MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:04 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 10, 2018 3:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
Witam,
Szukam tematu założonego dawno temu, dotyczącego montażu V8 w W123. Ktoś to robił w Coupe, ale nie moge znalexc tego tematu. Jakby ktoś mi pomógł, to byłbym ogromnie wdzięczny.

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: śr sty 10, 2018 4:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Robił to wiele lat temu Voitass, spróbuj przeszukać jego posty.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: śr sty 10, 2018 6:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A co chciałbyś wiedzieć o takim swapie?
Ja wkładałem do swojego CE motor M119 ale trzeba trochę przerobić karoserię, żeby to się zmieściło. M119 jest strasznie szeroki i bez cięcia kielichów nie da rady. Sporym wyzwaniem jest też wyprowadzenie wydechu po stronie przekładni kierowniczej. Ja miałem zamontowaną listwę z okulara ale wróciłem do oryginalnej przekładni i teraz robię nowy wydech. Przekładnia z w210 nie zdała egzaminu bo była za szeroka a drążki za krótkie, co powodowało skręt kół przy pionowych ruchach zawieszenia. Były to minimalne skręty ale auto prowadziło się po prostu źle.
Pamiętaj, że motor to nie wszystko. Tylne zawieszenie, hamulce, skrzynia, elektronika , aku do bagażnika, pojemniki na sterowniki, chłodnice wody, oleju, węże od wody,weże od klimy i wiele innych musisz przerobić.
Natomiast M117 wchodzi "bez mydła". Nic nie musisz przerabiać ale osiągi tych motorów są do dupy w porównaniem z nakładem pracy.
Zdrowy M110 na ostrych wałkach będzie lepszy niż rozklekotany M117.
M119 w CE powoduje zawsze uśmiech na mordzie ale jeśli nie umiesz ciąć, spawać, nie masz dużej wiedzy w dziedzinie "kręcenia śrubek", to odpuść sobie.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr sty 10, 2018 9:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Gregorr z Opola ma 123ce z M117

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw sty 11, 2018 9:51 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
jakub_gozdzik pisze:
A co chciałbyś wiedzieć o takim swapie?
Ja wkładałem do swojego CE motor M119 ale trzeba trochę przerobić karoserię, żeby to się zmieściło. M119 jest strasznie szeroki i bez cięcia kielichów nie da rady. Sporym wyzwaniem jest też wyprowadzenie wydechu po stronie przekładni kierowniczej. Ja miałem zamontowaną listwę z okulara ale wróciłem do oryginalnej przekładni i teraz robię nowy wydech. Przekładnia z w210 nie zdała egzaminu bo była za szeroka a drążki za krótkie, co powodowało skręt kół przy pionowych ruchach zawieszenia. Były to minimalne skręty ale auto prowadziło się po prostu źle.
Pamiętaj, że motor to nie wszystko. Tylne zawieszenie, hamulce, skrzynia, elektronika , aku do bagażnika, pojemniki na sterowniki, chłodnice wody, oleju, węże od wody,weże od klimy i wiele innych musisz przerobić.
Natomiast M117 wchodzi "bez mydła". Nic nie musisz przerabiać ale osiągi tych motorów są do dupy w porównaniem z nakładem pracy.
Zdrowy M110 na ostrych wałkach będzie lepszy niż rozklekotany M117.
M119 w CE powoduje zawsze uśmiech na mordzie ale jeśli nie umiesz ciąć, spawać, nie masz dużej wiedzy w dziedzinie "kręcenia śrubek", to odpuść sobie.



Chciałbym wiedzieć w zasadzie wszystko. Równiez chciałbym zrobić sobie takie V8 Coupe.
W sumie tamten temat czytałem parę lat temu, w jakimś starym moim poście ktoś go podlinkowywał, ale link nie działa i nie wiem czy temat został skasowany, czy po prostu przekierowanie nie aktywne. W tamtym temacie było wszystko zgrabnie opisane, zakończyłem jego czytanie na doświadczeniach z chłodnicą, bo ponoć oryginalna z W123 nie była wydajna. Z tego co pamiętam, to nie było info o wycinankach w karoserii i kielichach, natomiast były przeróbki kolektorów bo faktycznie się nie mieściły. Podobno silnik ze skrzynią się zmieścił, fakt że na styk, ale wystarczyło jedynie zamienić chyba łapy, nasepnie kwestia elektryki, chłodzenia, chamulców, dyfra itp, tyle z tego pamiętam.

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: czw sty 11, 2018 11:15 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
http://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?t=4933

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: czw sty 11, 2018 11:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
Tak, to chyba ten, ale nie wiem czy to nie jest jakaś kontynuacja, bo z tego co pamiętam, to był jakiś szerszy opis zabiegu.
Mimo wszystko wielkie dzięki Kubol.

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: śr sty 24, 2018 10:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
http://forum.w114-115.org.pl/viewtopic. ... rezentacja

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl