Zastanawiam się czy nie rozpocząć procedury w przypadku mojej Beczki, skończyło mi się miejsce na pieczątki w dowodzie, mam jeszcze czarne blachy (metalowe). Tak czy siak czeka mnie zmiana dowodu, tablic niby jeszcze nie ale może załatwić to za jednym zamachem...
Reasumując bo linki do artykułu mojojoj nie działają (przynajmniej mi).
W moim przypadku mówimy o 123123 czyli 240D z 76', na razie nie wchodzi w grę żaden remont, ale samochód stoi w garażu od Wszystkich Świętych do majówki więc po co przepłacać:
Po pierwsze:
vangoc pisze:
rzeczoznawca samochodowy ktory wystawia opinie o aucie ...
trzeba nie trzeba i czy jest to pierwszy krok, jaki koszt?
Po drugie:
vangoc pisze:
'biala karta' ktora moze zrobic rzeczoznawca lub ja osobiscie....
w PZMocie, koszt chyba żaden, jakie dokumenty potrzebne, umowa k-s, dowód rejestracyjny jakieś pormularze?
Po trzecie:
vangoc pisze:
z tym wszystkim ide i probuje wpisac auto do rejestru zabytkow...
u konserwatora, który mieści się??? (PZMot, Urzędzie Miasta, Wojewódzkim)
Po czwarte:
vangoc pisze:
po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i wpisaniu do rejestru zabytkow udaje sie zaplacic akcyze od pojazdow sprowadzonych z UE, jak juz gdzies wyczytalem, podobno nie placi sie akcyzy za auta zabytkowe, nie wiem ile w tym prawdy jest, fajnie jak by ktos napisal o tym lub mnie poprawil....
potem udajemy sie do urzedu skarbowego (standardowo) jak znam zycie tam sie tylko placi
niby mnie to nie dotyczy, ale sprostujmy z tą akcyzą,
nie płacimy jej gdy:
- mamy samochód wpisany do rejestru,
- ma 25 lat,
- ma 40 lat,
Po piąte:
vangoc pisze:
w tej chwili mam oplacone auto lecz bez ubezpieczenia i przegladu...
wiec wykupuje sobie ubezpieczenie na niemieckie tablice ( po wszystkim pewnie bedzie je mozna przepisac na polskie zolte tablice ) ....
ubezpieczenie przepisać się da (sam tak zrobiłem z Volvo)
Czy w tym momencie mam już wszystkie dokumenty wymagane do opłacenia OC ze zniżką (bodajże 50%) i na kilka miesięcy???
Po szóste:
vangoc pisze:
jade sobie autem na stacje diagnostyczna zrobic przeglad dla auta zabytkowego ( tylko wybrane stacje ) ...
w przypadku żółtych blach, jak chcę białe to powinno wystarczyć zwykła badanie okresowe czy też tak zwany pierwszy przegląd, czy przegląd rozszerzony (ale podobno jak jest ważny zagramaniczny to nie trzeba???)
Po siódme:
vangoc pisze:
z wszystkimi dokumentami wybieram sie do rejestracji...
i juz tez gdzies wyczytalem ze za auto zabytkowe nie placi sie oplaty recyklingowej.... jesli ktos cos wie na ten temat niech mnie poprawi ...
czyli WK, i jak z tym recyklingiem, ktoś się orientuje jak to działa (wpisany, 25 czy 40 lat)???
Mam nadzieję, że mój post będzie pomocny i pomoże zebrać potrzebne informacje...