MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 4:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2002 10:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Mam taki plan ażeby za jakiś czas gdy pojawią się jakieś sensowne pieniądze [palacz] , wyrzucić kochane 240D i wmontować w to miejsce coś co będzie miało z 6 "garów" 2800 pojemności i stado koni do dyspozycji.Oczywiście + skrzynia, wał itp. itd. Pytanie:
Czy ktoś z was podjął się tego szalonego zadania w W 115?Chętnie wysłucham wszystkich za i przeciw.A szczególnie proszę o podanie wszelkich znanych wam trudności związanych z tą operacją.Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 19, 2002 12:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Niestety, silnik M110 (2800) nie zmiesci sie do komory silnika standardowego nadwozia W114 i W115.
Potrzebne jest do tego odpowiednie nadwozie W114 (sedany 114.060 i 114.062, coupe 114.023 i 114.073), fabrycznie przystosowane do tego silnika.

Przy wkladaniu go do standardowego W114/W115 beda przeszkadzac co najmniej:
-wzmocnienia komory silnika (takie rurki ukosnie wspawane pomiedzy scianami bocznymi i sciana przednia);
-belka dolna laczaca podluznice (z przodu, na dole, zaraz przed silnikiem - ma inny kszalt).
Jezeli sie uprzesz, to ew. bedziesz musial posiedziec troche nad tym z pila i palnikiem ;-)

Do tego bedziesz potrzebowal "benzynowy" zbiornik paliwa (male piwo), a do wersji z wtryskiem (E), takze caly uklad zwiazany z pompa paliwa (elektryczna).

Do All: Gdzie w 114 280E jest pompa paliwa? tam gdzie w 116 (po prawej stronie nad tylnym wachaczem), czy gdzies indziej?
_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W114 200D, W116 280SE</font>
<font size=-1>Http <blink><a href=http://www.mb.w.pl>here</a></blink></font>

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: szdowk dnia 2002-01-19 00:12 ]</font>


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 19, 2002 10:49 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Posty: 75
Lokalizacja: Wroclaw
Witam, widze ze "hunzwee" cos kombinuje z zamiana silnika, a przeciez jego diesel jezdzi calkiem niezle, no nie wiem co to za pomysl. Ja bym sie nie podjal takiej operacji, a w szczegolnosci jak juz trzeba cos wycinac mysle ze nie wolno naruszac oryginalnych wzmocnien pojazdu. "hunzwee" i tak zrobi jak bedzie uwazal.
pozdrawiam. (strach pomyslec jaka to bedzie rakieta)juz na pewno go nie zauwaze na miescie.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2002 7:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Witam!
Ale ja tak pragnę tego silnika ze i tak go w końcu zmienię [jezyk3] !
Czy oprócz wycinania są jeszcze jakieś "schody"????
O wycinaniu tego i owego już trochę słyszałem i się tego nie boję.
pozdrówka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2002 11:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Szczerze, bez ogrodek, miedzy nami mezczyznami: Wkladajac taki silnik do 115 zrobisz z niego g*.* na kolkach, ktore bedziesz mogl potem odstawic na zlomowisko. jezeli o to Ci chodzi to czemu nie. Zaplacisz za to sporo i i tak bedzie do d*.*... (tylko nie pytaj dlaczego). Masz te 3... 5... 8kzl? Nie masz? W ogole zapomnij. Masz? Zapoluj na prawdziwe 114, z oryginalnym silnikiem, lub przeznaczone dla takiego silnika i wtedy kombinuj jak doprowadzic to do stanu uzywalnosci.

Jak zwykle podkresle, ze silniki te kupowane luzem, lub nawet z "jezdzacych do niedawna" aut, nawet jezeli bede sie nadal odpalac, to beda i tak w stanie zlomowy, nie gwarantujacym dalszej eksploatacji... a ich remonty to zagadnienie astronomiczne. (WYMIANA PIERSCIENI TO POLSRODEK, KTORY DOCELOWO MOZE WIECEJ ZASZKODZIC NIZ POMOC, A NIE REMONT!!!!).

Acha, o gazie zapomnij.

PS.Przepraszam za ostre slowa, ale naprawde jak masz pieniadze, to kup cale takie auto przystosowane fabrycznie do tego silnika - tak naprawde koszt bedzie rownorzedny.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W114 200D, W116 280SE</font>
<font size=-1>Http <blink><a href=http://www.mb.w.pl>here</a></blink></font>

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: szdowk dnia 2002-01-26 00:36 ]</font>


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2002 1:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
A ja bym spróbował. Ostatnio wsadzłem dieselka do żuka i było fajnie!
Pozdrawiam.
P.S. Tylko nie zrób mu zbyt dużej krzywdy bo faktycznie szkoda by było.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 27, 2002 7:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Panowie!
Litosci!Przepraszam już mi wybiliście z głowy [swiety] !
Zostanę przy Panu Dieslu. A tak skromnie spytam. Czy choć można wrzucić np 300 diesel do tej budy?Ja nie po to wsadziłem tyle roboty i kasy w ten samochód żeby teraz szukać 114. A chciałbym żeby to mogło coś na trasie pokazać. I proszę nie piszcie mi tutaj o majestacie i tym podobnych rzeczach związanych z miśkiem. Pozdrówka

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: hunzwee dnia 2002-01-27 19:31 ]</font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 28, 2002 12:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
jeśli pozwolisz, to podepnę się pod ten interesujący temat i zapytam, czy są jakieś przeciwskazania co do montażu w 123 sedan silnika 300 turbodiesel z kombika. Byłoby to idealne moim zdaniem połączenie osiągów i przyjemności jeżdżenia dizelkiem. [palacz] I jeszcze jedno, czy np 300 TdT wyposażane były w 5 biegową skrzynię?

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 28, 2002 2:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

a/ 300D powinno paswoac bez problemu do 115. Jednak przy wkladaniu silnika od 123, nalezy zwrocic uwage na fakt, ze czesc osprzetu nie bedzie pasowac i trzeba bedzie uzyc przelozyc z silnika zamontowanego obecnie. Mam na mysli przede wszystkim "zespol" filtra paliwa i pompe wspomagania kierownicy.
b/ 300turboD powinno bez problemu wejsc do normalnego 123 sedana. Jezeli masz taki silnik to fajnie :-) A jezeli masz go ze sprawna turbosprezarka, to w ogole super ;-D Zauwaz, ze na rynku z regoly wystepuja glowice od tyvh silnikow, ale jakos jest malo turbosprezarek ;-)))) Ale coz, "szukajcie a znajdziecie" ;-))))

c/ 300TDT byly wyposazane w 5-biegowa skrzynie na zyczenie klienta (chyba wystepowaly z manualami), tak samo jak zwykle sedany z innymi silnikami.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2002 9:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Cytuj:
On 2002-01-28 12:12, Adaś napisał:
jeśli pozwolisz, to podepnę się pod ten interesujący temat i zapytam, czy są jakieś

Ja tez sie - za pozwoleniem - podepne... Czy moze kolega wie, gdzie mozna w PL takiego 300TDT zakupic? Bo wlasnie taki mnie interesuje...

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2002 12:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
ha, to jest pytanie! mechanik który podjął by się roboty jest gotowy, czeka tylko na silnik. też nie wiem gdzie taki dostać, ale raczej skłaniałbym się w zachodnim kierunku - w ojczyźnie Mieczysława na pewno coś by się znalazło. Jestem na etapie przeczesywania niemieckich stron internetowych "z branży". Na razie bez rezultatu, ale... nie tracę nadziei. Oczywiście podzielę się rezultatami poszukiwań

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl