MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 1:12 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt paź 17, 2017 7:45 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Koledzy ale opublikujcie tą instrukcję po niemiecku. Dzięki


Na górę
Post: sob paź 28, 2017 5:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Cześć czołem
Poniżej opis moich 2 tygodniowych działań. Niestety bez efektu !

Tak jak pisałem wcześniej (+ załącznik), wszystkie książki i fora mówią, że wał korbowy należy ustawić 20stopni po GMP (zapłon na 1 cyl.) i pompę wtryskową zamontować zgodnie ze znakami (nacięcie na obudowie i wałku).

Tu tez potwierdzenie takiego sposobu ustawiania http://www.w111.net/html/esp_280se.html

Chciałem sprawdzić, czy pompa jest ustawiona poprawnie. Ustawiłem wał korbowy 20st po GMP i wyciągnąłem pompę wtryskową. Wałek pompy nie pokrywał się ze znacznikiem - był przestawiony około 180st (pkt. nr 2 na zdjęciu). W tym położeniu wałka pompy, cylinderek odpowiedzialny za wtrysk do cyl. 1 był już na górze (czyli koniec wtrysku). Na chłopski rozum było to zbyt późno, bo wtrysk następował jakieś 20st po GMP.

Zatem pierwsze co zrobiłem, to ustawiłem pompę na znaki i ją zamontowałem. Nie pasowało mi na chłopski rozum ustawienie cylinderków pompy od wtrysków, bo ewidentnie wtrysk następował nie w 1-szym cyl. Następnie odpaliłem auto. Niestety na początku chodził jak na 2-3 cylindry i ogólnie jego praca była chyba gorsza niż wcześniej. Zatem ustawienie pompy na znaki nic nie dało. Regulacja kąta zapłonu (obracanie aparatem zapłonowym) nie przynosiło pożądanego efektu.

Następnie pompę zabrałem do pompiarza pracującego w warsztacie remontującym silniki. Podłaczył ją pod zasilanie paliwem i kręcąc wałkiem wyznaczyliśmy początek wtrysku (czyli moment, w którym cylinderek pompy zaczyna pompować paliwo do wtryskiwacza 1-szego cylindra) - pkt. 1 zaznaczony na zdjęciu.

Ponieważ ustawienie pompy na znaki nic nie dało to postanowiłem dojść do czegokolwiek metodą prób i błędów. I znowu podejście na chłopski rozum. Pompę zostawiłem z wałkiem ustawionym na pkt. 1 (początek wtrysku), a wał korbowy ustawiłem 10st przed GMP (w AutoData znalazłem info, że statyczny kąt wtrysku to 6 st). Teoretycznie wtrysk powinien następować przed GMP. Auto odpaliłem, ale jego praca nadal kiepska, ale jakby troche lepiej. na wolnych obrotach gasł.

Kolejnym krokiem będzie zwiększanie wyprzedzenia wtrysku np. z 10st do 20st....30 st itp.

Nie podoba mi się moje podejście metodą prób i błędów, ale czy ktoś ma lepszy pomysł ? Co się mogło stać, że ustawienie pompy na znaki nie jest prawidłowe ? Rozrząd jest na pewno OK (wał korbowy na 0, wał rozrządu zgodnie ze znakiem/nacięciem, cyl. 1 u góry, zawory zamknięte).

Nigdzie też nie mogę znaleźć informacji, ile powinien wynosić kąt wtrysku w silniku M130. Ktoś coś wie ?

Będę wdzięczny za każde info.


Załączniki:
Komentarz: Tłoczek pompy - wtryskiwacz cyl. 1
Ustawienie pompy 3.jpg
Ustawienie pompy 3.jpg [ 46.74 KiB | Przejrzano 2586 razy ]
Komentarz: Ustawienie wałka pompy pierwotne
Ustawienie pompy 2.jpg
Ustawienie pompy 2.jpg [ 53.42 KiB | Przejrzano 2586 razy ]
Komentarz: Ustawienie pompy wtryskowej
Ustawienie pompy.JPG
Ustawienie pompy.JPG [ 50.94 KiB | Przejrzano 2590 razy ]

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.
Na górę
Post: sob paź 28, 2017 11:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Wyczytałem jeszcze jedną ciekawą rzecz na stronie http://sterntwiete.mparschau.de/html/ei ... ung_2.html :
(...)
Das Förderende liegt hier bei 20 Grad (250/280) bzw. 60 Grad (300SEb/SEL) nach dem Oberen Totpunkt (OT) und damit innerhalb der Öffnungszeit des Einlaßventils (bei 250er 11 Grad vor OT bis 53 Grad nach UT). Die Zweistempelpumpensysteme sowie die nachfolgenden Einspritzverfahren (K-, L-Jetronic) berücksichtigen die Stellung des Einlaßventils dagegen nicht mehr, die Systeme wurden diesbezüglich vereinfacht. (...)


Czyli wtrysk paliwa do cylindra powinien się odbywać 20stopni po GMP (suw ssania) co jest jednoznaczne z momentem otwarcia zaworu ssącego.
W literaturze znalazłem chyba potwierdzenie, że zawór ssący otwiera się 19st po GMP.

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl