MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 3:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 13, 2001 9:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
No cóż, temat jak najbardziej na czasie, bo dzisiaj w Krakowie -20 stopni na rozkładzie, a w mojej beczce nagrzewnica jakoś nie bardzoi chce ze mną współpracować. Objawy są następujące: wentylatorek chodzi na 2 biegu (o jedynce nie ma co myśleć, można zamarznąć....), grzanie ustawione na maksa z dwóch stron, a z otworów wylotowych leci sobie taki delikatny podmuch ciepłego powietrza (tak, jakby przewody powietrzne )były zapchane......a na pewno nie są, bo ostatnio rozbierałem całe wnętrze i na pewno nic tam nie ma). Tak sobie myślę, że może tu chodzić o zatkanie obiegu powietrza w samej nagrzewnicy. I w związku z tym pytanie: czy ktoś bawił się już w rozbieranie nagrzewnicy i czy da się to zrobić tak, żeby dostać się do obiegu powietrza bez spuszczania płynu chłodzącego? A może ktoś ma jakąś inną propozycję na usunięcie problemu? Moja poprzednia beczka grzała jak piec, po 2-3 kilometrach w środku było solidnie ciepło, a tutaj po przejechaniu 15 kilometrów powietrze we wnętrzu dopiero zaczynało myśleć o jaiejś poprawie.......nie bawię się tak, nie chcę zamarznąć. Proszę o porady.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 13, 2001 9:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Zapomniałem napisać jeszcze o jednym: kiedy wiatraczek idzie na 2 biegu, a z tych wylotów, przez które idzie ciepłe powietrze leci lekki podmuch, to te 2 śrokowe otwory na konsoli (z których leci tylko zimne) dmuchają jak szalone. Stąd wnioskuję, że nie jest to sprawa zamkniętej klapki w podszybiu wpuszczającej powietrze do obiegu (to już kiedyś też przerabiałem, przy zamkniętej klapce spadło z mocowania cięgno sterujące przy włączniku wentylatora.....horror, zwłaszcza w środku zimy, zero nawiewu). Proszę o podpowiedzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 14, 2001 9:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
a jak wygląda sprawa temperatury płynu? po ilu kilometrach/minutach nagrzewa się do 80-85C?

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 14, 2001 3:04 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 06, 2001 1:00 am
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
Witam,
Dolacze sie do dyskusji gdyz mam bardzo podobny problem. Nie dziala mi termostat, silnik, po przejechaniu 50km przy sredniej 90 osiaga temp: 50st. Po zaslonieciu chlodnicy temp. wzrosla do 70 st. ale po kilkunastu kilometrach.
Znalazlem sklep gdzie moge kupic termostat, tylko gdzie on jest w silniku, jak go znalezc? Czy do wymiany potrzeba wybrac sie do warsztatu czy mozna to zrobic w wolnej chwili w garazu kolegi?
No i najwazniejsze, jak dostac sie do dmuchawy od srodka, bo ostatnio juz ktos mi podsunal tutaj pomysl dostania sie przez kratke na podszybiu ale jednak chcialbym ja wyciagnac calkiem. Prosze o rade.

Pozdrawiam
Mario


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 14, 2001 3:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
U mnie sprawa z temperaturą płynu wygląda następująco: w czasie normalnej jazdy strzałka wychodzi około 1 mm ponad 60 stopni (czyli niewiele), to są dane aktualne, czyli temp. około -15 stopni i chłodnica zasłonięta kartonem [szalone] W czasie jazdy w korkach temperatura wzrasta czasami nawet trochę ponad 80 stopni, ale to musi być duuuuuży korek.......i wtedy zaczyna robić się cokolwiek cieplej w samochodzie. Ale i tak pozostaje sprawa słabego nadmuchu (dzisiaj rozebrałem podszybie i ustawiłem tą klapkę w pozycji "otwarte na maksa" - pomogło, ale minimalnie - obstawiałbym jednak zapchaną nagrzewnicę) A jaka w ogóle jest temperatura robocza takiego silnika (240 D rocznik 1981)??? I czy da się wyczyścić nagrzewnicę bez opróżniania układu chłodzącego (poza tym, że trzeba zdemontować całe wnętrze [smutne] ...)?????


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 14, 2001 8:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

On 2001-12-14 15:04, mario napisał:

>Znalazlem sklep gdzie moge kupic termostat,
>tylko gdzie on jest w silniku, jak go
>znalezc?

Jezeli to diesel, to bedzie z przodu po prawej stronie (tzn. stojac przodem do silnika po lewej) Jest nad alternatorem.

>Czy do wymiany potrzeba wybrac sie do
>warsztatu czy mozna to zrobic w wolnej
>chwili

Mozna zrobic u kolegi w wolnej chwili, nalezy jednak pamietac o spuszczeniu plynu z chlodnicy (szkoda zeby sie zmarnowal wylewajac sie na podloge - kolega tez pewno by sie nie ucieszyl ;-) ). Pozatym oczywiscie lepiej poczekac az silnik ostygnie.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 14, 2001 8:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

On 2001-12-14 15:37, Mike_THE_GR8 napisał:

>jednak zapchaną nagrzewnicę) A jaka w ogóle
>jest temperatura robocza takiego silnika (240
>D rocznik 1981)??? I czy da się wyczyścić

Bez zagladania do madrych ksiazek ;-) moge powiedziec, ze temperatura powinna wynosic ok. 80st.C. Zaklada sie nawet chyba ze powinna byc w granicach 80-90st.C. Te 90 to IMHO troche duzo, ale 85 bylo by super:-)

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2001 11:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Czyli jak rozumiem należy poszukać termostatu, bo to pewnie on odpowiada za tak niską temperaturę?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2001 11:48 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
On 2001-12-17 11:33, Mike_THE_GR8 napisał:
Czyli jak rozumiem należy poszukać termostatu, bo to pewnie on odpowiada za tak niską temperaturę?


Dokładnie kup termostat sprawa jest groszowa chyba jakies 25 - 30 zł wymiana trwa 30 minut i po problemie.

Jak bedziesz kupował termostat zwróc uwage na uszczelke która powinna byc na termostacie czasami sprzedaja bez uszczelki a warto ja wymienic.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2001 12:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
O.K., dzięki za informację, jeszcze dziś przejadę się do sklepu.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 20, 2001 10:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Termostat wymieniłem, okazało się, że jakiś matoł (bo tego inaczej się nazwać nie da!) zamontował go TYŁ DO PRZODU!!!!!!!! [totalszok] [totalszok] [totalszok] Więc pewnie ten poprzedni jest sprawny, ale na wselki wypadek założyłem nowy. Oczywiście popsuło się po drodze kilka innych rzeczy (ukręciła się jedna z 3 śrub mocujących obudowę termostatu, pękła śrubka mocująca przewód odpowietrzający pompę wodną - niech nikt nie próbuje odkręcać tych śrub jeśli koniecznie nie musi - HORROR!!! - a jej część została w bloku silnika :evil: :evil: :evil: , poza tym znalezienie takich śrubek jest dość ciężkie - musiałem kupić cały przewód odpowietrzający z dwomna śrubkami..... a jako gwóźdź do trumny złapałem kapcia w prawie nowej oponie) - ale czasami po prostu zdarza się sądny dzień. W każdym razie mam wreszcie upragnione ciepełko w samochodzie. Dzięki za porady!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2002 2:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 31, 2002 1:00 am
Posty: 241
Lokalizacja: Szczecin
Witam
Jedna podpowiedź, w 123 od włącznika nadmuchu (środkowy przełącznik na konsoli) wychodzi linka sterująca klapą dławiącą nadmuch w nagrzewnicy, patrząc od przodu idzie od wyłącznika od strony kierowcy i pomyka do tyłu nagrzewnicy. Jeśli na 2 słabo dmucha na ciepłym a silnie na zimnym powietrzu, to radzę sprawdzic pierw to połączenie. Tak samo gdy przełącznik nadmuchu BARDZO ciężko chodzi, jest to prawdopodnobnie winą linki (wiem bo jak głupi rozebrałem całość żeby się o tym przekonać) [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2002 5:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Wielkie dzięki, ale przy okazji wymiany termostatu zajrzałem i tam i niestety przy próbie lekkiego poruszenia ułamało się mocowanie tej klapki [szalone] i teraz klapka jest cały czas w pozycji "open" :roll: a linkę odłączyłem (fakt, chodziło to wszystko ciężko pomimo kilkakrotnego smarowania tejże linki). Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl