MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=69225 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | hruścik [ pn lip 10, 2017 6:47 pm ] |
Tytuł: | W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku |
Naprawiam W104 450 która rzuciła palenie.Silnik zagadał po wymianie jednostki sterującej(stara zalana wodą umarła).Odpalił od strzału ładnie się rozgrzał i dupa, po zgaszeniu i przy próbie uruchomienia zapali ale muszę mieć pedał gazu na max w podłodze.Co za cholera? Posprawdzałem wszystkie czujniki,podmieniłem czujnik podciśnienia ,potencjometr i bez zmian.Silnik nie jest w najlepszej kondycji bo różnica ciśnień na cylindrach lewa strona -prawa strona dochodzi do 2 atm, rozbieżność 9-11atm, rozrząd rozciągnięty i wytarty o 15 stopni .Wg mnie tragedia ale właściciel auta wierzy w cuda. Co steruje tym ciepłym rozruchem? a może jak jest ciepły to przy zamkniętym warm-regulatorze brakuje mu powietrza? |
Autor: | jakub_gozdzik [ wt lip 11, 2017 3:58 pm ] |
Tytuł: | Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku |
Ja proponuję sprawdzić układ paliwowy. Z resztą w kazdym aucie z wtryskiem problem z paleniem na ciepło jest spowodowany jesnym i tym samym. Układ nie trzyma ciśnienia, paliwo odpływa i powstają pary. Te jak wiadomo,przez wtryski nie przelatują i dopiero nabicie ponowne ciśnienia i wypchniecie par powoduje uruchomienie silnika. W tej 450 sprawdz regulator cisnienia paliwa. Sprawdz go przez podpięcie zegara do układu paliwowego. Nie szukaj specjalnego miejsca bo go nie znajdziesz. Wepnij sie gdzieś zwykłym trójnikiem w układ paliwowy. Ciesnienia duzego nie ma bo d-jet pracuje na 2 barach więc dupy nie urywa... zapal auto z tym zegarem, zobacz jakie jest ciśnienie. Jesli za małe albo za duże to śrubką na regulatorze możesz ustawić. Książka pisze 2.2 bar. Nastepnie zgas auto i obserwuj zegar. Dopuszczalny jest spadek 0.5 bara na DOBĘ ! Czyli przez pare godzin właściwie układ powinien być pod ciśnieniem. Także sprawdz to na sam początek. W czujnikach i innych bzdetach nie szukaj bo to nie ma nic do rzeczy. Upewnij sie tylko że rwgulator jest padnięty bo nowy boscha jest drogi. Używek nie kupuj bo nie ma sensu. |
Autor: | hruścik [ śr lip 12, 2017 6:32 am ] |
Tytuł: | Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku |
Wczoraj posprawdzałem wszystkie wtryskiwacze czy dobrze rozpylają i nie ciekną-wpiąłem się w wężyk do wtryskiwacza rozruchowego i podałem sygnał z 5 wtryskiwacza jest wszystko ok.Ciśnienie na listwie też mnie zastanawia bo jeżeli ma być stałe i nie opadać to tu już tak dobrze nie ma i opada.Ominę stare zasilenie paliwem może pompa daje ciała bo regulatory są nowe. |
Autor: | jakub_gozdzik [ śr lip 12, 2017 9:55 am ] |
Tytuł: | Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku |
Skoro jesteś pewny regulatora cisnienia,ktory jest na powrocie zamontowany, to zamontuj zwykły zaworek zwrotny na zasilaniu. Moze cisnienie spada przez pompę? |
Autor: | hruścik [ ndz lip 16, 2017 10:53 am ] |
Tytuł: | Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku |
Problem nie leżał w regulatorze.Rozgryzłem ten wtrysk i działa poprawnie. |
Autor: | jakub_gozdzik [ ndz lip 16, 2017 7:09 pm ] |
Tytuł: | Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku |
No to napisz co tam spłodziłeś. Tak to jest,że 90 procent wątków pozostaje bez konkretnej odpowiedzi Niech to forum będzie kopalnią wiedzy a nie stekiem bezsensownych komentarzy... |
Autor: | hruścik [ ndz lip 16, 2017 7:38 pm ] |
Tytuł: | Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku |
Odpiąłem cały układ wtryskowy podpiąłem na krótko układ lpg -mam taki przenośny albo inaczej przewoźny bo butla jest na kółkach wraz z reduktorem,odpaliłem i auto chodzi dobrze.Pozwoliło mi to na dokładne ustawienie zapłonu.Podpiąłem układ wtryskowy a silnik znowu kicha, parska i chodzi jak chce-wyleciał aparat zapłonowy.Na drugim auto chodzi ale niezbyt równo-ale to już coś.Na włączonym zapłonie poluzowałem potencjometr i zacząłem go przestawiać,słychać jak załączają się cewki w wtryskiwaczach i tu mnie olśniło-potencjometr służy również do wysterowania momentu wtrysku na dany cylinder.Korekta podczas pracy -tu bardzo minimalne ruchy osiowe potencjometra i silnik chodzi poprawnie,ładnie się wkręca i nie łyka tony paliwa. |
Autor: | jakub_gozdzik [ ndz lip 16, 2017 9:21 pm ] |
Tytuł: | Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku |
A o jakim potencjometrze mowa? |
Autor: | hruścik [ wt lip 18, 2017 6:47 am ] |
Tytuł: | Re: W107 d-jet problem z paleniem na ciepłym silniku |
Potencjometr przepustnicy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |