MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 9:05 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 28, 2016 8:23 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Potrzebuję pomocy w ustaleniu problemu trafiania iskry.Auto W107 450scl.D-jet zastąpiony wtryskiem elektronicznym.Ze starego układu został układ zapłonowy z aparatem i modułem,opornikami.Zapłon ustawiony czyli koło na 0 stopni,aparat palcem na 1 cylinder,reszta przewodów po kolei wg.pracy cylindrów.Problem polega na jakby nie trafianiu iskry w moment przed gmp cylindrów.Ręce mi opadają bo auto stoi w innym województwie i nie mogą sobie z tym poradzić.Czy sygnał z aparatu d-jet zanim trafi do modułu przechodzi przez komputer i to on dopasowuje moment iskry do właściwego,czy nie ma to znaczenia?Zacząłem już szukać rozdzielacza zapłonu i nowszego modułu bo wydaje mi się że tu leży problem ale czy mam rację?


Na górę
Post: sob paź 29, 2016 9:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A jak zdejmiesz kabel ze świecy i wsadzisz jakąś inną, to jest jakaś iskra? Sprawdzałeś stroboskopem, nawet przy kręceniu rozrusznikiem, w którym momencie idzie iskra na pierwszy cylinder?
Aparat działa jak każdy inny a w d-jetronicu steruje on dodatkowo wtryskiwaczami. No ale jeśli wsadziłeś wtrysk elektroniczny, to nie ma to znaczenia.
Czemu sugerujesz, że zapłon nie trafia w fazy pracy cylindrów? Silnik nie pali, źle pracuje?

Jak umisz po angielsku, to poszukaj coś tutaj, a jak będziesz miał kłopoty, to pisz. Coś napewno się wymyśli

http://handbook.w116.org/matrix6.htm

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz paź 30, 2016 1:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Pojechałem,posprawdzałem i ustaliłem,że iskra trafia tam gdzie powinna.Już myślałem że wyłożyłem się na tak prostej czynności.Magik od wtrysku dał ciała i ciekaw jestem czy załapie gdzie się pomylił.


Na górę
Post: ndz paź 30, 2016 2:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
No to jak jest iskra w dobrym momencie, to zupy nie dostaje :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn paź 31, 2016 8:43 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Zgadza się.A zupa to podstawa i to jeszcze przy tej pojemności.Ustaliłem ,że można wyjąć listwę do góry i zasilić , wyjąć aparat, na górny trzpień gdzie nachodzi palec nałożyć dorobiony trzpień + napęd wkrętarka.Przy włączonym zapłonie kręcąc aparatem a nawet nim nie kręcąc musi być wtrysk początkowy a potem stałe dawkowanie pod warunkiem ,że potencjometr położenia przepustnicy i przepustnica nie jest na 0 bo inaczej zawór obejściowy omija gardziel i sterownik nic nie widzi.Wcześniej w układzie zawór obejściowy albo inaczej regulator wolnych obrotów miał przy sobie wtryskiwacz rozruchowy który wspomagał rozruch a teraz jest tam elektryczny regulator wolnych obrotów i nie wiadomo czy otwarty na max czy zamknięty,obstawiam to pierwsze.Poprawcie mnie jak źle myślę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl