Witam, przeglądałem różne wątki, ale nie znalazłem odpowiedzi czy znaczącej podpowiedzi, Pacjent: W107 2.8L 76r - problem z wolnymi obrotami na k-jecie. Odpalam samochód i po chwili zaczyna powoli sam wkręcać się na wyższe obroty aż zamknie licznik. Mam pytanie, co decyduje o obrotach biegu jałowego ?
klapka z przepustnicy którą sterujemy pedałem gazu nie zacina się,jak odpalę auto i reką zatkam klapkę górną z kjeta to auto gaśnie, więc lewego powietrza też nie dostaje.
Czy ta górna klapa z powietrza z K-jeta powinna się dać swobodnie popychać w dół ? czy powinna generować jakiś opór ? auto stoi w garażu w temp ok 5-10stopni i jak ściągnę kolanko z filtra powietrza, górną klapkę z kjeta jak nacisnę to pracuje jak sprężynka, nie ma żadnego oporu, mam wrażenie że po odpaleniu ta klapka nie ma jak by "przeciwwagi" prawidłowej i zaczyna sama co raz bardziej się uchylać i zasysać powietrze, rozumiem że steruje nią moduł wtryskowy(rozdzielacz) jeżeli się dobrze wyrażam, jak to powinno działać ?
dodaję zdjęcia silnika, może to coś pomoże
Dziękuję za wszelką pomoc