MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 3:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr mar 06, 2002 1:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 26, 2001 1:00 am
Posty: 136
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Czy ktoś bawił się kiedyś w naprawę perforacji nadwozia przy pomocy maty szklanej i żywic epoksydowych ? Uważam, że szczególnie przy niewielkich ubytkach jest to metoda bezpieczniejsza dla reszty nadwozia od wspawywania kawałków blachy. Przy naprawach na zimno blacha nie jest przegrzewana i nie podlega korozji. Podobno można kupić zestawy naprawcze (mata szklana + żywica epoksydowa) czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tej kwestii ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 06, 2002 3:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Taaaa....bawiłem się czymś takim kiedy musiałem naprawić mojego (na szczęście już nie) Kadetta. Zestawik kosztuje chyba około 15 PLN, poza tym bezpośrednio na to powinieneś położyć szpachlówkę z włóknem szklanym, a na koniec szpachlówkę wykańczającą. Chyba, że dziura wyskoczyła w takim miejscu, że nadwozie tam nie pracuje - wtedy możesz ewentualnie pominąć szpachlówkę z włóknem - ale nie zaszkodzi ją dać. Poza tym jeśli nic nie popsujesz przy robocie (pamiętaj o dokładnym odtłuszczeniu, najlepiej aceton lub rozpuszczalnik nitro) to efekt powinien być niezły. To tyle moich doświadczeń, może ktoś ma do powiedzenia coś więcej lub poprawi moje ewentualne będy [zlosnikeh]

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 06, 2002 4:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 31, 2002 1:00 am
Posty: 241
Lokalizacja: Szczecin
Witam!
Spody dzrzwi dobrze się tym robi, nie testowałem jeszcze (a chyba trzeba będzie) ale widziałem efekt, nieźle wygląda.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 06, 2002 5:17 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
On 2002-03-06 16:08, Zibi napisał:
Witam!
Spody dzrzwi dobrze się tym robi, nie testowałem jeszcze (a chyba trzeba będzie) ale widziałem efekt, nieźle wygląda.


O taki patent by mnie interesował - a może ktos robi takie spody w Szczecinie?

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 06, 2002 5:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 31, 2002 1:00 am
Posty: 241
Lokalizacja: Szczecin
Witam!
miałem na myśli łaranie spodów, nie widziałem ani nie słyszałem o kimś kto robi całość z tworzywa, a to co widziałem było robione własnymi grabkami właściciela [cool]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 06, 2002 9:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Ello!

Jak chcesz stosować takie metody to od razu zapomnij o tym. Tak robią fajansiarze żeby auto trochę podszpachlować i szybko sprzedać - na dłuższą metę to jest syf i koniec - żywica będzie się trzymać rdzy ale do czasu - potem wszystko odpadnie razem i powstanie coś gorszego niż było wcześniej, a poza tym łatanie dziur tym sposobem osłabia konstrukcję - przecież np. pod tak wyłatany próg nie podstawisz lewarka.
Jednym słowem jest to o dupy i dla amatorów, którzy ze szrota chcą zrobić szpachlowanego szrota. [zlosnik]
Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 06, 2002 11:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 55
Lokalizacja: szczecin
Witam
Nie polecam stosowania tego swinstwa.
Metal pracuje i zywica albo odpryskuje i odpada, albo zbiera sie pod nia woda i zamiast zatrzymac korozje ???
No wlasnie efekt jest odwrotny.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 06, 2002 11:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
On 2002-03-06 23:02, hubert napisał:
Nie polecam stosowania tego swinstwa.
Metal pracuje i zywica albo odpryskuje i odpada, albo zbiera sie pod nia woda i zamiast zatrzymac korozje ???
No wlasnie efekt jest odwrotny.

Tez odradzam. Moje 116 bylo tym kiedys (przez ktoregos z poprzednich wlascicieli) powaznie potraktowane. W zasadzie w wiekszosci samo wylecialo i nawet nie mialem problemu z usuwaniem tego ;-)))
IMHO mozna to zastosowac jako dorazna lub tymczasowa naprawe, ale na pewno nie jako docelowe rozwiazanie.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 07, 2002 10:20 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: czw sie 16, 2001 2:00 am
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa (ostatnio)
Choinka, a też się zastanawiałem, czy na wiosnę nie podżywicować paru miejsc w mojej wyścigowej dwusetce. No ale jak piszecie, że jest do kitu - dobra. Tylko w takim razie co jest dobre?? skorodowało mi trochę nad kołami to mam wymienić całą blachę? Na pewno ta żywica jest bez sensu?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 07, 2002 12:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello
Cytuj:
On 2002-03-07 10:20, Piotreks napisał:
- dobra. Tylko w takim razie co jest dobre??

Jak to co jest dobre? Latka wspawana "na styk" ;-))))

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 07, 2002 4:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
Na pewno ta żywica jest bez sensu?


Proponuje spojrzeć na to tak: patent ogólnie jest gówniany - człowiek usiwini się po pachy a to i tak odpadnie -, ale czasem bardzo ważne jest szybkie załatanie świeżej dziury, zwłaszcza gdy nie ma widoków na naprawienie blachy w jedyny słuszny sposób (spawanie na styk). Szczególnie gdy dziury pojawią się na profilach zamkniętych (jak woda i inne prodkty przemiany wachy na kilometry wnikają do środka to rzecz gnije w iście olimpijskim tempie).
W takim przypadku należy jednak mieć poczucie głębokiego niespełnienia i w żadnym przypadku nie można mówić, że załatało się dziurę, a jedynie, że się ją ździebko pogluciło [oczko]

_________________
komin
<font color=#ADD342>W115 200D '72</font>

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: airkomin dnia 2002-03-07 16:01 ]</font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 08, 2002 1:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
1. Jak sie dobrze wyszlifuje i odtłuści powierzchnię, to mata się trzyma elegancko.
2. Z tym przegrzewaniem to tez nie tak do końca bo wystarczy dobrze zabezpieczyc później antykorozyjnie.
3. Mata z żywicą jest wodoodporna, nie rdzewieje pod nią tylko wokół
4. Włókno szklane dość dobrze pracuje i nie pęka ale nie przenosi obciążeń.

Uwaga: NIE PAPRAJCIE TYM MERCEDESÓW U LICHA !!

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 08, 2002 2:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Popieram w 100%!! To jest patent dobry do jakiegoś plastikowego wózka na zakupy (jak na przykład wspomniany wcześniej przeze mnie Kadett [chory] ) a nie do poważnego samochodu jakim jest Mercedes. Generalnie albo łatki albo od razu zestaw naprawczy do konkretnego elementu.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 08, 2002 3:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 31, 2002 1:00 am
Posty: 241
Lokalizacja: Szczecin
Witam!
ech ludziska, piszecie jakby każdy miał od ręki kasę na blacharza, uważam że jeśli samochód gdzieś zaczyna "lekko" dziurawy się robić a kasy nie ma, to lepiej go "kitować" matą niż w imię szczytnych celów czystości rasowej, czekać na kesę i patrzeć jak rdza go wpieprza jeszcze bardziej.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 12, 2002 9:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Zibi chopie! Tak dobrze gadasz, że musimy napić się woodki na to konto [jezyk5] !

_________________
komin
<font color=#ADD342>W115 200D '72</font>



<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: airkomin dnia 2002-03-12 09:58 ]</font>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl