MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt kwie 26, 2024 12:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 22, 2016 6:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
no to jedziem:
Obrazek
wiązka klimy idzie delikatnie pod skosem,nie z całą instalacją
Obrazek
i zaraz za zbiorniczkiem ucieka w dół po podłużnicy. widok zasłania troche bańka z ropą ale auto mam narazie podłączone na krótko.
Obrazek
tak wychodzi pod podłużnicą. koło klaksonu widać niepodpiętą wtyczke od sprężarki
Obrazek
tak wędruje pod chłodnicą na drugą strone czyli do osuszacza
Obrazek
i wyskakuje spod podłużnicy na osuszacz
Obrazek
widok na podstawe przekazników klimy
Obrazek
kabel od wentylatora idzie po tym ukośnym wzmocnieniu łączącym górny pas z dolnym (w wersji bez klimy,czyli bez wiatraka jest tylko to prawe ukośne wzmocnienie,w wersji z klimą masz 2). do tego wzmocnienia powinno być to przymocowane na 1 lub 2 te mercedesowe trytytki. ja jeszcze mam auto w proszku więc nie spinam narazie wszystkiego na amen. wtyczka od wentyatora wchodzi pod podłużnice
Obrazek
i tu łączy się z wtyczką,która wychodzi z wiązki idącej obok zborniczka spryskiwaczy i potem pod chłodnicą lecącą na prawo.
teraz podciśnienia elektrozaworka
Obrazek
jeden z wężyków idzie do egr
Obrazek
drugi do czujnika czy też zaworka (nie wiem)
mama nadzieje,że coś pomogłem. jak by trzeba było coś jeszcze to pisz.
Jakub Gozdzik dzięki za linki. rzetelna kopalnia informacji. mimo iż nie znam języka to obrazki dużo mówią

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: pt wrz 30, 2016 1:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Wielkie dzięki za fotki. Ja już mam wiązkę ułożoną. W przyszłym tygodniu wstawię foty z wrzucania nagrzewnicy z klima.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pt paź 07, 2016 1:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Więc tak do sączka wody z parownika użyłem gumowej rurki, spokojnie pasuje o śrdnicy 22mm


Załączniki:
Komentarz: Cały parownik wraz z nagrzewnicą
IMG_0513.JPG
IMG_0513.JPG [ 88.92 KiB | Przejrzano 5544 razy ]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE
Na górę
Post: pt paź 07, 2016 1:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Wycięta dziura w tunelu pod sączek, zabezpieczyłem to gumą oraz dałem masę wytłumiającą. Nie wiem czy zda to egzamin ale fabrycznie chyba było to gorzej :)
Po prawej otwór w grodzi na przewody do sprężarki.


Załączniki:
IMG_0514.JPG
IMG_0514.JPG [ 84.53 KiB | Przejrzano 5544 razy ]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE
Na górę
Post: pt paź 07, 2016 1:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Pudło wrzucone. Nagrzewnica trzyma się na metalowych opaskach oraz 2 śrubach w podszybiu i mocowaniu w tunelu. Z dolnymi wlotami trzeba się trochę namęczyć żeby je włożyć ale jakoś idzie. Co do mocowania samego parownika do podszybia to trzeba dorobić sobie z blaszki dystans. W fabryce pewnie było coś takiego jednak ja w swoim zestawie nie miałem.


Załączniki:
IMG_0515.JPG
IMG_0515.JPG [ 38.98 KiB | Przejrzano 5543 razy ]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE
Na górę
Post: pt paź 07, 2016 1:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Zaworek podciśnieniowy do zamykania klapy od obiegu wewnętrznego powietrza. Podłączamy go do wiązki od klimy. Podciśnienie bierze z głównej linii zaraz po kolektorze. Musimy pamiętać o dodaniu zaworu zwrotnego pod maską na tym wężyku.
Więcej zdjęć wkrótce.


Załączniki:
IMG_0519.JPG
IMG_0519.JPG [ 25.8 KiB | Przejrzano 5543 razy ]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE
Na górę
Post: wt lis 01, 2016 12:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Dla ciekawych w123 wersja z klimą posiadał płytszy schowek w desce rozdzielczej. Cena za nowy oryginał 68 zł [zlosnik]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: czw lis 24, 2016 1:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 19, 2015 7:31 pm
Posty: 45
Ten elektrozaworek od zwiększania obrotów zawsze był? M am 300D II seria chodź klima z pierwszej i nic takiego nie ma


Na górę
Post: ndz sty 15, 2017 2:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Był zawsze. W benzynie rozwiązane jako bypass przepustnicy zaś w dieslu zwiększał obroty na pompie wtryskowej. Gdzieś miałem schematy w pdf, jak odnajdę to wrzucę.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl