MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:18 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 20, 2016 9:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Przepatrzylem chyba wszystkie schematy w internecie i nigdzie tego nie ma. Skąd dokładnie brane powinno być podciśnienie do skrzyni biegów ? Silnik m110 (988) z wtryskiem.

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: śr lip 20, 2016 9:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Z tego co pamiętam to z gumowej rurki z okolic odmy (w połowie kolektora ssącego).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw lip 21, 2016 9:04 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Z odmy to raczej nie. Pod obudową filtra powietrza na rurach kolektora dolotowego, jest wkręcony króciec. Tam powinno być wpięte podciśnienie do skrzyni biegów.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt lip 22, 2016 10:43 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
jakub_gozdzik pisze:
Z odmy to raczej nie. Pod obudową filtra powietrza na rurach kolektora dolotowego, jest wkręcony króciec. Tam powinno być wpięte podciśnienie do skrzyni biegów.


Moja pamięć coś zawodzi...
Jest tak jak pisze Jakub.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt lip 22, 2016 2:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Mam tak:

od góry kolektora:
Króciec mniejszy, koło ściany grodziowej, do którego dochodzi centralny i regulacja świateł,
Króciec większy, koło ściany grodziowej, do którego jest wpięty WUR
wejście gwintowane, do którego dochodzi serwo hamulca

od boku kolektora:
króciec mniejszy, do którego dochodzi trójnik idący do zaworu sterującego bypassem dolotu i do zaworu w układzie sterowania obrotami jałowymi

od przodu:
króciec mniejszy idący przez termik do EGR
króciec mniejszy idący do rozdzielacza zapłonu

dodatkowo układ podciśnienia idący od WUR, poprzez zawór z rurkami paliwa mniej więcej nad łączeniem linki gazu z cięgnami, do odmy

Skrzynię mam na tą chwilę wpiętą w przewód powietrza idący jakby za przewodami od wolnych obrotów, pod kolektorem dolotowym. Wydaje mi się, że wpięte źle, ale też nie wiem, co zamiast tego tam powinno być, skoro jest miejsce na podciśnienie

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pt lip 22, 2016 9:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wojtek pisze:
Skrzynię mam na tą chwilę wpiętą w przewód powietrza idący jakby za przewodami od wolnych obrotów, pod kolektorem dolotowym. Wydaje mi się, że wpięte źle, ale też nie wiem, co zamiast tego tam powinno być, skoro jest miejsce na podciśnienie


Masz tak jak powinno być.
Pomyliło mi się z odmą bo ona też jest w tamtej okolicy, ale generalnie przewód od skrzyni był u mnie wpięty w króciec/odnogę na przewodzie gumowym w połowie kolektora ssącego właśnie jakoś od spodu. Pamiętam że z góry za nic nie było widać gdzie to ma siedzieć, a od spodu też wcale nie był lepszy dostęp do tego cholerstwa...

Pozostałe podciśnienia też masz OK (były różnice w rocznikach i wyposażeniu EGR, inny aparat zapłonowy, itp.), ale tego raczej nie da się odwrotnie podłączyć.

PS
Skąd bierze się Twoja wątpliwość co do poprawności tego podłączenia?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob lip 23, 2016 10:42 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Jak wcisnę hamulec i skrzynia redukuje bieg to silnik się wyłącza, a klapka powietrza dosłownie przysysa i trzeba ją pchnąć palcem, żeby odpalił. Skrzynia na niskich obrotach szarpie, hamulec na niskich obrotach ciężko chodzi. Sprawdziłem vacuometr pokazuje poniżej 10 jednostek, a powinno być ponad 20. Szukałem nieszczelnosci, ale wszystko ok, myślałem, że może coś źle złożone jest. Wolne obroty są ok, odpalanie na zimnym i ciepłym ok, zapłon na -30 przy 3500 obrotach/min

_________________
//w123 280e


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl