MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 8:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1014 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 28, 2011 9:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Koledzy,

Ile trzeba konserwacji na w123? Dokładnie chodzi mi o profile zamknięte i podłogę. Do profili teroson HV400 a na podłogę chcę położyć Perma Film na zrobionego juz terotex-a 3000. Pod pojęciem profile jest wszystko czyli maska, klapa bagażnika, progi, drzwi itp. Podłoga to cała podłoga + nadkola i co tam jeszcze można Perma Film-em pomalować.
Robione będzie kompresorem - pewnie ma to jakieś znaczenie przy zużywanej ilości.

Proszę o podpowiedź ile tego kupić bo terotexa 3000 mam juz zapas... [oczko]

pozdr.

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: czw lip 28, 2011 10:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
A może przy takim projekcie i aucie pokusiłbyś już się o tłuszcz Sanders'a?
Jeśli lecisz kompresorem, to jedyna trudność to temperatura nakładania. Pisałem o tym kiedyś w artykule, który trafił do warsztatu - wtedy teoretycznie, ale nie dawno zdjąłem tapicerkę z elementu, który były zrobiony w jednym miejscu Sandersem i naprawdę robi wrażenie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw lip 28, 2011 10:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Czytałem sporo o konserwacji i Sander's wychodzi nawet taniej niż zestaw który chcę użyć. Natomiast problematyczność z nakładaniem może spowodować, że wyjdzie z tego mega qpa a tego chcę uniknąć. Jeżeli jest jakaś opcja, że zwykłym kompresorem dam radę dostać się we wszystkie profile to ok. Czytałem, że ludzie kupują jakieś sprzęty do nakładania po 300-400zł (tyle to zapłacę pewnie za 8kg wosku -i mam nadzieje, że starczy na całe auto) więc kupowanie ustrojstwa na jedno auto i jeden "raz" to trochę mało praktyczne. (Jeżeli ktoś mi znowu powie, że dodatkowe 400zł to pikuś przy nastu tysiącach to powiem, że takich dodatkowych setek mnoży się miesięcznie kilka więc dla mnie to jest różnica :P )

Główny problem z tego co czytałem to, właściwość wosku do szybkiego zastygania w rurce do profili co powoduje wiadomy skutek... głównie oparzenia.

Podłoga to mały pikuś bo dostęp raczej jest i wosk leci prosto z "dyszy" a nie rurki.

Jeżeli ktoś juz eksperymentował w domowych warunkach z tym specyfikiem lub posiada odpowiedni sprzęt który może pożyczyć odpłatnie lub nie to czekam na info. Jeżeli ktoś zna sprzęt który daje radę w starciu z Sanders'em w logicznej kwocie to też proszę o wieści.

pozdr

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 12:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Łódź
Czołem!

Ja zapytam o zasadność "paprania" podłogi zabezpieczonej od zewnętrznej strony mastyką ( terotex czy inne pochodne) ?

Pytam bez ironii - jestem na tym samym etapie (auto wraca od lakiernika 10 sierpnia) i mam podobny problem. Przy okazji - jak było w oryginale? Czy oryginalna masa PCV była jeszcze czymś zabezpieczana?

_________________
SODOWANIE PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE LAKIEROWANIE PROSZKOWE
W123: 230E Автомат 230TE Автомат


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 1:24 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
McCoy pisze:
Czy oryginalna masa PCV była jeszcze czymś zabezpieczana?
Nie byla (tzn, byla pomalowana i na tym koniec).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 7:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Łódź
Pewnie też na tym poprzestane. Chyba, że mnie ktoś przekona, że osiągne coś więcej niż poprzyklejany kurz i brud.

_________________
SODOWANIE PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE LAKIEROWANIE PROSZKOWE
W123: 230E Автомат 230TE Автомат


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 5:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Jak dla mnie to wewnętrzne częsci błotników aż po "uśmiech", wewnętrzy koniec tylnego pasa, doły drzwi i miejsca gdzie wchodzą uszczelki, wszystkie ranty gdzie listwy i uszczelki wchodzą na wcisk warto prysnąć. Myśle, że wosk Sandersa po wystygnięciu jest mniej lepny niż taśma na muchy. Pamiętam, że wewnętrzne części błotników miałem pomalowane woskiem a mimo, że brak było nadkoli to po zwykłym myciu byly dość czyste i "bursztynowe".
Wosk na podwoziu pewnie nie zaszkodzi, mam nadzieje, że utrzyma terotexa przez dluższy czas w lepszej kondycji, zapobiegnie mikropęknięciom, odetnie dopływ wody a dzieki właściwości pełzania pozalepia male ubytki po kamykach. (tak czy siak - w moim przypadku - trzeba go kupic do profili więc wystarczy kupić jeden pojemnik więcej i głowa spokojna)

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 6:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
składanie powoli idzie ku lepszemu...
Załącznik:
PICT0243.JPG
PICT0243.JPG [ 217.41 KiB | Przejrzano 3404 razy ]


a tak w środku
Załącznik:
PICT0244.JPG
PICT0244.JPG [ 36.93 KiB | Przejrzano 3404 razy ]


Opóźnienie w składaniu spowodował brak (wybór) wosku do profili - teraz robota nabierze tempa
Załącznik:
PICT0239.JPG
PICT0239.JPG [ 213.28 KiB | Przejrzano 3404 razy ]


Przy okazji dotarły do mnie przewody hamulcowe i paliwowe (widać drobną różnicę od oryginałów - jednak cena ją rekompensuje). Kolega Maniek w moich oczach zasłużył na pomnik - min. browara [zlosnikok] - za bezinteresowność, chęci i czas który poświęcił dla "moich" przewodów. Dzięki wielkie raz jeszcze.
Załącznik:
PICT0241.JPG
PICT0241.JPG [ 185.14 KiB | Przejrzano 3404 razy ]

Załącznik:
PICT0242.JPG
PICT0242.JPG [ 317.99 KiB | Przejrzano 3404 razy ]



Elementy zawieszenia czekają na piaskowanie i malowanie proszkowe a wszystkie śrubki i blaszki na cynkowanie.
Od poniedziałku ruszam więc zapraszam wszystkich chętnych do pomocy [zlosnik] - browar, jedzenie i nocleg zapewnione.

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 8:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Bardzo mi sie podoba.
Gratuluje, bedzie piekne 280.
Ten kolor super pasuje do sedana z tym wnętrzem.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 8:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Łódź
ixes pisze:
Elementy zawieszenia czekają na piaskowanie i malowanie proszkowe


Jeśli mogę coś zasugerować - nie maluj proszkowo ( chyba, że zrobisz to sam ;) ) Pod względem estetyki powłoki lakierowej będzie super,ale właściwości antykorozyjne są, w przypadku proszku, mierne. Naturalnie każda lakiernia proszkowa wie, że są podkłady antykorozyjne. Ba! - za każdym, razem płacisz za taki podkład. Nie zawsze go jednak nakładają... Poza tym powłoka proszkowa przypomina nieco emalię na żeliwnej wannie - jak coś w nią uderzy i powstanie odprysk ,to później powoli spadnie całość.

Pzdr!

P.S. Nie zapomniałeś przypadkiem wsadzić drążka stabilizatora? :)

_________________
SODOWANIE PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE LAKIEROWANIE PROSZKOWE
W123: 230E Автомат 230TE Автомат


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 11:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Dzięki za wsparcie [oczko]

O malowaniu proszkowym juz myślałem ale mam kilka argumentów za: zakład mam bardzo blisko więc będę tam codziennie oglądał postępy od piaskowania po piec [zlosnikok] - pewnie dostaną szału. Po drugie do środka aplikuje Mike'a a na zewnątrz w miejscach najbardziej podatnych na szlifowanie terotex 3000 jak na podwozie. Może będzie od spodu mało estetyczne ale z drugiej strony miejsc podatnych na kamienie jest mało.


p.s. drążka trza wymalować [hihi]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: pn sie 22, 2011 9:40 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
ixes pisze:
Dzięki za wsparcie [oczko]

O malowaniu proszkowym juz myślałem ale mam kilka argumentów za: zakład mam bardzo blisko więc będę tam codziennie .... [hihi]


Jak goscie robia to typowo produkcyjnie to nie zdazysz ich w ciagu jednego dnia przypilnowac. Tam nie ma zadnego czasu spedzonego na przygotowanie powierzchni, idzie do piachu, potem pod pistolet i do pieca .

A McCoy dobrze pisze. Ja raz tez popelnilem ten sam blad i mimo podkladu srednio to wyglada i odpryskuje. Jak ktos ci to wypiaskuje drobnym piachem to w ciagu jednego cyklu malowania natryskowego bedziesz mial duzo lepszy efekt. Wejdzie lakiernik na raz , pusci podklad epoksydowy mokro na mokro ,a na to zaaplikuje czarny poliuretan i masz po zawodach.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: ndz paź 02, 2011 7:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Składanie idzie bardzo opornie przez totalny brak czasu i części do składania.

Załącznik:
Komentarz: Wróciły juz graty z piaskowania i malowania proszkowego, wyglądają super a koszt znikomy.
h.JPG
h.JPG [ 260.54 KiB | Przejrzano 3288 razy ]

Załącznik:
Komentarz: Drzwi, profile, błotniki itp. juz zakonserwowane.
5.JPG
5.JPG [ 89.06 KiB | Przejrzano 3288 razy ]

Załącznik:
fg.JPG
fg.JPG [ 130.55 KiB | Przejrzano 3288 razy ]

Załącznik:
k.JPG
k.JPG [ 154.94 KiB | Przejrzano 3288 razy ]


Pierwszy sztywny przewód hamulcowy juz siedzi. Środek gotowy do składania (powstrzymuje mnie brak dobrych rynienek szyb bocznych - nadal szukam LP, LT, PT)
Części zawieszenia w drodze jak dotrą to juz małe miki, największy problem to ocynk śrubek itp. szukam kogoś kto zrobi to dobrze i trwale... może jakieś namiary??

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: sob paź 15, 2011 7:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Dziś z Monterem osiągnęliśmy taki stan.
Załącznik:
PICT0263j.jpg
PICT0263j.jpg [ 137.61 KiB | Przejrzano 3213 razy ]

Załącznik:
PICT0265h.jpg
PICT0265h.jpg [ 145.4 KiB | Przejrzano 3213 razy ]

Załącznik:
PICT0266k.jpg
PICT0266k.jpg [ 142.95 KiB | Przejrzano 3213 razy ]


To prawie cały dzień pracy [szok]

Przednie zawieszenie gotowe do składania tylko wprasować sworznie.
Tylne wymalować wahacze, znaleźć dwie blaszki stabilizatora i można zakładać.
Hak gotowy tylko problem blaszek wahacza go ogranicza.

Mam nadzieję, że w tym roku skończymy "budę" co z silnikiem czas pokaże...

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: śr paź 19, 2011 11:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Dziękuję za wspomnienie mojej skromnej osoby - czuje sie zaszczycony 8)

Rzeczywiście, przekopywanie się morze morze śrubek potrafi zająć nieco czasu....

Ja tam i tak najbardziej lubię Twoje patenty na rozwiązywanie trudności.

I Mike Sanders w ilościach zdecydowanie przekraczających normy :lol:

Jak wyszła próba "ustabilizowania" tego tematu ( malowanie na wsporniku haka )??????


pzdr
Pawel

P.S. dzisiaj wysłałem moja propozycje dot. ściągacza sprężyn.

O.T. Dawno nie pisałem na forum - ale dlaczego nie piszesz w dziale remonty i itp...???

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1014 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl