MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw kwie 25, 2024 12:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt paź 21, 2016 2:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 27, 2015 9:00 pm
Posty: 66
Witam po raz kolejny potrzebuję pomocy fachowców których niestety w moim mieście brak więc może tutaj ktoś mi pomoże w116 450sel problem pojawia się przy odpalaniu jeżeli nie dodam gazu przy rozruchu auto odpali i zaraz zgaśnie i przy następnym odpaleniu nie odpali dopóki nie wcisnę klapki wtrysku jednak gdy dodam za każdym razem gazu auto odpala idealnie , wymieniona pompa paliwa , nowy akumulator ciśnienia będę wdzięczny za jakąś podpowiedź dzięki z góry
pozdrawiam


Na górę
Post: sob paź 22, 2016 9:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Dodając gazu poprzez cięgna uchylasz dolną przepustnicę i dawkujesz więcej paliwa.Może ta dolna jest stale zamknięta ,ma ona regulację i klapa nie wychyla się dostatecznie.Nieszczelność w układzie obejściowym nad klapą pod klapę.


Na górę
Post: sob paź 22, 2016 9:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 27, 2015 9:00 pm
Posty: 66
słabo ogarniam ten temat może jest ktoś z podkarpackiego do kogo mógł bym podjechać lub zapłacić za przyjazd i ogarnięcie silnika?


Na górę
Post: sob paź 29, 2016 10:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 27, 2015 9:00 pm
Posty: 66
z klapka wydaje się wszystko ok czy może to być wina np. czujnika temp. lub zaworu dodatkowego powietrza? , mam też takie pytanie gdzie w w116 znajduje się przekaźnik pompy paliwa?


Na górę
Post: ndz paź 30, 2016 7:56 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Moim zdaniem należy sprawdzić to co jest pod wtryskiem : kalosz, gumki do dolotu. ile ma obrotów po odpaleniu.


Na górę
Post: ndz paź 30, 2016 5:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 27, 2015 9:00 pm
Posty: 66
do póki się nie zagrzeje ma ok 1500 ale jak się zagrzeje spadają do 800 wszystko zaczęło się dziać do puki nie wziąłem się za remont pompy paliwa na początku załączała się tylko przy rozruchu a teraz działa zaraz po przekręceniu kluczyka :(


Na górę
Post: ndz paź 30, 2016 10:44 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Auto po uruchomieniu powinno mieć 1000 a potem ma spaść do 600. Tym steruje nastawnik wstępnej fazy nagrzewania, oraz tz cygaro (regulator obrotów) przez przekaźnik. Pompa paliwa powinna pracować przez ok 5 sekund do napełnienia ciśnienia w układzie, nie powinna cały czas działać. Który rok auta ? Jeśli klapa spiętrzająca nie ugina się najprawdopodobniej jest nie szczelny dolot powietrza do układu


Na górę
Post: pn paź 31, 2016 1:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Sprawdź najpierw wartość ciśnienia postojowego manometrem. Wpinając się w linie ciśnienia sterowania między rozdzielaczem a regulatorem termicznym. Po ok 30 min. powinno być około 1 bar. Jeżeli spadnie to szukaj nieszczelności. Zamontowanie zaworka zwrotnego na powrocie z akumulatora paliwa powinno dać jakieś rezultaty. Możesz sprawdzić też nieszczelności w układzie dolotowym. Generalnie silnik powinien sie zadławić gdy zakryjesz kawałkiem kartonu lub gumy wlot do klapy spiętrzającej i tam gdzie bierze powietrze na bieg jałowy silnika.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn paź 31, 2016 8:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 27, 2015 9:00 pm
Posty: 66
auto jest z 1976r Marian mógł byś pokazać na jakimś zdjęciu jak wygląda to o czym piszesz a nie wybierasz się czasem znowu w moje strony ?


Na górę
Post: wt lis 01, 2016 5:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 27, 2015 9:00 pm
Posty: 66
wyciągnąłem takie o to sprzęty teraz będę wdzięczny za podpowiedź jak się do tego zabrać co gdzie jak sprawdzić co gdzie wyczyścić wydaje mi się że ktoś już wcześniej do tego zaglądał bo polepione sylikonem i płytki wewnątrz poniszczone czy idzie kupić coś takiego w lepszym stanie?

Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: wt lis 01, 2016 6:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 27, 2015 9:00 pm
Posty: 66
czy ten regulator można zamienić na jakiś z innego silnika np 2.8 ?


Na górę
Post: pt lis 04, 2016 7:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 27, 2015 9:00 pm
Posty: 66
czy jest ktoś w posiadaniu schematu instalacji elektrycznej do w116 450 niestety nigdzie nie mogę nic znaleźć a pilnie potrzebuję sprawdzić gdzie jest jaki przekaźnik i za co odpowiada


Na górę
Post: sob lis 05, 2016 8:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
1- regulator termiczny powietrza dodatkowego-wyczyścić, włożyć do garnka z wrzątkiem tłok ma się przesunąć.Jak ostygnie ma wrócić do pozycji początkowej. Oczywiście jak zamknięty to ma być szczelny i nie przepuszczać powietrza-cena nowego chora jak za tak mały element .2.8 ma taki sam.
2- regulator termiczny ciśnienia paliwa-rozbieralny i z reguły da się go usprawnić.Główna usterka korozja środka,nieszczelność w rurkach.W środku na bimetalowym elemencie grzałka i zaworek płytkowy.Zasada działania banalna.
Jeśli chodzi o pompę paliwa to ona nie jest załączana w momencie kręcenia rozrusznikiem? Te wczesne k-jety miały stycznik na obudowie klapy przy rozdzielaczu.


Na górę
Post: sob lis 05, 2016 8:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 27, 2015 9:00 pm
Posty: 66
Dzięki regulator termiczny wymyty po włożeniu do gorącej wody zamyka się ale nie do końca jest minimalny prześwit ale po schłodzeniu wraca na sam dół , regulator termiczny w środku wygląda całkiem nieźle ale wydaje mi się że sitko jest trochę zabite da się je jakoś wyczyścić ? jaki przekaźnik za niego odpowiada?


Na górę
Post: ndz lis 13, 2016 10:29 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Cześć przekaźnika na słupku a prawym nie ma ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl