MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn kwie 29, 2024 2:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt maja 07, 2002 2:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Adaś pisze:
uważam że na dzisiejsze czasy 300D to najlepszy wybór: osiągi tylko nieco gorsze od np. 230E, spalanie ropy średnio 9l/100km, koszty OC takie same, i żadnych problemów z zawodzącą instalacją gazową lub gaźnikiem (w 230 bez E). Jedyny mankament to wyższa cena zakupu, reszta mankamentów standardowa.

W tym przypadku to mankamentem jest brak diesla w C ;)
Ale faktycznie: kolega ma 300TD w automacie, fajne auto - nawet chcialem je kupic, lecz sie rozmyslil :( Mam 230TE i widze to tak: poza nieporeczna butla na gaz (w kombi), to dla mnie glowna zaleta jest CISZA.. i zrywnosc w miescie. Gdybym napotkal 300TD, to pewnie bym kupil diesla wlasnie, a juz na pewno kupilbym 300TDT [zlosnik] .. ale nie udalo sie. Zakladajac dodatkowo, ze nie jezdzimy na OO, to jednak gaz jest tanszy od ON.. no i ta cisza ;)

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 07, 2002 2:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Widzę, że nie tylko moją bolączką jest brak diesla w C w Europie :cry: A jakoś niespecjalnie chce mi się ściągać auto ze Stanów....

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Post: wt maja 07, 2002 3:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
W tym przypadku to mankamentem jest brak diesla w C ;)

to jest naprawdę niezrozumiałe i dla mnie - po co amerykańcom diesle :o mogli je puścić też na Europę, co im przeszkadzało!

glowna zaleta jest CISZA.. no i ta cisza ;)

tu się zgadzam i zazdroszczę - nawet najlepiej wyciszona buda nie jest w stanie uchronić cię przed tym "łomotem" który niektórzy nazywają "muzyką diesla". Po 8 godzinach jazdy non stop czujesz się jak [bity]

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
Post: wt maja 07, 2002 8:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob maja 04, 2002 6:42 pm
Posty: 5
A jak sądzicie, dlaczego choruję na benzynowego W123? Bo mam Diesla i po paru godzinach jazdy cierpię na syndrom Wielkiego Łba [bity]. Po za tym przedni napęd (nuda), brak wspomagania [mocarz], oporna skrzynia biegów... E, szkoda gadać. Choćby nie wiem jak super wyciszony, rechot zawsze będzie rechotem - niska częstotliwość hałasu Diesla jest trudna do wytrzymania. Nieważne, że 230 CE jest [alkoholik] Dla tej ciszy na pokładzie i dla jego możliwości [skoczek3] dam się [sciecie] [wisielec]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 07, 2002 11:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Jeżeli chodzi o D w przypadku C to nie bardzo te dwie litery do siebie pasują. Do USA je robili bo musieli, inaczej nie mogli by sprzedać zwykłego C.

Ale sprowadzić coś takiego:
Obrazek
by było miło.

Tylko ta cena... AUKCJA

_________________
Paweł
MB Klub Polska
MB W201 190E '90 i czasami MB W126 300SE '87 lub MB W124 230TE '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 08, 2002 9:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 31, 2002 1:00 am
Posty: 241
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Moje auto z 55KM i 10 KMnt (konie mentalne po szlifowaniu kanałów)

Air masz u mnie piwo za te konie mentalne, ubrechtałem się nieźle [zlosnik]

Co do C i kośtów [zlosnik] miesięcznie nabijam ok 3-4 tkm, i najczęstsze wymiany dotyczą przedniego zawieszenia.
poza tym największy ból to blacharka i wyposażenie (uszczelki, szyby, mechanika szyb) od przedniego słupka do tyłu, WSZYSTKO jest zupełnie inne, reszta (zawiecha, wydech, silnik i skrzynia (podwieszenia)) są identyczne.
IMHO warto szukać 123 C(E), mi to zajeło 3 lata ale mam radochę jak cholera.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 08, 2002 7:26 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob maja 04, 2002 6:42 pm
Posty: 5
> Co do C i kośtów [zlosnik] miesięcznie nabijam ok 3-4 tkm, i najczęstsze wymiany dotyczą przedniego zawieszenia.

Zibi, sypnij szczegółami, co klękło?

> poza tym największy ból to blacharka i wyposażenie (uszczelki, szyby, mechanika szyb) od przedniego słupka do tyłu, WSZYSTKO jest zupełnie inne, reszta (zawiecha, wydech, silnik i skrzynia (podwieszenia)) są identyczne.

Przechodziłem to z moim pierwszym własnym samochodem i jednocześnie pierwszym coupe (nick zdradza z jakim).
"Balbina" pełni zaszczytną funkcję second-car i ma u mnie lekką emeryturę. Wyprowadzam ją na spacery, gdy podróż przypadnie mi w ładny dzień, na gładkiej i pustej trasie (pustej, bo wyprzedzanie przy jej 58 koniach nie przychodzi łatwo) - miło złapać się tej staromodnej cienkiej kierownicy (kręci się nią tak leciutko jakby koła wisiały w powietrzu), usiąść na miękkim fotelu, pogmerać długim drążkiem (wybiera biegi dużo lżej i precyzyjniej niż w moim normalnym wozie), posłuchać rasowych pomruków tego niesportowego silnika za plecami (jakby ratlerek naśladował szczekaniem bernardyna), pobawić się tą rzekomo niebezpieczną nadsterownością na zakrętach, a przy okazji powpędzać w kompleksy właścicieli nowych plastikowych podsterownych kompaktów, w tak wskazówki poziomu paliwa kiwającej się na wirażach.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 08, 2002 10:23 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob kwie 27, 2002 7:04 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zibi pisze:
Cytuj:

od przedniego słupka do tyłu, WSZYSTKO jest zupełnie inne.


Nie zgodziłbym się z tym. Nie jest tak źle. Klapa bagażnika, tylny pas, tylne lampy, reperaturki (duże i małe) tylnych błotników, reperaturki wewnętrznych nadkoli są takie same. Drzwi od coupe można zrobić kupując dwie sztuki reperaturek dolnych od drzwi limuzyny i poskładać. Progi do coupe też się składa z dwóch progów od limuzyny. Generalnie blacharka jest do zrobienia tanim kosztem... ewentualny kłopot mogą sprawiać drzwi jeśli są rozwalone powyżej poziomu dolnych płatów. Prawdziwy hardocore to szyby i uszczelki.

Przerabiał ktoś już temat uszczelek bocznych szyb w C123?

BTW szyb bocznych mam takie pytanie... Czy szyby te tworzą jedną płaszczyznę czy szyba drzwi jest bardziej "wysunięta" w stosunku do małej tylnej. U mnie tak jest i zastanawiam się czy tak ma być.

_________________
Jacek

Mercedes C123 280CE


Na górę
Post: śr maja 08, 2002 10:27 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob kwie 27, 2002 7:04 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Bydgoszcz
Adaś pisze:
uważam że na dzisiejsze czasy 300D to najlepszy wybór: osiągi tylko nieco gorsze od np. 230E, spalanie ropy średnio 9l/100km, koszty OC takie same, i żadnych problemów z zawodzącą instalacją gazową lub gaźnikiem (w 230 bez E). Jedyny mankament to wyższa cena zakupu, reszta mankamentów standardowa.


Twierdzisz że W123 300D jest droższe w zakupie od W123 230E??

_________________
Jacek



Mercedes C123 280CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 09, 2002 9:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
nie są to na pewno jakieś znaczące różnice. Poza tym, ceny W123 różnią się kolosalnie bez względu na typ motoru. Rocznik i stan pojazdu grają tu największą rolę. Zakładam sytuację "modelową" gdzie masz do wyboru dwa zbliżone do siebie pod względem rocznika, stanu technicznego, przebiegu i wyposażenia pojazdy. Przypuszczam, że diesel będzie nieco droższy.

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl