MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
http://forum.w114-115.org.pl/

[S123] Gruchy wymiana
http://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=68096
Strona 1 z 2

Autor:  Omen [ wt lip 12, 2016 11:02 am ]
Tytuł:  [S123] Gruchy wymiana

Hej, regenerowałem gruchy do nivo i po niedzieli będę wymieniał. Na jakieś konkretne rzeczy muszę uważać ? Tył samochodu stawiam na kobyłkach, wykręcam gruchy, wkładam nowe i to tyle ? Odpowietrzenie układu przerabiałem przy okazji wymiany regulatora.

Autor:  voytas [ wt lip 12, 2016 8:49 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

Wymiana powinna być raczej bez niespodzianek poza ewentualnym problemem z odkręceniem przewodów.
Jeśli nie ruszasz siłowników to jest to pikuś.

Autor:  filippo [ czw lip 14, 2016 9:54 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

Pytam z czystej ciekawości bo właśnie wymieniłem w S124.
Dlaczego regenerowane a nie nowe?
Na czym polega regeneracja i ile kosztuje?

Autor:  Omen [ pt lip 15, 2016 10:09 am ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

Po prostu beczka już się sypie po całości i służy tylko do codziennej jazdy w okolicy, przewieźć jakieś cięzkie materiały, gabaryty itp. więc nie chciałem inwestować w nowe. A z wybitymi gruchami jeździ się fatalnie. Regeneracja 170zł/szt w firmie Nagengast 2 lata gwarancji a nowe do beczki po 350. Z tego co widzę gruchy są nacinane, pewnie wymieniają membranę i nabijają gaz potem zespawują.

Byłem wczoraj na chwilę pod samochodem i widzę że już będzie problem z odkręceniem cienkich przewodów. Tutaj mam pytanie: w S124 podobno w tych przewodach jest jakiś cienki drucik a jak jest w beczce ? Bo prawdopodobnie dam nowe miedziane przewody.

Autor:  filippo [ sob lip 16, 2016 10:18 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

Dziękuję za odpowiedź.
Z wybitymi jeździ się tragicznie a po zmianie jeździ się jakby nowym autem przyklejonym do drogi ;)

Autor:  Omen [ pt wrz 30, 2016 12:48 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

Gruchy w końcu wymienione. Dałem nowe przewody bo ze starymi szkoda zdrowia żeby się mordować. Teraz samochód płynie :)

A przy okazji mam pytanie: do wymiany podpory mostu, tej z tyłu trzeba wyciągać most czy ona schodzi bez problemu ?

Autor:  Kowal_80 [ pn lut 05, 2018 7:22 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

nie chce zaśmiecać nowym tematem o nivo więc zapytam tu. mam nadzieje,ze autor się nie pogniewa.
kiedyś gdzieś słyszałem/czytałem że stan gruchy można sprawdzić odkręcając górną śrube i wkładając np tępy śrubokręt. wtedy wysczuwamy czy membrana jest cała. można też wyczuć naciskając delikatnie czy membrana sprężynuje. czy jest to choć troche miarodajny sposób? a jeżeli tak to na jaką głębokość powinien wejść śrubokręt żeby oddać stan gruchy? w obecnej którą mierzyłem wszedł na 3,2 cm.
Mam też pytanie do autora - dałeś zwykłe miedziane przewody kupowane na metry?
Jak prawidłowo odpowietrzyć układ nivo po wymianie przewodów? i jaki olej lać do nivo?

