MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 2:46 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 21, 2015 5:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Czy ktoś moze mi podpowiedzieć jak zmniejszyć temp. przy której włącza się wentylator wskazany na zdjęciu. Teraz włącza się dopiero jak temp dobija do czerwonego pola.


Załączniki:
wiatrak.jpg
wiatrak.jpg [ 30.21 KiB | Przejrzano 6884 razy ]
Na górę
Post: ndz cze 28, 2015 9:15 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Część to jest do klimy dodatkowy. A schładzać ma wiskoza z drugiej strony wentylatora. Trzeba zobaczyć czemu nie działa, musi hałasować.


Na górę
Post: ndz cze 28, 2015 7:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Elektryczny działa ok bo on właśnie w takich sytuacjach kryzysowych ma za zadanie wspomagać wisko. Sprawdź wisko, pewnie do wymiany.


Na górę
Post: pn cze 29, 2015 7:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
W Twoim samochodzie wentylator elektryczny jest aktywowany przez dwa czujniki:
- pierwszy to czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego. Czujnik jest zamontowany na filtrze osuszaczu i odchodzą od niego dwa kabelki na płaskie złączki. Jeśli zewrzesz te dwa kabelki, wtedy załączy się wentylator. Mógłbyś spróbować dobrać inny czujnik, który będzie " masował" przy niższym ciśnieniu. Wiadomo, że ciśnienie również wynika z temperatury pod maską. Jeśli motor jest gorący, wówczas ma to wplyw na wzrost ciśnienia w układzie klimatyzacji. Zakładam oczywiście, że klima u Ciebie dziala bez zarzutów?
- drugi to czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jest to jednopinowy czujnik, który powiniem dawać masę przy 110 stopniach. Łatwo go zlokalizować, bo ma czerwony plastik w obudowie. Być może ten czujnik masz zepsuty i wentylator załącza się poprzez czujnik ciśnienia. Zdejmij wtyczkę z tego czujnika i dotknij do masy. Jeśli wówczas wentylator ruszy, to będzie oznaczało, że czujnik nie ma już parametrów fabrycznych i masuje za późno.
Jeśli wentylator nie ruszy, wówczas coś jest nie tak z instalacją, albo przekaźnikiem od wentylatora. Właściwie powinieneś zacząć od sprawdzenia instalacji w sposób jaki opisałem wyżej.
Jeśli instalacja jesk ok, to wymień sobie czujnik temperatury na taki, który daje masę przy niższej temperaturze.
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn cze 29, 2015 7:15 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Viskoza powinna dać radę


Na górę
Post: pn cze 29, 2015 7:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
W korku wiskoza może zrobi kupę, nawet jak będzie nowa. Silnik w korku pracuje na niskich obrotach i nawet jeśli sprzężenie jest stu procentowe, to i tak wentylator kręci się za wolno, żeby tloczyć odpowiednią ilość powietrza, potrzebną do schłodzenia silnika. Przecież nie będzie wyrzucał na luz i podnosił obroty silnika??
Zarówno w modelu z klimą i bez, wisko jest takie same i dlatego producent wpadł na genialny pomysł, żeby dołożyć dodatkowy wentylator.
Kolega fuli pewnie ma kompresor Harrison A6, który ma moc ok 7 KM więc silnik jest znacznie obciążony stojąc w korku. Wiskoza jest wystarczająca jedynie bez załączonego kompresora, jednak po zalączeniu klimy, musi być wspomagana przez dodatkowy wentylator... To zupełnie normalne.

Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn cze 29, 2015 10:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Sytuacja u mnie wygląda tak, że kompresor od klimy jest póki co wymontowany, bo probujemy go reanimować, nie obciąża więc silnika.
Po wymianie wiskozy na nową nadal się grzał w korku. Parę dni temu wymieniłem więc czujnik temperatury na taki który ma 2 ustawienia 85 i 90 stopni. Poki co mam ustawiony na 85 stopni, czy to poprawnie? Jest lepiej, temp nie idzie do góry, ale czekam na upały w weekend i zobaczymy czy wszystko jest ok. Sprawdzę też ten czujnik ciśnieniowy, bo o tym nie wiedziałem.

Jeszcze jedno pytanie. Czy to normalne ze po wyłączeniu silnika, nawet gdy ten jest bardzo gorący, wentylator nie włącza się automatycznie. jak w nowszych samochodach. Włąsnie raz się tak załatwiłem, że o tym zapomniałem i na gorącym silniku wyłączyłem go i wentylator się nie włączył.


Na górę
Post: wt cze 30, 2015 8:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
To, że wentylator nie chodzi po wyłączeniu zapłonu, to normalne, tu nie ma czasowego przekaźnika.
Przyczyną grzania może być też zakamieniona chłodnica, zużyta pompa wody. A powiedz, jak masz wysoką temperaturę i włączysz ogrzewanie na max, to temperatura spada?

Ja też walczylem w mojej v12 z temperaturą, kupiłem nową pompę, chlodnicę, visco... a problem na zawsze rozwiązało wpięcie w układ chłodniczy trzech małych chłodnic, co powiększyło pojemność układu o jakieś 6 litrów. Teraz silnik nawet w upały nie grzeje się i ma cały czas 90 stopni.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt sie 14, 2015 3:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Czujnik temp zalaczania wentylatora wymienieny i to nawet z takim bajerem ze moze sie zalaczac przy 85 lub 90 stopniach :-) stary byl juz chyba za stary i zalaczal sie dopiero przy bardzo wysokiej temp. dodatkowo znalazla sie jeszcze dziura w chlodnicy. Narazie wiec korki w upaly nam nie straszne. dzieki za wskazowki


Na górę
Post: pt sie 14, 2015 8:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
masz zdjecie tego czujnika z bajerem?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz wrz 06, 2015 1:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
jakub_gozdzik pisze:
.........Ja też walczylem w mojej v12 z temperaturą, kupiłem nową pompę, chlodnicę, visco... a problem na zawsze rozwiązało wpięcie w układ chłodniczy trzech małych chłodnic, co powiększyło pojemność układu o jakieś 6 litrów. Teraz silnik nawet w upały nie grzeje się i ma cały czas 90 stopni.

Skutek prawidłowy ale nieprawidłowe rozwiązanie. Konstrukcja auta jest na tyle dobra, że jeden wentylator całkowicie wystarcza do trzymania w ryzach temperatury nawet w największe upały i w największych, drogowych korkach. Najprawdopodobniej chłodnica jest tak zakamieniona, że żadne normalne płukanie jej już nie pomoże. Płukanie środkami bardziej agresywnymi spowoduje co najwyżej uszkodzenie chłodnicy do końca. Ewentualnie jeśli większe kawałki kamienia oderwą się a będzie to działo się w zamontowanej chłodnicy, mogą uszkodzić układ przelotu płynu albo uszkodzić pompę.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl