MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 7:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 17, 2016 2:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Zabieram się za wrzucenie klimatyzacji do mojego C123. Mam pytanie odnośnie sączków odprowadzających wodę z parownika.
Czy ten element co zaznaczyłem na zdjęciu jest odprowadzeniem wody? Jeżeli nie to co to jest i czy coś tam jeszcze musi być podłączone?
Dodam iż w całym zestawie mam już odpływ który wychodzi z parownika w tej gumie co wchodzi w gródź.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Załączniki:
parownik klima w123.jpg
parownik klima w123.jpg [ 31.03 KiB | Przejrzano 4857 razy ]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE
Na górę
Post: sob wrz 17, 2016 6:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Witam
jak byś mógł to wrzuć więcej fotek tego elementu i tej gumki co wspominasz,że wchodzi w grodz. bo i u mnie niestety tego brak i nawet nie wiem co tam powinno iść. narazie zrobiłem prowizorke.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: ndz wrz 18, 2016 11:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Wrzucę więcej fotek z całej operacji. To o co pytałem to jednak drugie odprowadzenie wody z parownika. Trzeba zrobić dziurę w tunelu i woda wtedy spływa z klimy na skrzynie :)

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz wrz 18, 2016 12:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Ta końcówka na którą nałożona powinna być rurka wchodzi w otwór w przedniej części tunelu środkowego nad skrzynią biegów(normalnie go tam nie ma ale wydaje mi się ,że na wygłuszeniu jest odcisk gdzie ma on być.Przy montażu nagrzewnicy trzeba pamiętać zarówno o wycięciu otworu na przewody do pompy klimy(pod podstawą aku. jak i na odpływ kondensatu.Nagrzewnicę dobrze jest włożyć razem z przewodami do pompy a przewody elektryczne idą górą za uchwytami do osłon głośników.Deskę montujemy na końcu po sprawdzeniu całego układu.


Na górę
Post: ndz wrz 18, 2016 8:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
tak tak,ja mam klime w oryginale i co za tym idzie "dziury" w karoserii odpowiednie też. tak jak Hruścik pisze,są w wygłuszeniu grodzi odbite miejsca na te dziury.
mi bardziej chodzi o to elementy które odpowiadają za odprowadzanie tej wody. bo tego nie mam i nawet nie wiem czego nie mam. fakt,że zrobiłem po swojemu i spełni zadanie,a druga rzecz,że tego kompletnie nie widać. ale chciałbym wiedzieć czego mi brakuje. a może się kiedyś gdzieś trafi. jak byś jeszcze sczytał z tych elementów nr części to by już w ogóle bajka była. może akurat są jeszcze dostępne. u mnie została jedynie ta plastikowa opaska i strzępy tej gąbki. nie wiem co dalej było założone na ten króciec ani czy była jakaś zatyczka/uszczelka dziury w karoserii

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: ndz wrz 18, 2016 11:01 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sprężyka, a na zewnątrz pianka. IMO lepiej zrobić przewód gumowy o odpowiedniej średnicy, bo pianka szybko się utylizuje.

_________________
w123


Na górę
Post: pn wrz 19, 2016 5:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
a sprężynka w którym miejscu? ja dorobiłem gumowe kolanko skierowane wyjściem do tyłu auta. przylega praktycznie do samej karoserii. i jak by nie zaglądał jest nie widoczne więc i nie gryzie w oczy. dodatkowo w dziure karoserii wsadziłem gumowy korek,coś jak taki z progów i owo kolanko przechodzi przez dziure w tym korku. i jeszcze krążek z gąbki pomiędzy obudowe chłodniczki a karoserie,nałożony na kruciec odpływu. jako ewentualne uszczelnienie i wygłuszenie,chociażby minimalne.
ObrazekObrazek
tak to u mnie wygląda

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: pn wrz 19, 2016 8:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Montując rurkę z kolanem, strzelasz sobie w kolano i za jakiś czas będziesz się czochrał pod samochodem, żeby odtykać tą rurkę.
Zauważ, że 123 nie ma filtra kabonowego, więc caly syf wpada do nagrzewnicy a następnie spływa on na dno nagrzewnicy wraz ze skroplinami. Odpływ musi być prosty i jak najkrótszy. bo szybko się zatka. Poprostu utnij ten nadmiar wężyka, który skonstruowałeś i będzie super. W w123 jest jeden odpływ w środku tunelu a drugi (cieńka gumowa rurka)przechodzi przez ścianę grodziową w przelotce, razre z wężami roboczymi klimatyzacji.
To tyle, pozdrawiam
P.S. niezły rarytasik to wygłuszenie skrzyni biegów :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn wrz 19, 2016 9:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
a widzisz,jak to dobrze mądrego posłuchać. to trzeba będzie dziabnąć tą rurke.
wygłuszenie miałem w dawcy 123 kombi 300dt,fakt,że troche musiałem je podreperować. ale z zewnątrz nie widać. jak to w ogóle było z tymi wygłuszeniami? jakie wersje/modele je miały?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: śr wrz 21, 2016 12:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Dziura na przewód od klimy jest zaznaczona (wybita w tunelu nad skrzynia). Pomysł z wężykiem bardzo fajny i muszę go zastosować.
Pytanko jak idzie wiązka pod maską? Ja ułożyłem razem z główną aż do przedniej lampy i teraz nie wiem czy iść dołem czy nad chłodnicą we wzmocnieniu.

Problem kolejny bypass od klimy w celu podwyrzenia obrotów na biegu jałowym. Z tego co wiem elektozaworek robi nam obejście przepustnicy w momencie załączenia sprężarki.
Z którego punku mam wziąć podciśnienie żeby było jak z fabryki ?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: śr wrz 21, 2016 8:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
zrobie Ci dziś fotki jak idzie okablowanie. ale odrazu napiszę,ze pod chłodnicą. co do podwyższenia obrotów to nie wiem zabardzo jak to działa. może fotki coś Ci rozjaśnią.
to czyli też nie masz żadnego z elementów,który wychodzi ze skraplacza? nie jesteśmy jedyni,rozmiawiałem z kilkoma osobami,które maja klime w w123 i nikt nie miał tej rurki,czy co tam idzie. nie wiem,czy było to jakoś słabo mocowane i z czasem samo odpadało. ja u siebie jak zakładałem ten wężyk to dodatkowo dałem opaske zaciskową.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: śr wrz 21, 2016 11:36 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
neocc i kowal podajcie na pw emaile, to wam cos tam popodsyłam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr wrz 21, 2016 10:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Znalazłem na necie miejsce na ten elektrozaworek do zwiększania obrotów podczas pracy klimy (Z wiązki elektrycznej też na to wynika).Jest to tuż pod modułem zapłonowym na fartuchu.
Teraz pytanie skąd i dokąd idą wężyki podciśnienia, ponieważ chciałbym zrobić to jak w oryginale.


Załączniki:
zaworek klima.JPG
zaworek klima.JPG [ 90.03 KiB | Przejrzano 4744 razy ]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE
Na górę
Post: czw wrz 22, 2016 7:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
dziś będą fotki ponieważ wczoraj nie byłem na warsztacie.
co do zaworka to wkońcu się wyjaśniło za co odpowiada. bo pytałem już na forum ale bez odp. jeżeli chodzi o wężyki to 1 do czujnika na bloku a 2 do egr. przynajmniej w dieselu tak mam.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: czw wrz 22, 2016 2:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Kurcze widzisz w dieslu jest to trochę inaczej rozwiązane niż w moim M102. Ale i tak na pewno fotografie bardzo mi pomogą.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl