MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 1:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 27, 2016 10:35 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:03 pm
Posty: 2
Numer GG: 7362510
Lokalizacja: Siedlce
Witam, jestem tutaj nowy więc na początku witam was wszystkich, przymierzam się do zakupu jakiegoś klasyka typu w108. oczywiście wielu was zdenerwuje tym że pojawił się jakiś swieżak, który chce sobie kupić zabawkę i nic o nim nie wie, otóż jest w tym nieco prawdy, mam już w126 sec i w140 sec , ale najpiękniejsze auta to te wyprodukowane przed 80 rokiem dlatego proszę was o nieco podpowiedzi bo z tymi modelami jestem zielony, upatrzyłem sobie taki jeden fajny model w Holandii

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1110415418-mercedes-280s-w108-1968-zwart.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=30

Czym się różnią modele z lewarkiem zmiany biegów przy kierownicy, a przy tunelu środkowym, od czego to było zależne, lusterka w błotnikach a drzwiami były w zależnosci montowane od rocznika? pomaranczowe kierunki w lampach rowniez zaleznie od rocznika? na co zwracać uwagę przy zakupie tych modeli, szukam super rodzyneczka dla siebie żeby móc wyjechać za 10 lat na nasze drogi. Niestety żona mnie strasznie jeb.. jak tylko pomyśle o kolejnym jak to ona mówi "złomie". ale taki model marzy mi sie od dawna, nigdy nie mialem odwagi kupic coś takiego bo te auta są strasznie drogie, a mozna się łatwo nadziać na "dziada"
Proszę o wyrozumiałość i małe wprowadzenie co do tych właśnie modeli, niestety nie mam milionów na koncie zeby kupić sobie super sztukę za poł miliona dlatego proszę was o małe rady.


Na górę
Post: śr gru 28, 2016 6:28 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 28, 2016 5:32 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Popieram każde auto sprzed lat 80 :) Love it.
W temacie W108 - najważniejsza jest kondycja blacharska. Jak jest widac wyraźnie ogniska korozji - odradzam. W tych autach naprawić da się wszystko. Blacharkę też tyle że koszt i czas jest nieproporcjonalnie duży w stosunku do wartości pojazdu.
Życzę powodzenia w przekonywaniu Żony :) warto.
Do zakupu, jeśli nie masz doświadczenia weż kogoś z temtu MB, inaczej możesz kupić skarbonkę.
Pozdrawiam

_________________
www.Benz-Service.pl
Specjalizacja W114 W107 W126 W116W108 W109 W123


Na górę
Post: śr gru 28, 2016 7:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Cześć, uzupełnij profil skąd jesteś to może wiele ułatwić.
Wybór 108 jest jak najbardziej słuszny i nie taki diabeł straszny jak go malują.
Wklejony przez Ciebie auto ze zdjęć wygląda ma manuala, dźwignia automatu przy kierownicy jest krótsza i zagięta. Co do staruchów z Holandii wiele tu napisano, że w większości to zgniłki ze względu na problemy z garażowaniem, ale zawsze mogą być wyjątki.
Dokładnie przed podobnym dylematem z zakupem 108 stałem ponad 4 lata temu. Po pierwsze odpowiedz sobie czy chcesz wersję normalną, czy też dłuższy o 10cm SEL-dla mnie ten drugi jest zdecydowanie bardziej dystyngowany i spotęgowane jest w nim wrażenie płaskiego dachu.
Co do silników to najlepsze opinie mają V8 z tym, że 3.5 nie było w USA. Potem są wersje gaźnikowe a najwięcej problemów przysparzały 250/280SE ze względu na pompę która kosztowała swego czasu około 4tys euro.
Co do lamp to okrągłe z pomarańczowymi kierunkami występowały na usa i część rynków Europy, na Francję były żółte.
Co do dźwigni automatów w podłodze czy kierownicy to raczej wynikało to z konfiguracji danego modelu.
Najmniej wyprodukowano długich 3.5 bo tylko 951sztuk z czego około 1/3 w manualu.
Co do automatów z V8- ką skrzynie są bardzo fajne i od dołu auto ciągnie rewelacyjnie. Jeśli na tylnym moście zauważysz leżący siłownik nie przejmuj się jego ceną katalogową w przypadku awarii, jest w pełni zastępowalny leżąca sprężyną.
Co do żony to tez miałem to samo, więc zakupiłem, zrobiłem pakiet startowy, zaparkowałem w garażu i wychodząc kiedyś usłyszałem :czyj to mercedes? No nasz. To znaczy Twój i czyj? [hihi]

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: śr gru 28, 2016 7:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
https://www.facebook.com/Mercedes-Class ... 4732018718 tu masz przykład ogłoszenia z forum kolegi Chio

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: śr gru 28, 2016 9:17 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:03 pm
Posty: 2
Numer GG: 7362510
Lokalizacja: Siedlce
zgadza się, model przeze mnie wypatrzony jest w manualu jest niby garażowany i wyceniony przez ich specjalistę na 20tys.euro ceny wpisują chyba na życzenie właściciela. co do długości to znak zapytania ale wydaje mi się że krótki bo te dłuższe to odrazu przyciągają oko, widzę że 10cm w mercedesie cieszy nas tak samo jak kobiety gdy jest 10cm więcej w portach faceta
Są jakieś wersję bogatsze i uboższe w tych modelach? na co zwracać uwagę przy zakupie oprócz rdzy? bo to standard w każdym merc. no i jak wycenić wartość takiego pojazdu bo ceny jak w każdym mercedesie od 10tys. do fantazji właściciela pewnie i 300tys.podziwiam ludzi z fantazją.


Na górę
Post: śr gru 28, 2016 9:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Wyposażenie było zależne od konfiguracji, wiec mozesz spotkac wypasiona 250, albo gola 3.5. Z reguły lepszy wypas maja USA, m.in. Klima, automat i szyby w prądzie . W tym przypadku zwraca sie uwage na wszystko, dla mnie istotny jest np ori srodek. Co do propozycji do 20 tys to wiekszosc to śmietniki ktore sa u nas od kilku lat w ogłoszeniach, jesli szukasz czegos do jazdy to juz trzeba szykować od 40 tys zł w gore. W Białymstoku przy wylocie na Bielsk Podlaski jest gosc ktory ma kilkanaście sztuk na podwórku na sprzedaz

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pt gru 30, 2016 10:38 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wg opisu: manual, garazowany, APK badanie techniczne do 2018 (o niczym nie swiadczy w NL), "holenderski", wyceniony przez rzeczoznawce na 20kEUR (hihi), bez gazu (to na plus).

Co do aut z Holandii - bardzo trzeba uwazac. Wilgoc, sol i brak garazy = korozja. Czesto przypacykowana. Uslugi horrendalnie drogie, wiec auta tanie, z zalozenia nie moga byc zadbane mechanicznie ani blacharsko. Dokladna inspekcja niezbedna, na odleglosc bym nie kupil.

Teraz co do pytan:

1. modele z lewarkiem przy kierownicy roznia sie od modeli z lewarkiem w podlodze ... wlasnie lewarkiem przy kierownicy :) I tyle. Skrzynie sa te same. Aha - na zegarach jest wskaznik wyboru trybu (przy automacie). Klient przy zakupie wybieral opcje.
2. co do lusterek - nie mam pewnosci, ale wydaje mi sie, ze lewe fabrycznie powinno byc na drzwiach. I z tego co pamietam, to zarowno lewe jak i prawe byly za doplata, wiec moze jest to gadzet dolozny pozniej?
3. lampy przednie - tak jak pisal Krzychu, USA vs Europa. Wersje USA mialy sporo odrozniajacych je gadzetow.
4. na co zwracac uwage? Na wszystko, jak przy starym aucie. Najdrozsze w naprawach beda: nadwozie, chromy, braki w bizuterii i pompa wtryskowa. Wniosek: kupowac jak najzdrowsze blacharsko, z dobrymi chromami, kompletna bizuteria (listewki itp.) oraz na gazniku.

Co do zon - coz, problem znany :) Moja tez mi cos zaczela szurac o moich zlomach (a problem jest spory :) ). Niesmialo rzucilem, ze mam kumpli ktorzy nie zbieraja fur, za to regularnie na dziwki chodza. Od tej pory mam wzgledny spokoj z suszeniem glowy o kolejna fure. Ba, nawet jedna sztuka z podpisu jest zony (77 Monte Carlo).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt gru 30, 2016 9:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Mozecie mi wytlumaczyc jakie to problemy maja Holendrzy z garazowaniem swoich aut? Rozumiem, ze moga miec wode w kanale, ale nie trzeba kopac kanalu w garazu.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn sty 02, 2017 9:25 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
_me: how_ pisze:
Mozecie mi wytlumaczyc jakie to problemy maja Holendrzy z garazowaniem swoich aut? Rozumiem, ze moga miec wode w kanale, ale nie trzeba kopac kanalu w garazu.


Zazwyczaj po prostu ich nie maja i trzymaja klasyki pod chmurka. Depresja = niemal calkowity brak garazy podziemnych. Do tego gesta zabudowa, gdzie liczy sie kazdy mkw i na garaze zwyczajnie nie starcza miejsca. Dlugo sie naszukalem mieszkania z garazem w razsadnej cenie (sam garaz 150Eur/msc).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn sty 02, 2017 9:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
W dobrym miejscu w Niemczech, gdzie takze liczy sie kazdy metr kw. za miejsce parkingowe tez trzeba zaplacic 250€/m-c a za akt wlasnoci miejsca, nie garazu nawet 30k€.
W 4 i pol minuty porwnalem losowo i bardzo pobieznie wybranych kilka stron z ofertami na wiodacym potralu nl i de. Owszem w Amsterdamie ofert jest ich malo i rzeczywiscie czynsz jest w okolicach 200, nawet 250€/m-c. Ale w reszcie kraju sa tez za grubo ponizej 100€ i nigdzie nie jest napisane, ze to "jedyny taki garaz" i nie wyglada tez, ze jest to sytuacja analogowa z ta w Norwegii, gdzie mieszkania w ciasnym Oslo sprzedaja sie za rownowartosc ciezkich milionow zlotych na esemesowych licytacjach w trzy dni za kwoty wieksze niz ich wycena, bo nie ma juz gdzie budowac. Niemcy w duzych miastach, a zwlaszcza w Berlinie takze trzymaja klasyki na ulicy. Jest w samam centrum kilka ulic tak zawalonych starszymi autami, ze nie zrobisz zdjecia, zeby w kadrze nie bylo dwoch i nie wszystkie sa perelkami, mimo, ze przez centrum Berlina przeplywa tylko jedna rzeka a kultura moto jest chyba na najwyzszym w Europie poziomie.
Nie twierdze, ze nie jest jak piszesz, ale najczesciej jest jednak tak, ze przyczyn zjawiska jest wiele.
Ja znam taka: ze wzgledow podatkowych czesc Holendrow cisnela autami wyprodukowanymi ponizej ktoregos tam roku. Mialem jakies 4-5 lat temu kilkukrotnie sytuacje, w ktorej Holender szukal pomocy w znalezieniu w PL W124 z ponizej chyba 1987 roku a jego chytry plan polegal na tym, ze mial przyjechac do PL swoim 124 z mniej wiecej '93 i bardzo chcial, zeby w 2-3 dni przelozyc mu wszystko co sie da do starej budy. Na pytanie, czy nie szkoda rozpierdzielac fajnego auta, wzruszal tylko ramionami. Mam wrazenie, ze czesc aut nazwijmy to klasycznych kupowanych przez Januszy importu celem dowalenia 300% marzy byla uzywana wlasnie z zamiarem pokazania fakolca ministrowi finansow Krolestwa Holandii i remoncona na aby aby oraz pewnie niegarazowana, a teraz wystepuje na allegro w roli idealnej bazy do odbudowy. I to te auta najczesciej sa przedmiotem naszych rozwazan na forum.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt sty 03, 2017 10:43 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Podatek drogowy to inna bajka. Jak ja tam mieszkalem, to zwolnione byly auta starsze niz 25 lat. Potem z roku na rok przesuwano ten limit. Obecnie chyba 40 lat. Podatek jestbardzo wysoki, szczegolnie od ciezkich diesli. Kryteria wyceny podatku to rodzaj paliwa i masa pojazdu. Dla przykladu: za lekkie 911 placilem ok 650Eur/rok. Gdybym chcial wtedy rejestrowac w NL moja G300td to bym bulil ok. 2.500Eur/rok. Owszem, sporo klasykow i stardzych aut jezdzi na codzien, sporo mozna zaoszczedzic. Proceder szczepienia numerow na starsze jest niestety bardzo powszechny i trzeba uwazac co sie kupuje. Wiele ladnych G skonczylo tragicznie, mlode rocniki przerobione na wczesne 80-te.
Ale nie to jest chyba najwiekszym problemem. To ze auta trzyma sie pod chmurka to normalne w wielu "ciasnych" miejscach. Ale w NL klimat wyjatkowo nie sprzyja. Jest ogromna wilgoc, znaczna czesc kraju pod wplywem klimatu morskiego. To robi swoje.

To co pisalem bylo wynikiem moich blisko 4 letnich obserwacji na miejscu, poszukiwan mieszkania z garazem itp. U mnie w pracy w zasadzie nikt nie dysponowal mieszkaniem z garazem, wiele osob trzymalo co fajniejsze fury w garazu firmowym.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw sty 19, 2017 6:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Na kup sprzedaj klasyka jest interesująca 108 z alumotorem i zielonym wnętrzem

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl