MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=69447 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Tom_Lca [ ndz paź 08, 2017 10:25 pm ] |
Tytuł: | [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
Witam Po prawie 7 latach prac, W109 300SEL z 1968r. jest prawie skończony. Niestety od ponad pół roku męczę się z nierówną pracą silnika - 2.8 M130 na wtrysku BOSCH. W trakcie remontu silnika, nie ruszałem pompy wtryskowej. Wcześniej (przed remontem) miał upalony jeden zawór - ale na 5 cyl chodził lepiej niż teraz ! Chyba wymieniałem już wszystko co mogłem - świece, kopułka, przewody, przerywacz, palec, opornik porcelanowy itp. Ostatecznie po wielu miesiącach walki i rozważania za i przeciw, kupiłem zapłon 123ignition + przewody + cewka 40kV. Niestety w dalszym ciągu brak poprawy. Sprawdzałem po raz kolejny luzy zaworowe - wszystko ok. Sprężanie na wszystkich cylindrach 10-10,2 bar. Rozrząd ustawiony poprawnie. Poniżej też filmik z pracy pompy wtryskowej - daje paliwo na wszystkie cylindry. Czy dawka / ilość paliwa jest prawidłowa to nie wiem. https://www.youtube.com/watch?v=UKbbHS6 ... e=youtu.be A tak wygląda iskra ("na zewnątrz" wygląda, że jest ale wydaje się dosyć "cienka" - w cylindrze ciśnienie może ją "gasić" ?!) : https://youtu.be/KWCLmc493dk Cały czas jestem zdania, że coś jest nie tak z iskrą. Jedne świece czarne, a drugie zalane. Nawet lampa stroboskopowa bardzo słabo łapie impuls - wręcz praktycznie go nie łapie. Na W123 i W126 sprawdzałem i iska i lampa stroboskopowa daje jak szalona. A w W109 lampa mruga może na 2 cylindrach i to też nie zawsze. Ciekawe jest to, że przez te kilka miesięcy silnik może ze 3 razy miał takie momenty, że pracował bardzo ładnie. Nawet nim jeździłem po wiosce. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?? Może to być wina jeszcze braku jakiejś masy ? Kto może polecić jakiegoś speca od silników M130 ?? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. |
Autor: | jakub_gozdzik [ ndz paź 08, 2017 10:44 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
A zasilanie do cewki masz zdrowe 12V? |
Autor: | Tom_Lca [ ndz paź 08, 2017 10:53 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
Tak. To było pierwsze co sprawdzałem. Nawt raz pominalem stacyjke i dałem 12v z akumulatora bezpośrednio. |
Autor: | Marian-m110 [ śr paź 11, 2017 7:17 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
W moim 6,3 jak nie zapali od strzała trzeba wyjąć swiece i przedmuchać inaczej nie zapali iskara raczej jest u ciebie jak trzeba tylko czy wtrysk nie zalewa swiecy ? |
Autor: | Tom_Lca [ czw paź 12, 2017 11:16 am ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
Marian-m110 pisze: W moim 6,3 jak nie zapali od strzała trzeba wyjąć swiece i przedmuchać inaczej nie zapali iskara raczej jest u ciebie jak trzeba tylko czy wtrysk nie zalewa swiecy ? Tylko nawet jak zalewa, to czy lampa stroboskopowa nie powinna dawać i tak impulsu ? Dawkę na wtrysk się jakoś reguluje ? Mogę sam coś zrobić przy pompie ? Kolejny krok to sprawdzenie wtrysków. |
Autor: | hruścik [ czw paź 12, 2017 6:47 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
Aby wyeliminować wady układu wtryskowego zasil silnik na krótko lpg na mega prostej instalacji.Robię tak przy d-jet i wiem z której strony szukać problemu. |
Autor: | Tom_Lca [ czw paź 12, 2017 9:46 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
Do czego jest ten mechanizm w pompie wtryskowej ? https://www.youtube.com/watch?v=1RKnvu0kmNk |
Autor: | Marian-m110 [ pt paź 13, 2017 9:37 am ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
U mnie jest guma na tymi gasisz auto jak samo nie chce zgasnąć |
Autor: | Tom_Lca [ sob paź 14, 2017 1:33 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
Czyli nikt nie zna nikogo kto w PL naprawia takie silniki i jest w miarę kumaty ?? |
Autor: | taurat [ ndz paź 15, 2017 9:14 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
Tom_Lca pisze: Czyli nikt nie zna nikogo kto w PL naprawia takie silniki i jest w miarę kumaty ?? Paru jest. Np Kolega z lublina ( marcin 280e ) , który ma te pompy w małym palcu A jeśli jesteś z Wrocławia lub okolic to też mogę na to spojrzeć. |
Autor: | Tom_Lca [ ndz paź 15, 2017 9:34 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
Jestem z Legnicy. A nie przejeżdżasz gdzieś koło Legnicy czasami ? Auto stoi bardzo blisko A4. Ostatnio byłem we Wro w firmie Jetronic ale z W126. Jest tam jeden kumaty gościu. |
Autor: | taurat [ ndz paź 15, 2017 10:00 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
Tom_Lca pisze: Jestem z Legnicy. A nie przejeżdżasz gdzieś koło Legnicy czasami ? Auto stoi bardzo blisko A4. Ostatnio byłem we Wro w firmie Jetronic ale z W126. Jest tam jeden kumaty gościu. daj swój nr tel na priv. Czasem jestem w okolicy. |
Autor: | Tom_Lca [ pn paź 16, 2017 3:16 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
Jaki jest kąt wtrysku pompy ? Zauważyłem że u mnie jest jakieś 20 stopni po GMP! Chyba tak nie powinno być ?! Powinno być coś przed GMP ... |
Autor: | taurat [ pn paź 16, 2017 8:37 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108 / W109] Ciągły problem z iskrą (także przy 123ignition) ! POMOCY !!! Film + foto |
Tom_Lca pisze: Znalazłem coś takiego w książce (załącznik). Czyli wychodziłoby z tego, że prawidłowe ustawienie pompy wtryskowej to : - przekręcenie wału korbowego (z podziałką) 20 stopni po GMP, - montaż pompy z ustawieniem wałka i znaczników jak na rysunku w załączeniu. Zgadza się ? Zatem czy jest prawdopodobne, żeby wtrysk następował 20 stopni po GMP ? Czy ktoś wie w jaki sposób mogę zmienić kąt wtrysku ? Wyjąć pompę i obrócić wałkiem w pompie ? Czy trzeba rozrząd rozpinać ? Czy jak ściągnę ten cały dekiel z mocowaniem aparatu zapłonowego to coś mi to da ? Czy po prostu tylko będę widział koło i łańcuch przy pompie ? Jeśli masz whatsapa to wyślę Ci instrukcję z niemieckiej książki obsługi |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |