MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz wrz 15, 2019 9:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 05, 2018 10:00 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 04, 2018 9:39 am
Posty: 10
Lokalizacja: Włoszczowa
Witam jestem nowy na tym forum z racji tego że kocham stare samochody stałem się posiadaczem c123 280ce 136kw ( 185km ) automat 125tkm i 1980 rok i z nim walczę teraz i proszę o pomoc i wyrozumiałość za czasem oczywiste pytania bo nie miałem do czynienia wcześniej z mechanicznym wtryskiem paliwa .

Mercedes stał od 1999 roku w tzw szopie pozalewany wszystkimi płynami na fula włącznie z benzyną po przywiezieniu auta do polski nadszedł czas go odpalić i co zrobiłem :
-wymiana olejów i płynów
-świece nowe przewody i kopułka sprawdzona iskra jest
-paliwo wymienione wraz z pompą paliwa i filtrem stara pompa nie działała

pierwsza próba dycha dycha i łapie i praktycznie nie ma wolnych obrotów delikatnie ok 1mm uchylę klapę przepływomierza to zaczyna chodzić w granicy 1000obr. ale przy próbie dodania gazu dławi się i gaśnie

po kilku takich próbach benzyna kapie z wydechu jakieś sugestie ?

czy pompa paliwa po przekręceniu zapłonu powinna pracować cały czas czy powinna dobić ciśnienie i rozłączyć się ?
u mnie po przekręceniu kluczyka pracuje cały czas .

Ktoś coś ma jakiś pomysł to proszę o podpowiedzi i z góry dzięki


-dziś dałem wtryski do czyszczenia wraz z rozruchowym


Na górę
Post: ndz maja 06, 2018 4:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2148
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Witaj, Wilku odpalał ostatnio po identycznym czasie . Wyślij mu pw , zadzwoń lub znajdz loobos autocentrum Opole i wszystkiego się dowiesz

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: ndz maja 06, 2018 6:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 04, 2018 9:39 am
Posty: 10
Lokalizacja: Włoszczowa
Super dzieki zadzwonię zobaczymy , głownie nurtuje mnie ta pompa paliwa czy powinna chodzić cały czas po przekręceniu klucza na zapłon czy powinna sie wyłączyć ?


Na górę
Post: pn maja 07, 2018 11:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 54
Pompa chodzi cały czas. Z baku idą dwa przewody. Zasilanie i powrót ( z zaworem zwrotnym na końcu ).

pozdr

DC


Na górę
Post: pn maja 07, 2018 5:11 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt paź 10, 2017 8:33 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Legnica
w moim 230ce po włączeniu zapłonu pompa paliwa nabija cisnienie przez 2-3 sekundy i zawsze się wyłącza. Cały czas chodzi dopiero jak silnik odpali. Wcześniej jak miałem uszkodzony przekaźnik pompy paliwa, to pamiętam że chodziła non stop na zapłonie

_________________
ex.
w123 200D '84
Chevrolet De Luxe '50
Ford Sierra XR4i '86
Subaru XT 1800 '87


Na górę
Post: pn maja 07, 2018 6:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 04, 2018 9:39 am
Posty: 10
Lokalizacja: Włoszczowa
taurat pisze:
Pompa chodzi cały czas. Z baku idą dwa przewody. Zasilanie i powrót ( z zaworem zwrotnym na końcu ).

pozdr

DC


Tak idą tylko powrót to nadmiar o ile sie nie mylę i jeśli powrotem miało by cały czas wracać to jak uzyskała by ciśnienie bo zawór zwrotny jest po to by to paliwo utrzymać w rozdzielacze i powinien byc na zasileniu.
Czy u Ciebie pompa chodzi cały czas ?


Na górę
Post: pn maja 07, 2018 6:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 04, 2018 9:39 am
Posty: 10
Lokalizacja: Włoszczowa
marcov12 pisze:
w moim 230ce po włączeniu zapłonu pompa paliwa nabija cisnienie przez 2-3 sekundy i zawsze się wyłącza. Cały czas chodzi dopiero jak silnik odpali. Wcześniej jak miałem uszkodzony przekaźnik pompy paliwa, to pamiętam że chodziła non stop na zapłonie


Tez myśle ze tak powinno byc , on chyba jest przy cewce zapłonowej na nadkolu ?


Na górę
Post: wt maja 08, 2018 6:56 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 823
Lokalizacja: Legionowo
Zrobiłeś największą głupotę próbując odpalić silnik po tak długim postoju.Należało wyczyścić cały układ paliwowy łacznie z wyjęciem zbiornika,nowy filtr paliwa ,próba wydajności pompy,mycie wszystkich rurek,rozdzielacza,regulator termiczny do udrożnienia itd .Jeśli pompa przepchnęła dalej złogi z rurek i syf z baku to będziesz płakał i płacił.Kilka takich aut ostatnio uzdrowiłem więc wiem co piszę a co może być w takim układzie paliwowym po tylu latach stania mam udokumentowane zdjęciami.


Na górę
Post: wt maja 08, 2018 8:19 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 04, 2018 9:39 am
Posty: 10
Lokalizacja: Włoszczowa
hruścik pisze:
Zrobiłeś największą głupotę próbując odpalić silnik po tak długim postoju.Należało wyczyścić cały układ paliwowy łacznie z wyjęciem zbiornika,nowy filtr paliwa ,próba wydajności pompy,mycie wszystkich rurek,rozdzielacza,regulator termiczny do udrożnienia itd .Jeśli pompa przepchnęła dalej złogi z rurek i syf z baku to będziesz płakał i płacił.Kilka takich aut ostatnio uzdrowiłem więc wiem co piszę a co może być w takim układzie paliwowym po tylu latach stania mam udokumentowane zdjęciami.



No , na szczęście nie całkiem , zanim próbowałem odpalić zrobiłem tak jak piszesz prócz sprawdzenie ciśnienia paliwa i regulatora termicznego nie ruszałem ale zbiornik przewody rozdzielacz i rurki były myte , teraz wróciły wtryski z czyszczenie i sprawdzenia myślałem że oprze się na nowych ale stare Pan zapewnia że są w idealnym stanie po mycjce ultradzwiękowej .
Sprawdzę i w razie czego udrożnię ten regulator termiczny ( muszę go najpierw znaleźć :) ) pompa paliwa jest nowa i myślę że jej wydajność będzie ok ale się sprawdzi .
Przekaznik pompy paliwa znajduje się obok cewki zapłonowej ? bo chyba z + cewki jest do niego przewód ?


Na górę
Post: czw maja 10, 2018 6:42 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr maja 09, 2018 8:30 pm
Posty: 1
Pompa powina chodzic 3,5 sekund az nabije paliwo przy przekreconym zaplonie takie dzialanie pompy jest prawidłowe.
Ale nie raz miałem sytułacje po zmianie pompy na jakaś podrobe ze chodziła cały czas na zapłonie wiec tym bym sie nie przejmował
Ja bym zaczoł od dokladnego sprawdzenia wtrysku, widocznie ma za bogatą dawke paliwa i go zalewa


Na górę
Post: pt maja 11, 2018 1:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 04, 2018 9:39 am
Posty: 10
Lokalizacja: Włoszczowa
Mati123 pisze:
Pompa powina chodzic 3,5 sekund az nabije paliwo przy przekreconym zaplonie takie dzialanie pompy jest prawidłowe.
Ale nie raz miałem sytułacje po zmianie pompy na jakaś podrobe ze chodziła cały czas na zapłonie wiec tym bym sie nie przejmował
Ja bym zaczoł od dokladnego sprawdzenia wtrysku, widocznie ma za bogatą dawke paliwa i go zalewa


Dziękuję ,jak tak ma być to muszę to ogarnąć mam już nowy przekaznik pompy paliwa boscha może go podmienię jak poskładam wszystko i dalej będzie pracować cały czas , wreszcie dostałem dzisiaj rurkę wtrysku rozruchowego która mi pękła przy wyciąganiu może dzisiaj uda mi się to skręcić i spróbować odpalić


Na górę
Post: sob maja 12, 2018 9:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 04, 2018 9:39 am
Posty: 10
Lokalizacja: Włoszczowa
regulator ciśnienia paliwa ma ktoś patent jak go sprawdzić na "stole" ?


Na górę
Post: śr maja 16, 2018 7:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 823
Lokalizacja: Legionowo
Na stole będzie ciężko go sprawdzić,trzeba go rozebrać,umyć,sprawdzić działanie cewki na bimetalu,skręcić i do auta.Sprawdź jeszcze działanie regulatora powietrza dodatkowego(wkręcony w blok pod kol.ssącym na 2 śrubki,dochodzą do niego rurki gumowe czarne grubości kciuka).Bardzo ważne aby zbiornik był czysty i drożny.A w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia w układzie zapchany/zardzewiały jest powrót w zbiorniku.


Na górę
Post: pt maja 18, 2018 7:41 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 04, 2018 9:39 am
Posty: 10
Lokalizacja: Włoszczowa
ok , to większość rzeczy ogarnięte , odkręciłem jeszcze przepływomierz od regulatora i jeszcze wydaje mi się że tłok w regulatorze ciężko chodzi , pomyję to benzyną ekstrakcyjną i jutro po południu myślę że wezmę się za składanie i kolejna próba odpalenia.


Na górę
Post: pt maja 18, 2018 1:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 823
Lokalizacja: Legionowo
Tłok w regulatorze czyli w rozdzielaczu? Jeśli nie masz myjki ultradzwiękowej a we wnętrzu będzie rdzawo to kaput.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl