MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 6:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 14, 2002 10:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
witam, to zaczęło się w trakcie nieszczęsnego wyjazdu na narty. Przy temperaturze -28C przestały działać zamki w drzwiach i bagażniku, a co najlepsze, auto po wyłączeniu zapłonu wcale nie gasło. Po powrocie i wzroście temperatury, wszystko wróciło do normy. Do dzisiaj. Nie działa central i silnik nie gaśnie. Co ma jedno z drugim? Proszę o pomoc.
PS Jestem dumny bo przy takim mrozie mesiek odpalił bez większych problemów! [zlosnikok]

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 14, 2002 11:44 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 20, 2001 1:00 am
Posty: 11
Lokalizacja: gliwice
a jednak jedno z drugim ma cos (calkiem duzo) wspolnego. to cos nazywa sie uklad podcisnienia, i wszystko wskazuje na to ze ci sie rozszczelnil. jezeli poza centralem tez ci nie gasnie to przyczyna moze tkwic gdzies bardzo blisko "wakum pumpy".napewno ktorys z bardziej doswiadczonych forumowiczow doradzi ci zaraz jak to rozwiazac.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 14, 2002 12:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 26, 2001 1:00 am
Posty: 136
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Z moich badań wynika, że układ pneumatyczny zasila trzy zespoły w samochodzie : wyłaczanie pompy paliwa ("gaszenie" po przekręceniu kluczyka), zamek centralny, regulacja wysokości świateł. Rozszczelnienie któregokolwiek z obwodów powoduje, że nie działa cała reszta. Ja mam nieszczelność w obwodach zamka centralnego więc też nie mogłem zagasić silnika. Ponieważ centralnym zajmę się na wiosnę odłączyłem go na trójniku (obok wspomagania hamulców)i nie mam zamka, ale silnik gasi się kluczykiem.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 14, 2002 12:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 26, 2001 1:00 am
Posty: 136
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Ponieważ Twój mesiek miał przednie spotkanie z innym samochodem, podejrzewam, że masz rozszczelnione przewody pneumatyczne biegnące do regulacji wysokości świateł. Sprawdź najpierw ten obwód, ewentualnie będziesz musiał go zaślepić.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 14, 2002 12:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
jedno mnie nie dotyczy - regulacja lamp. mam starszy model tzn okrągłe oczka i regulację manualną, tzn wychodzę z auta, otwieram maskę i pokrętełkiem robię regulację. Fajne, przy okazji można popatrzeć na motorek :-) . ale reszta uwag jest przydatna, dzięki!

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2002 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
no nie wiem co się dzieje. Dzisiaj przyjeżdżam sobie do pracy, odruchowo gaszę kluczykiem .....i działa, tzn zgasł [totalszok]. Zamykam drzwi i central ok. Mimo wszystko trzeba to sprawdzić dikładnie

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2002 5:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Wracając do poprzedniego Twojego postu, to też miałem starszy model (tzn. rocznik 81, okrągłe lampy) i miał już sterowanie pneumatyczne.....chyba że zmienili to w 1979 roku, razem z całą masą innych rzeczy....


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2002 10:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Posty: 75
Lokalizacja: Wroclaw
Witam, nie jestem z wyksztalcenia mechanikiem samochodowym, ale mialem podobny problem w W124 tzn. nie gasl po wylaczeniu i central tez nie dzialal, a o regulacji swiatel i tylnych zaglowkach to juz nie wspomne. Pojechalem do mojego mechanika i naprawil mi to, a przyczyna byla mala okragla membranka przy wakum pompie. Ona btla sprawca wszystkiego.A co do zamka centralnego to tez gdzies byl uklad nie szczelny co spowodowalo spalenie pompki ktora znajdowala sie pod tylna kanapa (po rozszczelnieniu caly czas pracowala) pewnie u ciebie jest inaczej, ale na wszelki wypadek odlaczylbym zasilanie pompki centralnego-jezeli taka wystepuje? Moge sie mylic!!! ale w w124 tak jest.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2002 1:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
mój egzemplarz to chyba jakaś wersja na Włochy czy południe Francji [oczko] Central działa dopiero powyżej +2C. Czyli teraz wszystko OK, bez naprawiania. Mogło coś przymarznąć?

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl