MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=70538
Strona 1 z 2

Autor:  Marian-m110 [ sob wrz 28, 2019 8:47 am ]
Tytuł:  123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Cześć jak zmienia biegi to szarpie jak to ustawić żeby było spokojnie?

Autor:  bary123ce [ ndz wrz 29, 2019 11:16 pm ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Ogarnij nieszczelność w podciśnieniach a jak nie pomoże to kręć w lewo.

Autor:  Marian-m110 [ ndz paź 13, 2019 7:59 am ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Ok dziękuje.

Autor:  Kowal_80 [ pn paź 14, 2019 12:38 pm ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Co rozumieć przez "kręć w lewo" ?

Autor:  hruścik [ pn paź 14, 2019 6:47 pm ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Chodzi zapewne o modulator.Na pokrywie zaworowej przykrecany był regulator podciśnienia w wersji pojedynczej lub pietrowej lub vacuum control valve mechanizm przy pompie wtryskowej.
OM617A w google

Autor:  Kowal_80 [ wt paź 15, 2019 7:05 am ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Ok ale którym elementem kręcić w lewo? Bo też nie moge dojść ze zmianą biegów.
Czy może chodzi o "blaszke pod kopółką" która znajduje się na skrzyni,a wchodzi doń wężyk podciśnienia.

Autor:  hruścik [ wt paź 15, 2019 8:45 am ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Jesli wcześniej nie trzeba było ruszac modulatora w skrzyni to po co kręcić tym kluczykiem pod dekielkiem? Wystarczy sprawdzić czy nie strzeliła w nim przepona czyli wyssać powietrze z rurki tam nie może być oleju i ma być szczelnie.Wina leży albo w modulatorze ciśnienia na pompie/przy pompie(2 rodzaje) lub na deklu zaworowym(biały z 3 wyjściami i ślizgiem)

Autor:  Kowal_80 [ wt paź 15, 2019 11:27 am ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Modulator na pompie mam już założony elegancki (sprawdzony),modulator przy skrzyni sprawdzony pod kątem szczelnosći. Czyli brać się za te ślizgi na pokrywie zaworów? W amerykańcu mam je dwa. Je sprawdzać pod kątem szczelności czy jakiś inny test?

Autor:  hruścik [ wt paź 15, 2019 7:05 pm ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Kowal Ty masz zawór modulacyjny przykrecony z boku pompy tam jest regulacja na fasolkę a na pokrywie w zaworkach wycierają się ślizgi.Do tego jeśli zmieniałeś modulator to trzeba ustawić modulację.Jak się ją ustawia i jakie ma być ciśnienie modulacji znajdziesz w starych postach i jeszcze najważniejsze pompa vacum ma być sprawna i drożny otworek w trójniku na rurce do serwa.obejrzyj trójnik tam jest średnica otworu na odlewie.

Autor:  Kowal_80 [ wt paź 15, 2019 7:55 pm ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Mam modulator z góry pompy,taki sam jak w 617A. I z takiego właśnie założyłem.

Autor:  Kowal_80 [ śr paź 16, 2019 5:18 pm ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Dziś sprawdziłem oba zaworki na pokrywie zaworów,pod kątem szczelności. Są szczelne. Przyjrzałem się temu dużemu białemu ślizgowi po którym owe zaworki chodzą. Jest już troche wytarty. Może to mieć duży wpływ? Warto się bawić żeby nadlać tam jakiegoś plastiku i potem to przeszlifować?
No i dziś sprawdziłem jeszcze raz szczelnośc modulatora przy skrzyni. Jednak puszcza troche. Podejrzewam,że to przez to iż zdejmowałem go z 30 razy żeby próbowac regulować tym kluczykiem. I możliwe,ze 40 letni oring już ma dość. Jutro spróbuje kupić taki oring. Bo myślicie,ze to on odpowiada za szczelność tego modulatora? Czy jeszcze gdzie indziej może leżeć przyczyna?
Co do regulacji poprzez przekładania tego kluczyka w rowkach w modulatorze - czy dobrze rozumiem,że to mial na myśli kolega Bary123ce ?

Autor:  hruścik [ czw paź 17, 2019 7:36 am ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Duży ślizg przesuwa się po małym ślizgu zaworka/zaworków.Kluczyk modulatora wyciagamy do połowy,krecimy ,wsuwamy,zakładamy kapturek.
OM616 vacuum diagram w google ułatwi Ci pracę.

Autor:  Kowal_80 [ wt paź 29, 2019 7:02 am ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Jakaś magia u mnie.
Posprawdzane wszystkie szczelności,wszystkich zaworków,modulatorów itp. Jeżeli dobrze sprawdzałem to wszystko szczelne.
Przestawiałem i cięgno łączące gaz i zawór plastikowy na pompie. I kluczyk w modulatorze. Zero efektu czyt. zero zmian. Cały czas biegi zmienia przy bardzo wysokich obrotach i z dużym poslizgiem lub wyrzutem.
Nawet jak podpiąłem zawór na pompie bezpośrednio do vacum,a drugie wyjście na modulator skrzyni to i tak efekt ten sam.
Jedyna różnica jest jak podepne modulator skrzyni bezpośrednio do vacum. Wtedy jest spokojniej. Ale minus jest taki,że przy prędkości 40-50 mam już zapięty 4 bieg. Fakt,że auto jakoś tam jedzie ale biorąc pod uwage,że jest to 240 to do bolidu mu jeszcze daleko.
No i przy tej ostatnej kombinacji biegi wchodzą naprawde płynnie Fakt,ze jak go depne do podłogi to z 2 na 3 pośliźnie.Ale jak mam gaz wciśnięty lżej to czy z 2 na 3 czy z 3 na 4 zmiana biegu jest praktycznie niewyczuwalna,niczym w DSG ;)
Aha i przy tym odłączeniu nie działa kick down czyli nie moge zrzucić biegu. Przy tym fabrycznym podłączeniu kick działał.
Ma ktoś jakiś pomysł na ten przpadek?

Autor:  Marian-m110 [ śr paź 30, 2019 7:18 pm ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

A z którego roku masz 240 kę, ja ma 300 turbo i objawy podobne 1985, mam nieszczelność, ponieważ odpiłem centralny zamek i auto gaśnie a z centralnym nie. Pod maską jest istna pajęczyna przewodów podciśnieniowych oraz puszek działających na zasadzie przepon, trudne do ogarnięcia w 5 minut.

Autor:  Kowal_80 [ pt lis 01, 2019 1:23 pm ]
Tytuł:  Re: 123 300 TD automat szarpie przy zmianie biegów

Ja mam z 82r.
U mnie wychodzi,że niby wszystko szczelne. Układ wężyków dwa razy sprawdzałem ze schematem. I kicha.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/