MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw kwie 25, 2024 2:42 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2001 4:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Własnie przystąpiłem do grupki miłośników MB ze starych dobrych lat 70/80 na waszej stronie. Jestem posiadaczem, szczęśliwym zresztą MB W123 300D z 1980. Wcześniej jeździłem od 1988 roku 240D a raczej dwoma z tym że jeden z 1978 drugi 1982. Jeden z nich do dzisiaj służy mojemu ojcu, ja przesiadłem się do własnej 300. Wiem że w 1979 nastąpiły pewne zmiany w układzie wtryskowym na skutek których moc silnika uległa zwiększeniu. Nie wiem dokładnie jaki model silnika ja posiadam. Data produkcji niewiele mi mówi ponieważ i tak nie jestem 100% pewny że jest prawdziwa. Czy można to w inny sposób sprawdzić. Zauważyłem porównując tablicę rozdzielczą mojego, z kombi kumpla z 1982, że podane zakresy prędkości na poszczególnych biegach różnią się. U niego II bieg to ok 67, u mnie 63, III ok 108, mój 103, IV bieg w moim zaznaczony w punkcie 155, kombi nie ma nic zaznaczone. Najlepsze jest to że można te ograniczenia łatwo przekraczać i w efekcie jechać nie 155 ale 170. Nie jestem żaden rajdowiec, nie o super kopa mi chodzi, a tylko o stwierdzenie prawdy o moim silniczku. Dzięki za pomoc

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2001 10:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Cytuj:
On 2001-08-10 16:19, Adaś napisał:
nic zaznaczone. Najlepsze jest to że można te ograniczenia łatwo przekraczać i w efekcie jechać nie 155 ale 170. Nie jestem żaden


Nalezy jednak pamietac, ze te oznaczenia nie zotaly tam przez konstruktorów umieszczone dla picu, a w jakims celu. Regularne ich przekraczenie bedzie poprostu prowadzilo do przyspieszonego zurzycia silnika.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2001 5:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn wrz 24, 2001 2:00 am
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
W 80 ROKU ZMIENIONO POMPY WTRYSKOWE.ZOBACZ JAKĄ MASZ


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 28, 2001 11:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
Fajnie, to już wiem, tylko jaka pompa co oznacza (typ, model, symbol)?

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2001 5:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn wrz 24, 2001 2:00 am
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
JEŻELI JEST M/RSF TO NAPEWNO MASZ 88 KM. ZWRÓĆ UWAGĘ GDZIE MASZ REGULATOR OBROTÓW NA POMPIE WTRYSKOWEJ


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl