MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Płyny do wymiany
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=70559
Strona 1 z 1

Autor:  na_2 [ śr paź 16, 2019 10:10 pm ]
Tytuł:  Płyny do wymiany

Witam Szanowni, jako że zakupiłem SL560 R107 wersja USA automat proszę was o pomoc.
Potrzebuje rozpiski jakie płyny tj symbole wymienić :
- Płyn hamulcowy
- Płyn do wspomagania
- olej do skrzyni
itd.
Chce kompleksowo wymienić wszystkie płyny ale nie znam ich kodów (książki auta z fakturą nie uzyskałem)
Szukałem na forum ale konkretnie do tego modelu nie znalazłem takiej rozpiski.
Pomożecie? Jeśli komuś pomoże to podaje VIN :WDBBA48DXHA052695

Autor:  jakub_gozdzik [ czw paź 17, 2019 9:36 pm ]
Tytuł:  Re: Płyny do wymiany

Kolego do tego auta nic specjalnego, co mu tam nie wlejesz to i tak będzie jeździł:)
Hamulce zwykły Ate dot4
Skrzynia proponuję mobil atf 220
Do wspomagania lejesz to samo co do skrzyni

Nivo masz? Jeśli tak to febi ma olej hydrauliczny do nivo. Ja np używam oleju hydraulicznego CAT , tak do koparek... Jest lepszy od febi ale mega drogi :)

Do silnika: to zobacz co tam amerykanie lali i lej to samo. Teoretycznie powinien być 5w40 ale jak lali mineralny to nie zmieniaj na syntetyk bo zacznie Ci cieknąć spod każdej uszczelki.

Ale pamiętaj najważniejsze to paliwo bo tego trzeba najwięcej dolewać... [zlosnikz]

Autor:  THC [ sob paź 19, 2019 8:41 pm ]
Tytuł:  Re: Płyny do wymiany

jakub_gozdzik pisze:
5w40 ale jak lali mineralny to nie zmieniaj na syntetyk bo zacznie Ci cieknąć spod każdej uszczelki.

[zlosnikz]



To ja z taką ciekawostką odnośnie wlania 5W30 po każdym innym oleju.
Pracuje przy maszynach w których sa silniki benzynowe z golfa 4 1.6 benzyna 2.0 benzyna . I diesle 1.9 jak z audi 80 czy golfa 3 , oraz takie diesle jak w vw passat b5 pompowtryski . A także słynne vr6 z touarega czy cayenne .

Maja po 20 30 tysięcy motogodzin, pracują w podwyższonej temperaturze .
Nigdy po zalaniu 5w30 nic nie zaczęło cieknąć. Nawet w maszynach , które z racji wyeksploatowania wracały do mnie na kolejny remont , silniki suche.

To może z tym wypłukaniem nagaru i wyciekami to jakaś miejska legenda ?

Autor:  jakub_gozdzik [ ndz paź 20, 2019 9:01 pm ]
Tytuł:  Re: Płyny do wymiany

Tu chyba nie chodzi o płukanie bo oczywiście,że to bujda. Bardziej chodzi o to że im rzadszy olej tym bardziej kompresja ucieka do skrzyni korbowej i w silniku robi się ciśnienie, które szuka ujścia przez wszystkie uszczelki. Stąd powstające wycieki.

Autor:  THC [ ndz paź 20, 2019 9:21 pm ]
Tytuł:  Re: Płyny do wymiany

Mam takie zwłoki , którym przez odmę leci tyle samo co z wydechu .
Biorą olej ale wycieków brak.

Autor:  jakub_gozdzik [ ndz paź 20, 2019 11:08 pm ]
Tytuł:  Re: Płyny do wymiany

:) no ale niech odma będzie niedrożna to zacznie lecieć. Tak czy owak z jednym się zgadzamy ;)

Autor:  na_2 [ sob lut 29, 2020 11:12 am ]
Tytuł:  Re: Płyny do wymiany

Dzieki Koledzy za konstruktywne odpowiedzi. Trochę mnie nie było , temat trochę odłożyłem bo szarpnąłem sie na konserwacje i malowanie całego nadwozia :). Autko już na końcówce w lakierni . Następny etap to chce trochę pogrzebać w silniku - remont generalny to dużo powiedziane ale czeka moją 107 gruntowne uszczelnienie.
Mam problem bo do wersji m117 560 jest ciężko z częściami - siedze od jakiegoś czasu i próbuje znaleźć na rynku polskim chociażby głupie pierścienie tłokowe do 5,6l i efekt mizerny.
Możecie mnie oświecić skąd bierzecie części nazwijmy je "silnikowe" do wersji amerykańskich?

Autor:  taurat [ wt mar 03, 2020 1:43 pm ]
Tytuł:  Re: Płyny do wymiany

https://www.fpt-prima.com.pl/

ja pierścienie tam kupowałem

do 230 sl

pozdrawiam

Autor:  Marian-m110 [ wt mar 03, 2020 6:54 pm ]
Tytuł:  Re: Płyny do wymiany

Olej ma być taki jak wyjechał samochód z fabryki lepkość i tyle, 5w30 to zbyt rzadki olej do starych aut.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/