Hello
Jesli chodzi o silniki od 123, to w zasadzie mozesz wlozyc tam dowolny silnik (zarowno diesel i benzynowy), bez koniecznosci "zmiany walu"
Ew. moze byc problem z 280 - w 114 byly roznice w konstrukcji komory silnika pomiedzy modelami z mniejszymi silnikami i 280 - nie wiem jak to jest w 123.
Oczywiscie najfajniej bylo by wlozyc do niego oryg. silnik 230, jednak faktycznie znalezienie ladnego egzemplarza moze byc trudne, ale jest mozliwe. Jezeli Ci sie nie spieszy, to polecalbym takie rozwiazanie. Pozatym wsadzajac oryg. silnik lub ew. inny benzynowy silnik wystepujacy w 123, jeszcz3e masz szanse na sklasyfikowanie auta jako "kolekcjonerskiego"
Co do wsadzania do 123 nowszych silnikow, to niech sie wypowiedza inni
Wiem, ze ludzie robia takie rzeczy, ale nie jestem pewien jak gleboko trzeba to modufikowac (IMHO jezeli mowimy o silnikach z 201 i 124 to niewiele).
Akumulator oczywiscie 88Ah.
_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2>
http://mb.vsa.com.pl </font>