MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr kwie 24, 2024 8:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 01, 2016 12:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 01, 2016 12:22 pm
Posty: 12
Numer GG: 2149134
Lokalizacja: Poznań
Witam.
Nabyłem w ciemno (nawet nie wiem czy skrzynia działa :/ ) w/w model z niepracującym silnikiem. Zacząłem szukać. Nie było iskry. Okazało się, że przerwany był przewód od kondensatora (Bosch 1237330203 336) - jeszcze wewnątrz aparatu zapłonowego (Bosch 0231401003 TFURX 3). Pocerowałem to na sztukę. Dodatkowo nie było +12V na cewce (Bosch 0221118005 12B KW 12V). Ominąłem na krótko układ tranzystorowy wraz z rezystorami. Pojawiła się iskra.

https://www.youtube.com/watch?v=SVeM5kf0yjU

Ustawiłem zapłon. Na kole pasowym na znak "T" (jakieś 2.5-3 stopnie przed GMP), w aparacie zapłonowym kropka palca wycelowana w nacięcie na aparacie. Oczywiście na takcie sprężania na pierwszym cylindrze (pierwszy od chłodnicy po stronie pasażera).
Auto odpaliło, ale po zapodaniu z butelki paliwa do dolotu (przepustnicy).

https://www.youtube.com/watch?v=ugyBWLu8pII

Z racji, że pompa paliwa (Bosch 0580464005) była zastana na amen, to kupiłem nową - zamiennik Magneti Marelli. Dobierał mi ją facet z serwisu Boscha, więc parametry powinna mieć OK. Pompę podłączyłem ssanie i przelew na krótko do zewnętrznego baniaka ze świeżą benzyną, żeby odsiać wątpliwości co do czystości baku. Auto odpala na chwilkę - pewnie dopóki jest paliwo z wtrysku zimnego startu - i gaśnie.
Wtryski wyjąłem, sprawdziłem oporności, działanie cewki i przelot paliwa - działają. Mało tego, jak kręcę rozrusznikiem, to słyszę ich cykadę...
Filmik z tego jak tryskają w czasie rozruchu podrzucę później.
Tak czy owak oto filmik z tego jak teraz odpala:

https://www.youtube.com/watch?v=732TAKpUBfg

Co ciekawe jak już odpali i mu pomogę dając mu paliwo przez gardziel / dolot / przepustnicę, to chodzi bez problemu. Nawet 2 minuty go raz pociągnąłem, ale potem mi ręka zwiędła od "pompowania".

https://www.youtube.com/watch?v=jDviofhOBSw

Zastanawia mnie synchronizacja sygnałów z aparatu zapłonowego. Czy można regulować iskrę względem wtrysku, czy to jest sprzężone na amen i muszę szukać gdzie indziej?
Ogólnie jakby to ująć... yyyyyy... ten tego... POMOCY! ;)
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc :)

_________________
W108 280SEL 4.5 1971


Na górę
Post: wt sie 02, 2016 8:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Walczyłem w tamtym tygodniu z takim silnikiem, objawy identyczne.Wpiąłem w układ pompę od k.jet z włącznikiem manualnym pompy ,pozmieniałem wszystkie gumki,przewody,złączki,opaski i odpaliło od kopa.Teraz szukam czemu nie pracuje na swojej pompie,podejrzewam ciśnienie na listwie ma być 3 bar a ile jest będę wiedział po wpięciu w układ manometru.Potrzebny jest manual do d-jet po naszemu inaczej szukanie po omacku.Wiesz może na jakim napięciu pracują wtryskiwacze?


Na górę
Post: wt sie 02, 2016 8:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 01, 2016 12:22 pm
Posty: 12
Numer GG: 2149134
Lokalizacja: Poznań
Nie wiem, ale jak je powyciągałem, to dałem im +12V i cewka się otworzyła i paliwo poleciało.
Zastanawiam się, czy nie szło by pomierzyć napięcia jakie przychodzi kręcąc ręcznie wałem i czekając na impuls przychodzący z kompa, bo na rozruszniku, to żaden multimetr nie zdąży nic pokazać. O posiadanie oscyloskopu nie podejrzewam nikogo ;)
Niestety nie podają napięcia:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html

Ja zaczynam u siebie podejrzewać zawory regulujące ciśnienie paliwa. Dziś postaram się wpiąć pompę zasilaną czystym paliwem z baniaczka pomijając te zawory... choć po coś one w końcu tam są.