Autor:  kliszz [ wt lut 06, 2018 9:17 am ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

1) membrana jest tak mniej więcej w połowie akumulatora ciśnienia, u mnie wyglądało to tak https://www.youtube.com/watch?v=atG20EpPbzg - tu uszkodzone, niestety nie zrobiłem filmu z nowymi. W każdym razie nie było oporu praktycznie do dna.
2) Ja dorabiałem miedziane, nie ma żadnych problemów z nimi (ten mityczny drucik w oryginalnych - nie do końca wiem, jakie może mieć zadanie, ale znajomy kupił kiedyś nowe przewody w ASO i tego drucika już nie miały)
3) Olej ZH-M, może być Febi, układ jest otwarty, więc wystarczy się przejechać z kilkoma osobami po nierównym terenie i odpowietrzy się sam

Autor:  hruścik [ śr lut 07, 2018 6:24 am ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

Wkrętak wchodzi tylko za zwężkę tam gdzie wkręca się przewody,dalej membrana dociska grzybek (zawór gruchy).Jeśli zawór da się wcisnąc lekko-grucha do wymiany, ma się on wciskać z mocnym oporem- układ pracuje pod wysokim ciśnieniem.

Autor:  Kowal_80 [ śr lut 07, 2018 4:14 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

ok,dzięki Panowie za odp. czyli gruchy mam dobre. wkrętak uciskam z wielkim oporem. a i tak chodzi minimalnie.
a co do odpowietrzania - da się to zrobić w inny sposób niż jazda pełnym autem po wertepach? bo auto jest częściowo wybebeszone i nie zarejestrowane więc rejs z gawiedzią na pokładzie nie wchodzi w gre.

Autor:  jakub_gozdzik [ śr lut 07, 2018 11:48 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

Z tym drucikiem to konstruktorzy chcieli być bardziej papiescy od Papieża. Stosuje się je w przewodach hydrauliki siłowej, przy ciśnieniach 200 bar i wyżej. Powodują one to, że instalacja podczas pracy nie wydaje dziwnych odgłosów, spowodowanych przepływem płynu hydraulicznego, potocznie mówiąc "nie jęczy". W hydraulice mercedesa te odgłosy jeśli są, to pomijalnie małe.

Autor:  Omen [ wt lut 13, 2018 8:30 am ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

Jest odpowietrznik na regulatorze z tyłu.

Autor:  Kowal_80 [ śr lut 14, 2018 8:47 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

ale jak samo odpowietrzanie ma się odbywać? popuścić odpowietrznik na odpalonym i jak pojawi się oliwa to zakręcić? czy jakaś inna metoda?

Autor:  kompressor [ czw lut 15, 2018 5:42 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

jakub_gozdzik pisze:
Z tym drucikiem to konstruktorzy chcieli być bardziej papiescy od Papieża. Stosuje się je w przewodach hydrauliki siłowej, przy ciśnieniach 200 bar i wyżej. Powodują one to, że instalacja podczas pracy nie wydaje dziwnych odgłosów, spowodowanych przepływem płynu hydraulicznego, potocznie mówiąc "nie jęczy". W hydraulice mercedesa te odgłosy jeśli są, to pomijalnie małe.



.......no to zdejmij oryginalny przewód ten gumowy co idzie bezpośrednio z pompy na nivo i w zamian załóż jakiś dorabiany z Eumatu-zobaczysz różnice wtedy.
Nie da się jechać po prostu tak wyje.


Kowal_80 pisze:
ale jak samo odpowietrzanie ma się odbywać? popuścić odpowietrznik na odpalonym i jak pojawi się oliwa to zakręcić? czy jakaś inna metoda?


nivo się nie odpowietrza, to jest układ otwarty, pojeździj po dziurskach i samo wypchnie powietrze.
Na samym regulatorze nivo przynajmniej w s210 jest kilka pozycji jedna z nich jest napełnianie , po wymianie głowic hydropneumatycznych ustawiasz na napełnianie , reszta układu wypchnie powietrze do zbiorniczka .

Autor:  jakub_gozdzik [ czw lut 15, 2018 10:53 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Gruchy wymiana

Jak samo sie odpowietrza to po co na regulatorze jest odpowietrznik? A jak odpowietrzają się siłowniki jak mają tylko przewód zasilający a nie ma powrotu? [zlosnikz]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/