MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt maja 17, 2024 5:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 20, 2016 11:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Witam.Nie ma wysokich obrotów po odpaleniu tylko rzuca trochę silnikiem.Po tym jak trochę się rozgrzeje jest wszystko jak trzeba.Podciśnienia na swoich miejscach.Gdzie szukać ? Dodam ,że na starym zmęczonym silniku wszystko niby grało ale gaźnik sprzedałem i nie mam nawet coś na podmianę

Dodatkowo ciągle mi pali bezpiecznik pod czarną puchą na lewym nadkolu ale nie wiem czy ma to jakieś powiązanie bo na starym pamiętam ,że był już spalony.

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: sob lut 20, 2016 7:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Membrana rozumiem,że sprawdzona i jest cała,bo jeśli nie to wysokich obrotów nie będzie.Za ssanie odpowiada mechanizm umieszczony pod elementem termicznym po prawej stronie gaźnika .Do ustawiania momentu zapięcia i wysokości obrotów ssania służy dolna śrubka regulacyjna (tam gdzie są dwie).Ważne aby podciśnienie do przyspieszacza zapłonu było właściwie podpięte przez zaworek kierunkowy i czujnik termiczny na głowicy,i zapłon był dobrze ustawiony.Silnik nie będzie równo i dobrze pracował przy złym składzie mieszanki,źle ustawionym pływaku,walniętym zaworze dolnym,membranie,zaworkowi dopuszczającemu,zaworkowi przelewowemu,łącznikowi kolektor gaźnik,nieszczelnemu kolektorowi itp,itd.Jak wszystko jest dobrze ustawione to po odpaleniu silnika dodajemy gazu ,silnik wchodzi na wyższe obroty a to dlatego ,że gdy jest zimny to czujnik termiczny na głowicy jest zamknięty i podciśnienie zostaje zamknięte pomiędzy aparatem a zaworkiem .Układ zwalnia się i staje drożny gdy temperatura silnika otworzy zaworek.Ssanie działa w bardzo prosty sposób. Po uruchomieniu silnika dodajemy gazu dając możliwość pociągnięcia przez zimny bimetal dźwigienki do dołu ,zostanie ona w tej pozycji do momentu aż bimetalowa spirala zostanie rozgrzana rozszerzy się i przesunie do przodu wtedy kolejne naciśnięcie gazu zwalnia układ i ssanie znika.Źle ustawiona pozycja bimetalu i ssania nie ma lub jest za długo. Zadanie dosyć proste ale wielu gubi się w tym układzie.


Na górę
Post: ndz lut 21, 2016 4:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
U mnie jest problem tego rodaju, iż z dolnej części komory pływakowej - tam gdzie jest wkręcana taka śruba w której ląduje iglica - leci paliwo. Gdy ja dokręciłem, przestało kapać, ale auto nie chciało odpalić. Pomoże tylko wymiana tej części ?

Również urządzenie rozruchowe wzbogacające mieszankę nie załącza się (w otworze technologicznym w strombergu 175 cdt, obok napisu RICH, ewidentnie wskażnik po rozgrzaniu silnika wychyla sie w lewo).

Co więcej, w czasie jazdy odczucia takie, jakby odcinało zapłon: najczęściej na wysokich obrotach( prawie zawsze po odjęciu nogi z pedału gazu), zdarza mu się też po zapieciu z pozycji N lub P na R zgasnąć.Cieżko zapala jak jest ciepły.
Te jakby odcięcia zapłonu występowały, nawet jak był jeszcze zasilany gazem. Oczywiście przewody WN, palec , kopułka, świece wymienione na nowe,skrzynia po przeglądzie,itp.

Auto ma silnik M 115.954 z automatem. Macie jakieś pomysły na rozwiązanie problemu?


Na górę
Post: ndz lut 21, 2016 7:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Dzięki za odpowiedź.Co do membrany to wymieniona na nową aczkolwiek nie była zła.Gaźnik wydaje mi się ,że sprawdzony bo go rozkręcałem na kawałki.Dzięki za rozjaśnienie tematu teraz już coś pewnie zdziałam.Co do silnika i rzeczy typu świece, przewody, kopułka to od razu zostały wymienione na nowe.Sam silnik zdrowy ładnie pracuje,ma moc tylko kwestia tych wysokich obrotów po odpaleniu.

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: wt lut 23, 2016 8:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Wszystko gra jak należy.Jednak zaworek nie był założony poprawnie.Był za trójnikiem zamiast przed.Śrubka regulacyjna była wykręcona także już ustawione.

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl