MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 2:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 614 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2009 4:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Auto przepyszne, kolor niby nie do konca, ale na beczce jest wysmienity.

Sorry za lekkie OT, ale skoro jestesmy juz przy tego typu przyrzadach to posiadam takie cus:
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CT0978.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CT0979.jpg
Podobno bylo przywiezione z warsztatu/serwisu MB z Niemiec, pytanie moje brzmi: Do czego sluzy i czy moze mi sie przydac, zakladajac ze bede mial kiedys starego benzyniaka?

Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2009 5:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 29, 2007 4:55 pm
Posty: 13
monster18.09 pisze:
(...)

do ustawiania zapłonu?! [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2009 6:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
hmm... jak dla mnie to masz tam sporo fajnych funkcji np. obrotomierz dla 4,6,8 cyl i wankla, stroboskop, kąt przerywacza, tester swiec, chyba nawet jakis analizator. Jeżeli chcesz sie pozbyć tego a jest sprawne to chętnie odkupie [zlosnik]

Teraz ciąg dalczy mojego zapłonu z tego co wyczytałem w instrukcji do m110 to kąt nowego przerywacza ustawic na 42+/-1 a kąt zapłonu na 11-17 przy 1500obr/min, 26-30 przy 3000obr/min, 26-30 przy 4500obr/min i to z odłączonym podciśnieniem. Wydaje mi sie ze z podłączonym podciśnieniem na jałowych ma byc w GMP a co znaczy reszta?

Obrazek

Mam też jeszcze jedno pytanko. Mysle o wymianie oleju w dyfrze wg. instrukcji powinien tam byc chyba SAE 90 API GL-5 i teraz czy wlać mu Mobila Mobilube HD-A SAE 85w90 API GL-5 czy Shell Spirax SAE 90 LS API GL-5. Mobil niby używany przez większość i daje rade ale Shell powinien byc gęstszy tyle ze ma oznaczenie LS - Limited Slip czyli do dyfrów ze szperą. Co może sie stać zwykłemu dyfrowi po wlaniu shella? Bo co moze sie stać dyfrowi ze szperą po wlaniu mobila to wiem ;)

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 31, 2009 2:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
ustawiłem kąt przerywacza na 40-41 w tych granicach oscyluje i nie zmienia sie wraz z prędkością obrotową, stroboskopu jeszcze nie mam wiec koło na 10st. i ustawiałem zapłon wg. wskazówek Marcina. Martwią mnie jednak dwie sprawy.
Pierwsza to to ze prędkość obrotowa na jałowych to 650+/-20 obr/min gdzie prędkość wymagana to 850+/-50 obr/min.
Druga która może powinna być najważniejsza to jak ustawić wskaźnik pokazany na poprzedniej stronie. Ten do ustawiania kąta przerywacza, jest na nim śrubka do regulacji "0" wskaźnika. Tyle ze nie wiem co może być punktem odniesienia wg. którego mam wyregulować wskaźnik zeby mnie nie okłamywal... ktoś ma jakieś pomysły pod co go podpiąć zeby wiedzieć ze to jest na bank np. 12V i do tego wyskalować wskaźnik. Prosze o pomoc...

pozdrawiam

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 31, 2009 9:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
całe auto do dupy :roll: jeżdżace akwarium 8)

[zlosnikz] Nie wiem jak, ty ale ja bym to oparł o bufet ;)

Cos się wymyśli.....

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 10:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Mnie się podoba dźwięk silnika. Nigdy na żywo nie słyszałem dźwięku silnika benzynowego 2.8 :( Poproszę o więcej filmów, na których jest zarejestrowany dźwięk silnika! [usmiech]

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 07, 2009 6:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Autko juz prawie wyregulowane... jeszcze stroboskop i analiza :)
Dziś odpakowałem nowe prezenty dla mojej gwiazdki
Obrazek
Nareszcie koła przestaną kozłować podczas agresynych manewrów i przedzierania sie przez miasta [zlosnik]
Obrazek
a to zastąpi moją cudowną czarną antenę która jest baaaaaardzo elastyczna [oczko]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 7:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
przy wymianie amortyzatorów znalazłem drobną różnicę pomiędzy starymi a nowymi. Jestem ciekaw czy takie amortyzatory jak miałem są jeszcze dostępne?
Obrazek

a tutaj ich stan [zlosnik]
http://www.youtube.com/watch?v=z8yoeNwM ... annel_page

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 7:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
potrzebuje pomocy chce zarobić końcówki na kablu wysokiego napięcia i teraz nie wiem gdzie powinna znajdowac sie żyła kabla w tym konektorku czy tylko ją wsadzić do środka i tyle czy jakos zahaczyc o tą przechodzącą przez wtyk sprężynkę.

Obrazek

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 9:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Kabli w DB sie nie "zarabia" tylko sie je skreca (gwint M4). Ta faja to na pewno nie z Mercedesa tylko z jakiegos VW albo innego wynalazku :P.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 18, 2009 2:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Żeby nie było, że przy aucie nic juz sie nie dzieje to daje kilka nowych fotek [oczko]

Z Frequiem uszczelnialiśmy dyfer i dłubaliśmy rozrusznik ale sesji zdjęciowej brak :roll:

Dzięki pomocy wielu osob z forum (i nie tylko) dotarła do mnie najważniejsza część wydechu od kolegi masakrer. Dzięki za pomoc zwłaszcza koledze howser i kalach. W całości wygląda to tak, jedynie koncowy tłumik jest używany.

Obrazek
Obrazek

w kolejce czeka jeszcze kilka części
Obrazek

idą też prace nad konserwacją zderzaka
Obrazek
Obrazek

Teraz zabieram sie za "renowację" jednego kompletu felg. Może ktoś wie gdzie tanio i dobrze [zlosnik] w okolicach P-nia można je wypiaskowac??

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 30, 2009 1:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Jako że w moim obecnym w123 nic łatwo sie nie naprawia a części są inne niż w moim starym w123 mam do Was prośbe i pytanie.

Zabrałem sie za końcówki drążków -zdjęcia powyżej [szalone]. Kupiłem komplet bez zaglądania pod auto. Oczywiście po zakupie okazało sie ze w moim Mercedesie jest jedna długa i jedna krótka na strone przez co rurka łącząca jest też krótsza niż "normalnie". Po wymianie były juz "dobre", dziś wypruwam całość z auta. Rozpinam wykręcam i :evil: :evil: :evil: kupiłem za grube. Mam 16 a nie 14 i zonk. Wymienic juz nie da rady bo kupowalem je w listopadzie [szalone] więc poszukuje rurek do końcówek 16-tek ale krótkich [zlosnik] Ma ktoś coś takiego??
Na ile bezpieczna i warta zabawy jest próba dorobienia ich z gwintowanej rurki?

pozdrawiam

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 30, 2009 7:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
daj fote z wymiarami tej rurki bo moze sie cos znajdzie maja byc na gwint 16 i maja okolo 16cm dlugosci???


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 30, 2009 10:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Jutro dam Ci dokładne wymiary tak na oko to długość z 20 cm a gwint 16 mm. W środe bede w "naszych" rejonach wiec jak co to przyjade i sprawdzimy - jezeli cos znajdziesz [oczko]

pozdrawiam

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 12:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ja też poszukam, ale daj dokładną długość

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 614 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl