MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:02 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt gru 22, 2017 7:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 11, 2017 6:08 pm
Posty: 15
Witam. Mercedes W107 3.8 V8 kto ogarniał cały remont silnika. Jakie koszty pracy i części ?
Mam słabe ciśnienie oleju (poniżej 1 atm przy ciepłym silniku) i 8,5 atm kompresji na cylindrach. Bardzo proszę o podpowiedź bo pewnie setki użytkowników to robiło. Chętnie odkupię nowe części silnikowe do tego modelu


Na górę
Post: sob gru 23, 2017 11:43 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Chyba ostudze Twój zapał , może śledząc wszystkich użytkowników tego forum znalazłbyś setkę 380, ale nie przypominam sobie aby ktoś robił ten silnik.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: sob gru 23, 2017 1:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 11, 2017 6:08 pm
Posty: 15
kokosz pisze:
Chyba ostudze Twój zapał , może śledząc wszystkich użytkowników tego forum znalazłbyś setkę 380, ale nie przypominam sobie aby ktoś robił ten silnik.

No właśnie dlaczego? nikt o tym nie pisał , przewertowałem setki stron i być może coś przeoczyłem ale . Generalnie potrzebuję zrobić remont bo silnik już słabo idzie choć pewnie większość zadawalają takie osiągi bo przecież pali bez problemu , jeździ itd . dlatego większość zostawia takie motory w spokoju . Ja zamierzam wystartować w rajdzie starych samochodów , przez 8 lat ścigałem się na szybkich motocyklach w mistrzostwach europy i Polski , dlatego potrzebuję osiągów i adrenaliny


Na górę
Post: sob gru 23, 2017 4:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Nikt nie robił bo to nieopłacalne,a koszt powyżej 20tyś/zł.


Na górę
Post: sob gru 23, 2017 4:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Poszukaj w necie Robert Misztal (z 3miasta), facet bawi się przeróbkami glownie SLC, wrzucał do niego AMG z okulara, może mieć cały silnik, może czesci a napewno wiedzę w tym zakresie.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pn gru 25, 2017 4:17 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Ja cos tam robilem. Cisnienie 08 nie jest złe. cisnienie oleju jeśli jest mierzone na tablicy przyrządów to jest ok. W moim m119 mam 0.5i jest ok . Wymiana uszczelniaczy zaworów i ślizgów oraz łańcucha i tyle. Wydatek ok 2500 zł. Co do dołu czyli szlif wału . Pierscienie i co trzeba tz. ok 14 tyś. Głowice też trzeba zrobić i koszty rosną.


Na górę
Post: wt gru 26, 2017 6:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 11, 2017 6:08 pm
Posty: 15
No tak koszty będą ale chyba nie aż takie wielkie jak piszecie. Oczywiście robotę ogarniam sam bo umie to robić , pierścienie 800zł + 600zł +panewki +tłoki dorabiają , rozrząd Febi z kołami to 1400zł , uszczelki , szlif , no i głowicę to mi się wydaje że w 10000zł się zmieszczę a silniczek jak zegarek będzie . Poza tym jak wybebeszę wszystko to domyję wszystko na cacy i będzie można przy nowych gratach na full syntetyk przejść.


Na górę
Post: wt gru 26, 2017 6:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
O widzę, ze sam sobie odpowiedziałeś, wiec chyba temat do zamknięcia.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: wt gru 26, 2017 9:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 11, 2017 6:08 pm
Posty: 15
Nie do końca bo to moje domniemania i odbudowa silnika na zamiennikach . Nikt nie napisał jakie koszty naprawy u mechanika za taki remont . Ja też pracuję i zawalanie kilku sobót i niedziel może być nie opłacalne bo będe to robić pierwszy raz a jak ktoś już robił to będzie wiedział gdzie dorobić tłoki , szlif itd. Bardziej liczyłem na poradę wiesz tam dorobisz to a tam kupisz inne ! ale coś topornie ludziska piszą :(


Na górę
Post: śr gru 27, 2017 8:24 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Topornie bo jak zaznaczyłem na wstępie nie przypominam sobie aby ktoś robił ten silnik, sporo walk toczone było np z M110. Na Twoim miejscu spróbowałbym jeszcze na forum seca, tam remontuje się trochę V8.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: śr gru 27, 2017 10:28 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
No raczej nie przesadziłem są w tym motorze kasatory luzów spory wydatek naprawa jednej prowadnicy zaworów to tez kasa i się zbierze. Pozostaje pytanie czy łańcuch jest podwójny czy pojedynczy lub rok produkcji podaj.


Na górę
Post: śr gru 27, 2017 10:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 11, 2017 6:08 pm
Posty: 15
Łańcuch podwójny ale to jest w zamienniku z Febi . Głowice to na 100% trzeba ogarnąć i tu się też rodzi pytanie czy aby one nie puszczają kompresji że jest tak niska . Dlatego spodziewałem się jakiejś porady od ludu że np . nie rób szlifu cylindra tylko wymień same pierścienie na nowe i wystarczy albo na wale wystarczy wymienić panewki na nominalne ,zregenerować pompę oleju i też wystarczy na następne 100 tyś km.Z głowicami zrobię jeszcze próbę olejową w cylindrze i zobaczymy czy wzrośnie ciśnienie . Nie mam doświadczenia z takimi silnikami , większość które robiłem to sportowe do motocykli a tam krzesało się każdego konia . Tak na marginesie to wczoraj przeleciałem się moją 107ką po autostradzie bo piękna pogoda była i powiem że ten sprzęcik do 180 pocisnął bez problemu


Na górę
Post: śr gru 27, 2017 10:45 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
To nic dziwnego z prędkością 200 jest ok. Jak tuleje pomierzysz to bedziesz mial odp. Głowice trzeba zazwyczaj zrobić. Dolot do ssacego również. Fajnie ze łancuch szeroki nie zerwie się to pewne. Prowadnice nie do kupienia zaworowe trzeba dorabiac . M


Na górę
Post: czw gru 28, 2017 9:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Dokładnie, bez rozebrania i weryfikacji z pomiarami to takie gadanie dla gadania. Może faktycznie nie trzeba będzie wiele. Zdejmiesz głowice i średnicówka, albo chociaż kup jeden komplet pierścieni nominalnych (o ile masz nominał) i zobacz szczelinomierzem, bo jak się nie będzie przerwa mieściła w dopuszczalnych widełkach to raczej bez sensu robota i albo tulejowanie (tutaj masz na dzień dobry 2000zł za sam blok) lub szukanie nadwymiarowych tłoków i upg (boję się pomyśleć ile $$$). Polecam wstępne pomiary zrobić samemu, z autopsji wiem że czasem szlifiernie lubią sobie naciągnąć na zbędne rzeczy ;-) Szlif wału to moim zdaniem pikuś przy reszcie, ale też dobrze by było dorwać porządne panewki żebyś się po drugiej wymianie oleju nie wnerwiał, że znowu jest słabo...
Głowice to każdorazowo imho po zdjęciu wypada zrobić kompleksowo, ale czy razem z prowadnicami to też Ci zakład dopiero powie, myślę że koszt to spokojnie od 500zł w górę od sztuki (za takie minimum), a jak prowadnice i ew. zawory to może się 'lekko' pomnożyć [palacz]
Fajna zabawa z remontem silnika, lubię sobie czasem dłubnąć jednak kasa szybko ucieka z portfela ;-)


Na górę
Post: czw gru 28, 2017 2:39 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
dorobienie jednej prowadnicy to 200 zł z całą głowicę to wyszło 700 u mnie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl