Membrana rozumiem,że sprawdzona i jest cała,bo jeśli nie to wysokich obrotów nie będzie.Za ssanie odpowiada mechanizm umieszczony pod elementem termicznym po prawej stronie gaźnika .Do ustawiania momentu zapięcia i wysokości obrotów ssania służy dolna śrubka regulacyjna (tam gdzie są dwie).Ważne aby podciśnienie do przyspieszacza zapłonu było właściwie podpięte przez zaworek kierunkowy i czujnik termiczny na głowicy,i zapłon był dobrze ustawiony.Silnik nie będzie równo i dobrze pracował przy złym składzie mieszanki,źle ustawionym pływaku,walniętym zaworze dolnym,membranie,zaworkowi dopuszczającemu,zaworkowi przelewowemu,łącznikowi kolektor gaźnik,nieszczelnemu kolektorowi itp,itd.Jak wszystko jest dobrze ustawione to po odpaleniu silnika dodajemy gazu ,silnik wchodzi na wyższe obroty a to dlatego ,że gdy jest zimny to czujnik termiczny na głowicy jest zamknięty i podciśnienie zostaje zamknięte pomiędzy aparatem a zaworkiem .Układ zwalnia się i staje drożny gdy temperatura silnika otworzy zaworek.Ssanie działa w bardzo prosty sposób. Po uruchomieniu silnika dodajemy gazu dając możliwość pociągnięcia przez zimny bimetal dźwigienki do dołu ,zostanie ona w tej pozycji do momentu aż bimetalowa spirala zostanie rozgrzana rozszerzy się i przesunie do przodu wtedy kolejne naciśnięcie gazu zwalnia układ i ssanie znika.Źle ustawiona pozycja bimetalu i ssania nie ma lub jest za długo. Zadanie dosyć proste ale wielu gubi się w tym układzie.
|