MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 12:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2001 3:47 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 06, 2001 1:00 am
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
Musze psiknac troche na wentylator bo strasznie piszczy. Jest zimno, szyby przymarzaja a dmuchawa nie dmucha. Przerabane jednym slowem, nie da sie jezdzic cala zime z otwartymi szybami :-)
Czy trzeba zaczac od kolumny lacznie z polka przy biegach, czy moze sa jakies prostrze sposoby prosze?
mario


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2001 5:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Przerabana sprawa :-) (srodkowa konsola i wszystko co jest pod nia).

Jezeli chodzi o nasmarowanie, to jest pewna nikla szansa ze sie uda od gory. Trzeba zdemontowac kratke wlotu powietrza z podszybia, wsadzic reke (przy wylaczonej dmuchawie :-) i spryskaj okolice... Efekt moze nie byc natychmiastowy (olej musi podsiaknac w szczeliny). Mi sie udalo ta metoda uruchomic kompletnie zatarta dmuchawe.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2001 5:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Cytuj:
Wentylator w SLC wbrew pozorom nie ma nic wspólnego z konsolą środkową. Ja zacząłem od konsoli, więc przy okazji wymieniłem sobie żarówki podświetlające. Przynajmniej był z tego jakiś pożytek.
Daj znać, czy układ był podobny.


W 114/115 niestety jest inaczej... jest niesamowicie upierdliwie.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2001 8:17 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 06, 2001 1:00 am
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
podejzewalem wlasnie kolumne srodkowa, probowalem ja nawet rozbierac ale stawiala opory pomimo, ze jak mi sie wydawalo odkrecilem wszystkie sruby. Potem za pomoca spraya z rorka probowalem przy otwartych kanalach psikac w kierunku wiatraka, ktory we wnetrzu udalo mi sie wypatrzec ale nic nie zdzialalem.
Zastanawiam sie tylko co sie bardziej oplaca, wyciagnac zupelnie wentylator i przy okazji odswierzyc sprawe przeplywu powietrza, czy jedynie przesmarowanie wystarczy?

mario


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2001 10:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

>podejzewalem wlasnie kolumne srodkowa,
>probowalem ja nawet rozbierac ale stawiala
>opory pomimo, ze jak mi sie wydawalo
>odkrecilem wszystkie sruby. Potem za pomoca

Jak zanm zycie ;-) aby ja wyjac, trzeba bedzie wyjac co najmniej jeden fotel przedni, a moze nawet dwa. Inaczej raczej sie nie da.

>spraya z rorka probowalem przy otwartych
>kanalach psikac w kierunku wiatraka, ktory
>we wnetrzu udalo mi sie wypatrzec ale nic
>nie zdzialalem.

Bo to chodzi o kratke na podszybiu - ta od zewnatrz za pokrywa silnika... Zreszta sproboj moze dluzsza rurka, tak aby wcelowac rowno w lozyskowanie...

>Zastanawiam sie tylko co sie bardziej
>oplaca, wyciagnac zupelnie wentylator i
>przy okazji odswierzyc sprawe przeplywu
>powietrza, czy jedynie przesmarowanie
>wystarczy?

Jak wyciagniesz, to przy okazji odswierzysz. Z wyciaganiem bedzie jednak sporo roboty :-( Sproboj jeszcze, moze uda sie go jednak przesmarowac.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2001 6:30 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 06, 2001 1:00 am
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
[...]
Bo to chodzi o kratke na podszybiu - ta od zewnatrz za pokrywa silnika...


Czy aby do niej sie dostac nalezy to robic pod maska czy tez chodzi o krakte wlotowa tuz pod szyba, z ktorej wystaja wycieraczki?

mario


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2001 10:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Chodzi o ta z ktorej wystaja wycieraczki, ale aby ja zdjac, to oprocz zdjecia wycieraczek, trzeba ruszyc spinki, ktore sa umieszczone na przedniej krawedzi kratki (aby je zobaczyc trzeba otworzyc pokrywe silnika). Spinki maja wewnetrzny rdzen - powinno dac sie wepchnac go do srodka, a wtedy spinka wyjdzie bez problemu. O ile rdzenie bedzie sie wciskac delikatnie, to beda do odzyskania. Jezeli je pogubisz, to z regoly dorabia sie je z drutu z gwozdzi (oryg. sa plastikowe).
Amtorzy zamiast spinek stosuja nity zrywalne, ale nie polecam tej metody :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 09, 2001 9:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 107
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Rób co sie da (tak jak Szymon mówi) bo jak nie to faktycznie przerąbane.Ja rozbierałem cały wóz i powiem ci, że dmuchawa jest na samym końcu:)
Spinki jak pourywasz to są w ASO za grosze.

Mariusz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl