MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Wymiana łożysk tylnej piasty W 123
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=69430
Strona 1 z 1

Autor:  desperado [ wt paź 03, 2017 10:28 pm ]
Tytuł:  Wymiana łożysk tylnej piasty W 123

Jak w temacie- Kto robił, jaka jest procedura, ile to może zająć czasu i czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia ? Pamiętam, że kiedyś był taki temat na forum ale nie potrafię go odnaleźć. Szukajka też nic konkretnego nie podaje

Autor:  Janfocus [ śr paź 04, 2017 9:14 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana łożysk tylnej piasty W 123

Jak mnie pamięć nie myli to specjalny klucz do odkręcenia od wewnętrznej strony koła -są na ałładrogo...
Dalej nie pomogę, bo nie robiłem sam...

Autor:  THC [ czw paź 05, 2017 12:26 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana łożysk tylnej piasty W 123

http://www.peachparts.com/Wikka/W123RearWheelBearings

Autor:  desperado [ czw paź 05, 2017 3:48 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana łożysk tylnej piasty W 123

Dzięki :)

Autor:  desperado [ ndz paź 08, 2017 11:01 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana łożysk tylnej piasty W 123

Wieści z placu boju:
Jak na razie utknąłem na próbie wybicia półosi Nie idzie ni ch*ja.......

Autor:  desperado [ pt paź 13, 2017 11:06 am ]
Tytuł:  Re: Wymiana łożysk tylnej piasty W 123

.

Autor:  desperado [ pt paź 13, 2017 11:07 am ]
Tytuł:  Re: Wymiana łożysk tylnej piasty W 123

Półośkę udało mi się wybić następnego dnia, po zalaniu płynem hamulcowym na noc i z użyciem trzykilowego młota, którym waliłem z całej siły ;)
Następnym problemem okazało się odkręcenie pierścienia zabezpieczającego. Po wygięciu 3 rączek od klucza (klucz dorobiłem w 15 minut z kawałka rury) nawierciłem pierścień w kilku miejscach w nadziei że pęknie po czym udało mi się go wykręcić młotkiem o wadze 1.5 kg i przecinakiem. (tzn ruszyć a dokończyłem kluczem

Autor:  THC [ pt paź 13, 2017 2:06 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana łożysk tylnej piasty W 123

Taki urok starych aut.

Autor:  desperado [ sob paź 14, 2017 10:50 am ]
Tytuł:  Re: Wymiana łożysk tylnej piasty W 123

Jak ktoś następny się podejmie się tej wymiany to od razu radzę kupić zestaw naprawczy z pierścieniem oporowym(jest pod nakrętką zabezpieczającą. Przy rozwiercaniu nakrętki łatwo go uszkodzić. Też go lekko uszkodziłem, ale dało się z powrotem zamontować , bo zewnętrzna powierzchnia nie była uszkodzona a zadziory od środka zeszlifowałem. Montaż nowych łożysk nie sprawia trudności z tym, że bieżnię zewnętrznego łożyska musiałem wtłuc 1,5 kg młotkiem z użyciem dwucalowej rury i też musiałem walić z całej siły.
Przy dokręcaniu nakrętki zabezpieczającej trzeba co 1/4 obrotu dobić pierścień oporowy .

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/