Z ciekawostek, to wczoraj wpadł do mnie kumpel, pokręciliśmy chwilkę i przy delikatnym pulsacyjnym dodawaniu gazu auto chodziło samo z siebie. Niezbyt równo, ale zawsze :D

_________________
W108 280SEL 4.5 1971


Na górę
Post: wt sie 02, 2016 9:12 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 01, 2016 12:22 pm
Posty: 12
Numer GG: 2149134
Lokalizacja: Poznań
Ciśnienie na listwie zdaje się powinno mieć 28psi, czyli jakieś 1.9bar
https://www.2carpros.com/questions/merc ... the-engine

poprawka:
https://oldtimer.tips/en/d-jetronic/72-troubleshooting

_________________
W108 280SEL 4.5 1971


Na górę
Post: śr sie 03, 2016 7:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Znalazłem,ciśnienie na listwie w zależności od pojemności od 1,9 do 2,2 bar,ale jeszcze nie znalazłem jakie napięcie otwiera wtryskiwacz.


Na górę
Post: śr sie 03, 2016 8:42 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 01, 2016 12:22 pm
Posty: 12
Numer GG: 2149134
Lokalizacja: Poznań
Koleś pisze, że pod żadnym pozorem nie podawać +12V, bo się spali cewka wtryskiwacza. Ja zapodałem na chwilę i wtryski żyją... nie mniej raczej nie będę tego powtarzał ;)

_________________
W108 280SEL 4.5 1971


Na górę
Post: śr sie 03, 2016 11:13 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Zbadam oscyloskopem to napięcie.


Na górę
Post: śr sie 03, 2016 1:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 01, 2016 12:22 pm
Posty: 12
Numer GG: 2149134
Lokalizacja: Poznań
W rozdziale

https://oldtimer.tips/index.php/en/d-je ... ercontacts

wyczytać można, że wtryski chodzą parami.
Wnioskuję, co prawda jeszcze nie piłem kawy, że wtryski są połączone parami szeregowo, stąd takie a nie inne oporności na stykach sterownika silnika.
Zacznij może od 6V?

_________________
W108 280SEL 4.5 1971


Na górę
Post: czw sie 04, 2016 8:44 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 01, 2016 12:22 pm
Posty: 12
Numer GG: 2149134
Lokalizacja: Poznań
Drogą eliminacji doszedłem do tego, że czujnik temperatury cieczy (Bosch 0280130014) siał zamęt.
Wypiąłem go całkowicie i auto odpaliło :)

https://youtu.be/vbWZOogPCbk

https://youtu.be/QCFDNQR5KlI

https://youtu.be/PIMn1hHHHms

_________________
W108 280SEL 4.5 1971


Na górę
Post: pt sie 12, 2016 8:28 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Ja też ogarnąłem sprawę.Silnik ożył po wymianie pompy paliwowej,założyłem zestaw od k-jeta najpierw na krótko podpiąłem napięcie aby ustawić ciśnienie,połączyłem wszystko do kupy,trach i chodzi.Jednak nie zostaje ten układ wtryskowy bo to jest porażka.


Na górę
Post: pt sie 12, 2016 3:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Z tego co pamiętam to te wtryski mają bardzo niską impedancję cewek => nie podpinajcie nawet na krótko napięcia bo je upalicie...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr gru 21, 2016 2:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 01, 2016 12:22 pm
Posty: 12
Numer GG: 2149134
Lokalizacja: Poznań
Konkretnie mają 2.4Ohm
http://www.bosch-automotive-catalog.com ... toLoad%3D1

Szkoda, że nie ma danych ile Volt mu podać, jak mi się w końcu zachce podłubać przy układzie wtryskowym i zapłonowym, to sprawdzę, czy + przychodzi na stałe do wtrysków, a sterowane są minusem, czy też odwrotnie. Jak + będzie na stałe, to bez problemu zmierzę napięcie multimetrem.
Jeśli to nie pomoże, to pozostaje oscyloskop lub głupi transformatorek od kolejki elektrycznej. Zwiększanie napięcia od zera i jak tylko otworzy cewkę, to już będę wiedział przy ilu Voltach cewka działa - myślę, że tyle wystarczy. Od biedy można się bawić w baterie "paluszki" dokładając kolejno po 1.5V.
Na filmikach pokazujących czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych (od samochodów współczesnych) "na stole" ludzie podpinają baterię 9V, ale mimo wszystko wolałbym podnosić napięcie i zobaczyć przy jakim cewka zadziała niż raz przesadzić.

Jakoś po sezonie straciłem wenę... Tak, wiem, powinienem właśnie w zimie szykować go na sezon 2017, bla, bla, bla...

_________________
W108 280SEL 4.5 1971


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl