MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:00 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw maja 04, 2017 11:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Jako że po kilku latach w moim ce ilość czynnika jest mała, potrzebuję info ile ma byc czynnika. Wszyscy dolewacze gazu nie mają pojęcia bo w katalogach nie ma. U nas też szukałem ale z marnym skutkiem. Jeśli ma ktoś wiedzę ile czynnik wchodzi do 123 bede wdzięczny.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt maja 05, 2017 5:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Do ktorego to konia? Z jakim kompresorem?
Nie masz naklejki dla r12?
Co tam dajesz?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pt maja 05, 2017 6:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
a Ty Jakub masz już instalacje przerobioną na "teraźniejszy" gaz,tak?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: pt maja 05, 2017 7:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W tym roku będzie max 20 w cieniu, szkoda zachodu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt maja 05, 2017 10:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ja to potrzebuje do 123 ce M119. Klime mam jak w każdym 123, tak przerobioną na R134a, kompresor denso. Wiec zakładam że układ ma pojemność jak każdy 123. Zlokalizowałem i naprawiłem wyciek. Okazało się, że jeden z dorobionych węży puszcza na zakutym złączu.
Mimo 20 stopni w cieniu musi być sprawna :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt maja 05, 2017 11:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
No jesli uwazasz, ze wszedzie jest tak samo, to np 300 turbodizel ma naklejke 1,3kg R12, co dawaloby 1,2 R22 i 1,1 R134a.
Nie mam WIS-a, dane powyzej sa z dobrego forum. Widze tez slady teorii, ze ilosc zalezy od kompresora/silnika. Czy to prawda i jak duze sa to roznice hgw.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: sob maja 06, 2017 9:16 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Dzięki Michał.
Spróbuję 1.1 kg i zobaczę jak będzie działać. Teraz sobie przypominam ,że gość, ktory mi kiedyś napełniał robił to trochę metodą prób i błędów . Wbił czynnik i patrzył jak pracuje układ i jak chłodzi. Szkoda , że nie zanotowałem ile finalnie jest.
Michał nie potrzebujesz czasem wymienić sobie tylną klapę w jakimś 123 kombi ? [zlosnikz]

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr maja 17, 2017 10:20 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
W moim 126 jest naklejka, że czynnika R12 dla 123/126 jest 1,3kg.

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: ndz maja 28, 2017 12:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Pany,a jak to jest z napełnianiem układu na r12 czynnikiem teraźniejszym? Jakub ma już przerobiony,podobno są to niemałe koszta. wczoraj dobijałem klime w moim plastiku i szpec opowiadał,że już pare starych układów dobijali "nowym" czynnikiem i wszystko było ok. ma ktoś jakieś doświadczenie z tym?
słyszałem też,że w rzeszy można kupić butle z czynnikiem r12.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: pn maja 29, 2017 8:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli opróżnisz układ z oleju i czynnika R12 i napełnisz go R134 z olejem PAO 68 to będzie chłodziło. Dobrze wymienić osuszacz wtedy. Ciśnienia rosną, wydajność maleje ale działa.
Bez wymiany oleju (minerał) z zachowaniem ciśnień i wydajności to napełnienie propan-izobutan. Gdzieś pisałem ile wagowo trzeba.
Kupując pod ladą R12 możesz dostać szczurze siki - nikt nie wie co to. W tej sprawie najlepiej było uderzać do kierowców wschodnich tirów ale co oni Ci teraz przywiozą to...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn maja 29, 2017 1:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Amerykanie kupują na ebay 1 kilogramowe butle ciśnieniowe z R12 i dobijają co roku w starych autach. Można też autem wyskoczyć na kilka godzin za wschodnią granicę i dobić.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pn maja 29, 2017 1:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Amerykańskie R12 to jest zamiennik w stylu R409A.
Za wschodnią granicą to inna sprawa - pytanie która fabryka prowadzi jeszcze dziś syntezę R12.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn maja 29, 2017 8:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
za wschodnią granice mam 16km. i już kiedyś pytałem o R12. znajomy rusek powiedział,że jak trzeba to mi nawet w kanistry mogą dać na zaś. więc teoretycznie problemu z tym nie będzie. ale chciałem zapytać tak profilaktycznie. i Dzięki Wielkie za odpowiedź.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: wt maja 30, 2017 10:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
ukaniu pisze:
Amerykańskie R12 to jest zamiennik w stylu R409A.

To ciekawe. Masz jakieś info na ten temat? Bo zastanawiałem się nad kupnem takiej butelki, a teraz mam zagwozdkę.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt maja 30, 2017 12:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wit - pokaż które chcesz kupić, trzeba by też pytać sprzedawcę. Zerknąłem na ebayu to jeszcze jest prawdziwe R12 ale za okazaniem certyfikatu serwisanta no i za 3 puszki chcą 150 papierów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl