MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=69225
Strona 1 z 1

Autor:  hruścik [ pn lip 10, 2017 6:47 pm ]
Tytuł:  W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku

Naprawiam W104 450 która rzuciła palenie.Silnik zagadał po wymianie jednostki sterującej(stara zalana wodą umarła).Odpalił od strzału ładnie się rozgrzał i dupa, po zgaszeniu i przy próbie uruchomienia zapali ale muszę mieć pedał gazu na max w podłodze.Co za cholera? Posprawdzałem wszystkie czujniki,podmieniłem czujnik podciśnienia ,potencjometr i bez zmian.Silnik nie jest w najlepszej kondycji bo różnica ciśnień na cylindrach lewa strona -prawa strona dochodzi do 2 atm, rozbieżność 9-11atm, rozrząd rozciągnięty i wytarty o 15 stopni .Wg mnie tragedia ale właściciel auta wierzy w cuda. Co steruje tym ciepłym rozruchem? a może jak jest ciepły to przy zamkniętym warm-regulatorze brakuje mu powietrza?

Autor:  jakub_gozdzik [ wt lip 11, 2017 3:58 pm ]
Tytuł:  Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku

Ja proponuję sprawdzić układ paliwowy. Z resztą w kazdym aucie z wtryskiem problem z paleniem na ciepło jest spowodowany jesnym i tym samym. Układ nie trzyma ciśnienia, paliwo odpływa i powstają pary. Te jak wiadomo,przez wtryski nie przelatują i dopiero nabicie ponowne ciśnienia i wypchniecie par powoduje uruchomienie silnika.
W tej 450 sprawdz regulator cisnienia paliwa. Sprawdz go przez podpięcie zegara do układu paliwowego. Nie szukaj specjalnego miejsca bo go nie znajdziesz. Wepnij sie gdzieś zwykłym trójnikiem w układ paliwowy. Ciesnienia duzego nie ma bo d-jet pracuje na 2 barach więc dupy nie urywa... zapal auto z tym zegarem, zobacz jakie jest ciśnienie. Jesli za małe albo za duże to śrubką na regulatorze możesz ustawić. Książka pisze 2.2 bar.
Nastepnie zgas auto i obserwuj zegar. Dopuszczalny jest spadek 0.5 bara na DOBĘ ! Czyli przez pare godzin właściwie układ powinien być pod ciśnieniem.
Także sprawdz to na sam początek. W czujnikach i innych bzdetach nie szukaj bo to nie ma nic do rzeczy.
Upewnij sie tylko że rwgulator jest padnięty bo nowy boscha jest drogi. Używek nie kupuj bo nie ma sensu.

Autor:  hruścik [ śr lip 12, 2017 6:32 am ]
Tytuł:  Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku

Wczoraj posprawdzałem wszystkie wtryskiwacze czy dobrze rozpylają i nie ciekną-wpiąłem się w wężyk do wtryskiwacza rozruchowego i podałem sygnał z 5 wtryskiwacza jest wszystko ok.Ciśnienie na listwie też mnie zastanawia bo jeżeli ma być stałe i nie opadać to tu już tak dobrze nie ma i opada.Ominę stare zasilenie paliwem może pompa daje ciała bo regulatory są nowe.

Autor:  jakub_gozdzik [ śr lip 12, 2017 9:55 am ]
Tytuł:  Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku

Skoro jesteś pewny regulatora cisnienia,ktory jest na powrocie zamontowany, to zamontuj zwykły zaworek zwrotny na zasilaniu. Moze cisnienie spada przez pompę?

Autor:  hruścik [ ndz lip 16, 2017 10:53 am ]
Tytuł:  Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku

Problem nie leżał w regulatorze.Rozgryzłem ten wtrysk i działa poprawnie.

Autor:  jakub_gozdzik [ ndz lip 16, 2017 7:09 pm ]
Tytuł:  Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku

No to napisz co tam spłodziłeś. Tak to jest,że 90 procent wątków pozostaje bez konkretnej odpowiedzi [szalone] Niech to forum będzie kopalnią wiedzy a nie stekiem bezsensownych komentarzy...

Autor:  hruścik [ ndz lip 16, 2017 7:38 pm ]
Tytuł:  Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku

Odpiąłem cały układ wtryskowy podpiąłem na krótko układ lpg -mam taki przenośny albo inaczej przewoźny bo butla jest na kółkach wraz z reduktorem,odpaliłem i auto chodzi dobrze.Pozwoliło mi to na dokładne ustawienie zapłonu.Podpiąłem układ wtryskowy a silnik znowu kicha, parska i chodzi jak chce-wyleciał aparat zapłonowy.Na drugim auto chodzi ale niezbyt równo-ale to już coś.Na włączonym zapłonie poluzowałem potencjometr i zacząłem go przestawiać,słychać jak załączają się cewki w wtryskiwaczach i tu mnie olśniło-potencjometr służy również do wysterowania momentu wtrysku na dany cylinder.Korekta podczas pracy -tu bardzo minimalne ruchy osiowe potencjometra i silnik chodzi poprawnie,ładnie się wkręca i nie łyka tony paliwa.

Autor:  jakub_gozdzik [ ndz lip 16, 2017 9:21 pm ]
Tytuł:  Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku

A o jakim potencjometrze mowa?

Autor:  hruścik [ wt lip 18, 2017 6:47 am ]
Tytuł:  Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku

Potencjometr przepustnicy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/