MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[S123] Gruchy wymiana https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=68096 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Omen [ wt lip 12, 2016 11:02 am ] |
Tytuł: | [S123] Gruchy wymiana |
Hej, regenerowałem gruchy do nivo i po niedzieli będę wymieniał. Na jakieś konkretne rzeczy muszę uważać ? Tył samochodu stawiam na kobyłkach, wykręcam gruchy, wkładam nowe i to tyle ? Odpowietrzenie układu przerabiałem przy okazji wymiany regulatora. |
Autor: | voytas [ wt lip 12, 2016 8:49 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
Wymiana powinna być raczej bez niespodzianek poza ewentualnym problemem z odkręceniem przewodów. Jeśli nie ruszasz siłowników to jest to pikuś. |
Autor: | filippo [ czw lip 14, 2016 9:54 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
Pytam z czystej ciekawości bo właśnie wymieniłem w S124. Dlaczego regenerowane a nie nowe? Na czym polega regeneracja i ile kosztuje? |
Autor: | Omen [ pt lip 15, 2016 10:09 am ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
Po prostu beczka już się sypie po całości i służy tylko do codziennej jazdy w okolicy, przewieźć jakieś cięzkie materiały, gabaryty itp. więc nie chciałem inwestować w nowe. A z wybitymi gruchami jeździ się fatalnie. Regeneracja 170zł/szt w firmie Nagengast 2 lata gwarancji a nowe do beczki po 350. Z tego co widzę gruchy są nacinane, pewnie wymieniają membranę i nabijają gaz potem zespawują. Byłem wczoraj na chwilę pod samochodem i widzę że już będzie problem z odkręceniem cienkich przewodów. Tutaj mam pytanie: w S124 podobno w tych przewodach jest jakiś cienki drucik a jak jest w beczce ? Bo prawdopodobnie dam nowe miedziane przewody. |
Autor: | filippo [ sob lip 16, 2016 10:18 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
Dziękuję za odpowiedź. Z wybitymi jeździ się tragicznie a po zmianie jeździ się jakby nowym autem przyklejonym do drogi |
Autor: | Omen [ pt wrz 30, 2016 12:48 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
Gruchy w końcu wymienione. Dałem nowe przewody bo ze starymi szkoda zdrowia żeby się mordować. Teraz samochód płynie A przy okazji mam pytanie: do wymiany podpory mostu, tej z tyłu trzeba wyciągać most czy ona schodzi bez problemu ? |
Autor: | Kowal_80 [ pn lut 05, 2018 7:22 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
nie chce zaśmiecać nowym tematem o nivo więc zapytam tu. mam nadzieje,ze autor się nie pogniewa. kiedyś gdzieś słyszałem/czytałem że stan gruchy można sprawdzić odkręcając górną śrube i wkładając np tępy śrubokręt. wtedy wysczuwamy czy membrana jest cała. można też wyczuć naciskając delikatnie czy membrana sprężynuje. czy jest to choć troche miarodajny sposób? a jeżeli tak to na jaką głębokość powinien wejść śrubokręt żeby oddać stan gruchy? w obecnej którą mierzyłem wszedł na 3,2 cm. Mam też pytanie do autora - dałeś zwykłe miedziane przewody kupowane na metry? Jak prawidłowo odpowietrzyć układ nivo po wymianie przewodów? i jaki olej lać do nivo? |
Autor: | kliszz [ wt lut 06, 2018 9:17 am ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
1) membrana jest tak mniej więcej w połowie akumulatora ciśnienia, u mnie wyglądało to tak https://www.youtube.com/watch?v=atG20EpPbzg - tu uszkodzone, niestety nie zrobiłem filmu z nowymi. W każdym razie nie było oporu praktycznie do dna. 2) Ja dorabiałem miedziane, nie ma żadnych problemów z nimi (ten mityczny drucik w oryginalnych - nie do końca wiem, jakie może mieć zadanie, ale znajomy kupił kiedyś nowe przewody w ASO i tego drucika już nie miały) 3) Olej ZH-M, może być Febi, układ jest otwarty, więc wystarczy się przejechać z kilkoma osobami po nierównym terenie i odpowietrzy się sam |
Autor: | hruścik [ śr lut 07, 2018 6:24 am ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
Wkrętak wchodzi tylko za zwężkę tam gdzie wkręca się przewody,dalej membrana dociska grzybek (zawór gruchy).Jeśli zawór da się wcisnąc lekko-grucha do wymiany, ma się on wciskać z mocnym oporem- układ pracuje pod wysokim ciśnieniem. |
Autor: | Kowal_80 [ śr lut 07, 2018 4:14 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
ok,dzięki Panowie za odp. czyli gruchy mam dobre. wkrętak uciskam z wielkim oporem. a i tak chodzi minimalnie. a co do odpowietrzania - da się to zrobić w inny sposób niż jazda pełnym autem po wertepach? bo auto jest częściowo wybebeszone i nie zarejestrowane więc rejs z gawiedzią na pokładzie nie wchodzi w gre. |
Autor: | jakub_gozdzik [ śr lut 07, 2018 11:48 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
Z tym drucikiem to konstruktorzy chcieli być bardziej papiescy od Papieża. Stosuje się je w przewodach hydrauliki siłowej, przy ciśnieniach 200 bar i wyżej. Powodują one to, że instalacja podczas pracy nie wydaje dziwnych odgłosów, spowodowanych przepływem płynu hydraulicznego, potocznie mówiąc "nie jęczy". W hydraulice mercedesa te odgłosy jeśli są, to pomijalnie małe. |
Autor: | Omen [ wt lut 13, 2018 8:30 am ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
Jest odpowietrznik na regulatorze z tyłu. |
Autor: | Kowal_80 [ śr lut 14, 2018 8:47 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
ale jak samo odpowietrzanie ma się odbywać? popuścić odpowietrznik na odpalonym i jak pojawi się oliwa to zakręcić? czy jakaś inna metoda? |
Autor: | kompressor [ czw lut 15, 2018 5:42 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
jakub_gozdzik pisze: Z tym drucikiem to konstruktorzy chcieli być bardziej papiescy od Papieża. Stosuje się je w przewodach hydrauliki siłowej, przy ciśnieniach 200 bar i wyżej. Powodują one to, że instalacja podczas pracy nie wydaje dziwnych odgłosów, spowodowanych przepływem płynu hydraulicznego, potocznie mówiąc "nie jęczy". W hydraulice mercedesa te odgłosy jeśli są, to pomijalnie małe. .......no to zdejmij oryginalny przewód ten gumowy co idzie bezpośrednio z pompy na nivo i w zamian załóż jakiś dorabiany z Eumatu-zobaczysz różnice wtedy. Nie da się jechać po prostu tak wyje. Kowal_80 pisze: ale jak samo odpowietrzanie ma się odbywać? popuścić odpowietrznik na odpalonym i jak pojawi się oliwa to zakręcić? czy jakaś inna metoda? nivo się nie odpowietrza, to jest układ otwarty, pojeździj po dziurskach i samo wypchnie powietrze. Na samym regulatorze nivo przynajmniej w s210 jest kilka pozycji jedna z nich jest napełnianie , po wymianie głowic hydropneumatycznych ustawiasz na napełnianie , reszta układu wypchnie powietrze do zbiorniczka . |
Autor: | jakub_gozdzik [ czw lut 15, 2018 10:53 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] Gruchy wymiana |
Jak samo sie odpowietrza to po co na regulatorze jest odpowietrznik? A jak odpowietrzają się siłowniki jak mają tylko przewód zasilający a nie ma powrotu? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |