MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 2:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2002 5:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
W najbliższym czasie czeka mnie wymiana dolnego sworznia zwrotnicy w W115. W związku z tym moje zapytanie: Czy ktoś nie wie w jaki sposób wyjąć ów sworzeń z dolnego wahacza, bo z obudowy piasty to jak sądze wystukam go dwoma młotkami, tak jak czyni się to w przypadku końcówek drążków kierowniczych, gdy nie ma się ściągacza. Napewno ktoś z Was przerabiał ten temat, więc ratujcie, bo nie chce mi się spędzać połowy dnia w kanale na rozkminkach jak to giermańce wymyślili. Z góry dzięki!
Komin

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2002 5:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Nie pamiętam teraz na 100%, ale do wachacza ten sworzeń jest chyba przykręcony trzema śrubami. W każdym razie to żadna filozofia go wymontować.
Spokojnie sobie poradzisz [ok] .
_________________
<b><font size=-1>SEBA</b>
<b><font size=-1>V-ce Prezes MB/8 Club Polska</b>
<font size=-2>Gdańsk</font>
<font size=-2>seba@multicon.pl
<b><font size=-2>W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"</

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Sebaa dnia 2002-02-03 17:43 ]</font>


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2002 7:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Jezeli chodzi o dolny sworzen zwrotnicy w 114/115, czyli sworzen na ktorym "obraca sie" kolo przy skrecaniu, to jest on zamocowany w wachaczu... nie pamietam dokladnie... o ile mowimy o tym sworzniu... ale chyba niesczesliwie jest on zamocowany glownie na wcisk... Wybic to jeszcze go sie da, problem jest z wlozeniem nowego. Jakims cudem udalo mi sie to kiedys zrobic, ale wiekszosc "specjalistow" z ktorymi rozmawialem zawsze twierdzilo, ze trzeba to (wachacz) przygrzac palnikiem :-/
A moze cos mi sie pomieszalo ze starosci :-/

PS. Gramatycznie by bylo powiedziec "problem z zawieszeniem"

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2002 7:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Jezeli chodzi o dolny sworzen zwrotnicy w 114/115, czyli sworzen na ktorym "obraca sie" kolo przy skrecaniu, to jest on zamocowany w wachaczu... nie pamietam dokladnie... o ile mowimy o tym sworzniu... ale chyba niesczesliwie jest on zamocowany glownie na wcisk... Wybic to jeszcze go sie da, problem jest z wlozeniem nowego. Jakims cudem udalo mi sie to kiedys zrobic, ale wiekszosc "specjalistow" z ktorymi rozmawialem zawsze twierdzilo, ze trzeba to (wachacz) przygrzac palnikiem :-/
A moze cos mi sie pomieszalo ze starosci :-/

PS. Gramatycznie by bylo powiedziec "problem z zawieszeniem"

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2002 7:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Witam!
Koledze Sebaa się pomyliło.Górny sworzeń jest na śruby a w oryginale na nity.Natomiast co do dolnego to jest on wciśnięty w wahacz.Przerabiałem ten temat i za pierwszym razem było ciężko.Oprzyj sobie wahacz o solidny klocek i tłucz z góry sworzeń aż w końcu wylezie.Wyczyść wszystko dokładnie, możesz sobie posmarować smarem grafitowym (miejsce styku zahacza ze sworzniem po to ażeby mieć mniejszy problem za czas jakiś gdy będziesz znów go wymieniać) i delikatnie wciskaj nowy.Książka podaje że powinno się to zrobić na prasie ale ja to zrobiłem bez niej i to już dwa razy.Jak masz jakieś doświadczenie przy takich rzeczach (a chyba masz) to na pewno sobie poradzisz.Powodzenia i pamiętaj że nie taka 115-ka straszna jak się wydaje [hihi].

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: hunzwee dnia 2002-02-03 19:28 ]</font>


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2002 9:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 31, 2002 1:00 am
Posty: 241
Lokalizacja: Szczecin
hmm, sworzeń dolnego wachacza, powiem doświadczony (przykro) wymianą tego ustrojstwa tak: wybić stary możesz sam, ale wprasowanie nowego lepiej powierzyć komus kto ma prasę, wbijanie nowego sworznia w gniazdo młotkiem to nie jest dobry pomysł (przewaznie wyrabia się gniazdo) a napieprzanie w trzpień sworznia skraca jego żywotność


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 04, 2002 6:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Cytuj:
Koledze Sebaa się pomyliło.Górny sworzeń jest na śruby a w oryginale na nity.Natomiast co do dolnego to jest on wciśnięty w wahacz.

Dokładnie, nie pamiętałem, który sworzeń jak siedzi, dopiero dziś zajarzyłem, będąc w garażu.

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 04, 2002 6:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
<B>No dziękuje bardzo kolegom</B>. Dam znać jak się już z tematem uporam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 04, 2002 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 107
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Nie biłbym tego młotem. Stary wybić można , ale tam nawet nie ma miejsca, żeby sie zamachnąć. Lepiej nic na chama bo sie człowiek urobi i coś spieprzy więcej. U mnie przynajmniej się to sprawdza :lol:
Na prasie sobie przynajmniej luzów nie narobisz.
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2002 4:56 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 22, 2002 1:00 am
Posty: 8
Lokalizacja: DERBY
Widzialem jak szwagir zakladal taki sworzen.Uprzednio zamrozil go w zamrarzalce na calo dobei obylo sie bez wielkigo bolu, oczywiscie musial troche postukac ale mic na chama.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2002 12:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Patent z zamrażaniem to mi się podoba. Naprawa odbedzie sie na kolanie wiec o prasie mozna zapomniec. <b>Dzieki!!</B>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2002 10:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 107
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Tak przy okazji tego sworznia to coś mi się
zdaje że trzeba ścisnąć spręzynę ... Upewnij się bo taka sprężyna to ma sakramencką moc
(jak mówią górale)[hihi]
Ale może ktoś z kolegów rozwieje te obawy.
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2002 10:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 107
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Poza tym skąd weżmiesz taką dupną lodówkę,
żeby ci cała fura weszła ? [zlosnikhihi]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2002 11:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Cytuj:
On 2002-02-05 22:02, Mariusz napisał:
Tak przy okazji tego sworznia to coś mi się
zdaje że trzeba ścisnąć spręzynę ... Upewnij się bo taka sprężyna to ma sakramencką moc
(jak mówią górale)[hihi]
Ale może ktoś z kolegów rozwieje te obawy.


Po zdjeciu kola ustawia sie pod dolnym wachaczem solidny drewniany kloc (lub kawal kraweznika) i odpowiednio do potrzeb opuszcza samochod. Ale nalezy zachowac wzmozona ostroznosc i zadbac aby to co sie tam podlozy bylo naprawde solidne. Strzelajaca sprezyna moze spokojne urwac reke, noge lub w ogole zabic...

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2002 11:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Ze sprężyną nie będzie problemu bo sama się zdjęła - będzie to tak zwana "<i>naprawa [obity2] poawaryjna</i>".

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: airkomin dnia 2002-02-06 11:35 ]</font>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl