MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:36 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 28, 2015 2:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, w mojej babci po 40 latach padła pompa paliwowa. Silnik jest na D-Jetronicu a pompa wygląda faktycznie jak z poprzedniej epoki. Czy ktoś przerabiał temat wymiany takiej pompy?
Szukałem po hurtowniach ale nic takiego nie ma, nawet bosch juz nie ma takich pomp, ASO........ wiadomo :)
Pytanie moje, czy możnaby wymienić cały układ, pompa + filtry na taką jak w W123 2,8. Czy ciśnienie paliwa nie będzie za wysokie, jeśli tak, to czym to może grozić?
Doradzcie coś bo naszła mnie straszna ochota na przejechanie się babcią.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt lut 10, 2015 7:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Ciężki temat... d-jet aby chodził ładne musi mieć ok 2 bar 29 psi na listwie wtryskowej. Jezeli chodzi o destepnosc to u nas w Polsce raczej bd trudno , nowa około 300 dolców na rynku USA. Sam ostatnio przerabiałem temat z pompa, rozebrałem dałem wirnik do przewinięcia łącznie z wymianą komutatora, na razie pompuje...


Na górę
Post: wt lut 10, 2015 8:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Problem rozwiązałem, zapodałem taką od W124 E320. Daje 6 barów ale ciśnienie można skorygować regulatorem ciśnienia. U mnie regulator jest do dupy i muszę kupić nowy (wiesz gdzie kupić?) Po założeniu nowej pompy mam 1,9 bara przy pracującym silniku, wiec za mało, ale nie mogę ustawić więcej bo regulator jest spierd.....y. Założenie pompy wyższej wydajności, ma plusy, bo eliminuje "ciężkie palenie na ciepłym silniku".

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lut 11, 2015 5:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Masz może nr tej pompy albo zdjecie, od V6 jest ta pompa?
Wiesz jaka rozwartość powinny mieć elektrody na świecach iskrowych?
Regulatora cisnienia paliwa poszukaj na necie od w108 w107 w116, jest troche gratow na allegro.


Na górę
Post: śr lut 11, 2015 6:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
numeru pompy nie mam, ale szukaj od W124 "benzynowego", wszystkie są takie same, może też być od 123,126 116 (2,8). Musisz jedynie ze swojej starej pompy odkręcić króciec od wężyka i wkręcić go do nowej pompy. Jeśli masz osłonę pompy to też musisz wymienić, bo te nowsze pompy są dłuższe. Otwory do mocowania oslony są takie same.
Na świecach ustaw szparkę 0,8 mm
Regulator zamówiłem w boschu za jedyne 270 zeta [szalone]

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn sie 17, 2015 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Odnawiam temat. Potrzebuje Pompę i filtr paliwa do W116 450SEL, ktoś coś poleca, jakieś doświadczenia?

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Post: śr sie 19, 2015 2:16 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 08, 2011 1:54 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
spróbuj ponownie w BOSCHU, mają taki program dla klasyków http://www.bosch-automotive-tradition.c ... easer.html, ewentualnie skontaktuj się z zakładem, który ostatnio polecałem- BOSCH Autotronic n aul. Orzeszkowej, tam jest dobry fachowiec może coś poradzi

pozdrawiam

_________________
380 SL '80


Na górę
Post: sob sie 22, 2015 7:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
2 razy wrzucałem do 280SLC ( m110) pompy od K-Jeta , daja radę.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: czw paź 15, 2015 7:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Mieliście Panowie do czynienia z pompami paliwa firm: Magneti Marelli i SKV Germany? to dwie firmy nad którymi się zastanawiam, w dobrej cenie. Ewentualnie z Pompami paliwa firm: Meat and Dora, WRC i Acron ale te mnie mniej interesują. Pompa o jaką mi chodzi ma numer katalogowy w firmie Meyle 76077, dla SKV taki sam (w innych firmach może też). Tylko bez gadania, że to tani szajs jeśli nie mieliście styczności, kto miał niech coś napisze. Pozdrawiam :)

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Post: ndz paź 18, 2015 9:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 02, 2006 4:05 pm
Posty: 80
Magneti jest w porządku, robi sporo rzeczy na pierwszy montaż do Włochów i Francuzów.
Ta pompka jest dostępna z Boscha czy Pierburga, np mój zakup na Boscha to 294 zł w AP.

_________________
W garażu gryzą się:
VW Golf Mk1 GTI '78
M-B W123 250 '82


Na górę
Post: pn paź 19, 2015 2:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
Jaki jest numer katalogowy tej pompy?


Na górę
Post: sob kwie 30, 2016 10:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Mam już pompę paliwa firmy Magneti Marelli i filtr firmy Meyle ale nie mam przewodów żeby to wszystko połączyć. Byłem w firmie DPRS Poland, która dorabia różne przewody ale nie byli w stanie mi pomóc. Może ktoś wie gdzie mogę dostać takie przewody, lub gdzie mogę dorobić w Warszawie, ewentualnie ile mogą kosztować w ASO. Chodzi mi głównie o przewody z końcówkami. Dodaje zdjęcia naszego forumowicza, dla lepszego zobrazowania. Pozdrawiam :)


Załączniki:
PAL_03.JPG
PAL_03.JPG [ 318.37 KiB | Przejrzano 5368 razy ]
PAL_02.JPG
PAL_02.JPG [ 33.88 KiB | Przejrzano 5368 razy ]
PAL_01.JPG
PAL_01.JPG [ 333.37 KiB | Przejrzano 5368 razy ]

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.
Na górę
Post: sob maja 21, 2016 1:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Wszystkie przewody na powyższym zdjęciu ;-) zakupiłem w ASO (numery wg EPC). Koszt (było dawno - ponad 6 lat temu) wyniósł łącznie ok. 350zł.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
Post: ndz maja 22, 2016 7:25 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jak chcesz zakuć/dorobić przewody to spróbuj tutaj:
http://dprs.pl/pl/serwis
U mnie dali radę:)

_________________
w123


Na górę
Post: śr cze 29, 2016 8:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
Jak chcesz zakuć/dorobić przewody to spróbuj tutaj:
http://dprs.pl/pl/serwis
U mnie dali radę:)


Pisałem wyżej, że u nich byłem i nie dali rady.

Postanowiłem, już jakiś czas temu, że kupie przewody w ASO i tak zrobiłem. Zakupiłem trzy przewody: z pompy do filtra, z filtra do akumulatora i łączący aku. z przewodami sztywnymi pod podwoziem ale ten się nie przydał. oprócz przewodów jakieś tam drobne niezbędne elementy i też wyszło około 350zł. Nie kupiłem przewodu z baku paliwa do tego krążka (zawór czy coś takiego) bo myślałem, że stary będzie ok ale podczas montażu okazało się, że sparciał i się rozkruszył, więc muszę dorobić albo kupić w ASO jeszcze ten przewód. Pozostałe przewody te co są na cybanty kupiłem osobno "z metra".
Wcześniej kupiłem jeszcze całe to mocowanie zespołu pompy bo stare było już za słabe z powodu rdzy.

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl