mojojojo13 pisze:
Po 30min postoju odpaliłem - a tu strzały zarówno w gaźnik jak i tłumi , mocno nie równa praca
Jeżeli chodzi o strzały, to przyczyną może być za bogata mieszanka. Czy sprawdzałeś, jak działa mechanizm ssania. Możliwe, że jest źle wyregulowany i nie wyłącza go go do końca po rozgrzaniu silnika - wtedy wystarczy jedynie poluzować dwa wkręty mocujące obudowę, w której znajduje się bimetal wraz z grzałką (tą do której doprowadzone są wężyki układu chłodzenia), a następnie ustawić wszystko na znaki (zobacz karta I). Ustawienie ssania na znaki nie jest krytyczne, jednak najlepiej zacząć regulacje od takiego ustawienia. Następnie można na całkowicie wygrzanym silniku obracać mechanizm sterowania ssania minimalnie w lewo lub w prawo (odstępstw od znaków fabrycznych) i sprawdzać, jak zmieniają się obroty silnika:
Obroty rosną - początek włączania ssania / włączone ssanie -
ŹLE. Ssanie na gorącym silniku powinno być wyłączone całkowicie.
Obroty silnika maleją - obracać mechanizmem ssania (obudowa bimetalu) do momentu, gdy dalsze obracanie w tym samym kierunku nie spowoduje już zmieniejszania obrotów (ssanie całkowicie wyłączone).
Obroty silnika nie zmieniają się, przy obracniu mechanizmu ssania w obu kierunkach - szczegółowe sprawdzenie układu ssania a zwłaszcza:
1. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy zewnętrzene zagięcie (ucho) sprężyny bimetalu jest założone na dźwignię sterującą mechanizmem ssania oraz czy dźwignia ta porusza się luźno, bez wyraźnych zacięć. Da się to bardzo łatwo ustalić, zdejmując obudowę bimetalu (wystarczy odkręcić dwa wkręty, zdjąć okrągłą obejmę mocującą obudowę bimetalu, a następnie samą obudowę). Nie trzeba odłączać wężyków doprowadzających płyn chłodniczy. Po zdjęciu obudowy bimetalu, powinna być widoczna dźwigienka (pręcik), która steruje układem ssania. Dźwigienka wystaje z gaźnika, a nie z obudowy bimetalu. Jeżeli dźwigienka porusza się bez zacięć (aby to sprawdzić może być konieczne lekkie naciśnięcie pedału gazu), sprawdzamy stan sprężyny bymetalicznej (czy pomiędzy zwojami nie ma brudu) oraz ucho, zagięte na jej zewnętrznej części. Jeżeli wszystko OK, zakładamy z powrotem obudowę sprężyny bimetalowej, tak by jej zewnętrzne ucho obejmowało dźwignię regulacji ssania.
2. Stan krzywek i dźwigienek sterujących mechanizmem ssania (elementy 85, 86, 87, 88, 89, strona 7, karta I). Zwróć szczególną uwagę na dźwignię i krzywkę (elementy 85, 87). Aby wstępnie sprawdzić, czy elementy 85 i 87 działają prawidłowo, można wykonać mały eksperyment:
a) uruchomić auto na zimnym silniku,
b) poczekać na całkowite wygrzanie silnika (NIE DOTYKAĆ PEDAŁU W TYM CZASIE PEDAŁU GAZU !!!),
c) po całkowitym nagrzaniu silnika nacisnąć krótko pedał gazu,
d) obroty na biegu jałowym powinny dość znacznie spaść (ssanie ustawione na znaki - patrz opis wyżej). Brak wyraźnego spadku obrotów po muśnięciu pedału gazu może świadczyć o zużyciu dźwigienek lub krzywki.
3. Drożności i szczelności zaworków 91, 99 strona 5, karta I