MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 5:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2001 11:34 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 15, 2001 1:00 am
Posty: 5
MAM WIELKĄ PROSBE DO KOLEGOW-MANIAKOW ;ZNA MOZE KTOS SPOSOBY NA PODWYZSZENIE MOCY W W115 200D .MAM OBECNIE SILNIK W REMONCIE I SZKODA BY BYŁO NIC GO NIE USPRAWNIC. ZA KAZDA WIADOMOSC Z GORY DZIEKUJE. JOJO


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2001 2:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Jezeli jest w remoncie, to po co go psuc? (usprawniac) ;-)))))

Jezeli jeszcze nie zaczoles obrobki mechanicznej, to mozesz sprobowac zastosowac wal korbowy i glowice od W123 200D po, chyba, 1981r. Mial z mniej wiecej z 5kW wiecej mocy... Ew. korbowody i tloki moga byc jeszcze potrzebne...

W zasadzie caly blok silnika mozna by przelozyc, tylko trzeba pamietac o (tzn. trzeba uzyc ze starego silnika):
-filtrze paliwa
-pompie wspomagania kierownicy
-ew. filtrze oleju.

A moze poprostu 240D? (Odradzam 220D - 200D po 1981 mial prawie takie same osiagi).

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2002 7:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
No proszę jaki fajny pościk i to zapomniany na przedostatniej stronie forum!

Ja tam jestem zdania, że fabrykę można trochę poprawić zwłaszcza gdy nie ingeruje się w wygląd autka (czyli spjolery, lampki, antenki i takie tam pięknym lobem lądują w śmietniku). Osobiście rozważam wymianę komory wstępnej w om615 na tę z om601. Z pobieżnej lektury ksiązki serwisowej wynika, że silniki te są na tyle podobne, że powinno się udać. Takiej operacji nie nazwałbym psuciem o ile poprzedzona zostanie należytym rozpoznaniem (należy sprawdzić w pierwszej kolejności czy mateiał tłoka wytrzyma innaczej ukierunkowaną stugę gazów). A zysk może być całkiem spory. Silnik om601 ma 72 KM i należałoby się spodziewać przynajmniej połowy z 17 KM jakie dzielą te silniki i to bez totalnej przebudowy jaką proponuje Szdowk.
Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii?

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2002 9:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Hejka
Tak Panowie jeszcze zmieńcie komputer, wałek rozrządu, wypolerujcie kanały i jazda na Tuningowisko palić gumy (posmarowane wcześniej olejem) [zlosniki].Szczerze wam powiem że też bym chciał aby mój MR. Diesel miał kopa zdecydowanie większego.Ale wydaje mi się iż te silniki nie bardzo nadają się do takich zabiegów.Ale jak komuś się uda i nie przyniesie to uszczerbku dla motoru to proszę o przepis.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2002 10:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
A moja rada taka 250-280E i po kłopocie. [zlosniki]

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2002 3:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
Tak Panowie jeszcze zmieńcie komputer, wałek rozrządu, wypolerujcie kanały i jazda na Tuningowisko palić gumy

Wymiana komory wstępnej to nie tuning tylko usprawnienie, czyli podniesienie walorów użytkowych auta. Tuning nie ma na celu usprawniania tylko... nie wiem co, chyba jest to forma przepieprzania kasy.

Cytuj:
.Szczerze wam powiem że też bym chciał aby mój MR. Diesel miał kopa zdecydowanie większego.Ale wydaje mi się iż te silniki nie bardzo nadają się do takich zabiegów


A mnie się zdaje, że trudno o lepszy silnik do usprawniania, gdyż niewiele się różni od swej następnej wersji OM601, a jest słabszy.

Pozdrowienia

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 21, 2002 3:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Właśnie Komin!
Przepieprzenia kasy. Zamiast wsadzać jakieś czarodziejskie komory lepiej zainwestować w oryginalne uszczelki, nowy łańcuch czy tez jakies inne rzeczy do motoru.Ale wasz wybór.
Powodzenia i czekam na przepis mimo wszystko.
A i jeszcze jedno.Benzyniak to alternatywa dla pseudo sportowego Diesla STAREJ generacji. A może lepiej próbować z CDI z np Sprintera? Dla chcącego nic trudnego. Qmpel kiedyś wsadził do Wołgi motor z Peugeota!


_________________
Damian z groszkowego W 115 pozdrawia

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: hunzwee dnia 2002-02-21 15:33 ]</font>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 21, 2002 7:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
Właśnie Komin!
Przepieprzenia kasy. Zamiast wsadzać jakieś czarodziejskie komory lepiej zainwestować w oryginalne uszczelki, nowy łańcuch czy tez jakies inne rzeczy do motoru.


Przecież to przy okazji, a nie zamiast remontu!

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 21, 2002 10:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello
Cytuj:
On 2002-02-21 15:32, hunzwee napisał:
Przepieprzenia kasy. Zamiast wsadzać jakieś czarodziejskie komory lepiej zainwestować w oryginalne uszczelki, nowy łańcuch czy tez jakies inne rzeczy do motoru.Ale wasz wybór.

Choc raz sie zgadzamy ;-)))

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 12, 2002 9:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Jest w Polsce taki człowiek który ma na nazwisko Świątek i robi wałki rozrządu [zlosnik] Jest najtańszy ale również jest chyba najlepszym specjalistą w tej dziedzinie w Polsce. Jakiś czas temu widziałem w jego ofercie wszystkie wałki rozrządu jakie siedziały w dieslach W123. Proponuje pogrzebać w necie i poszukać jego strony. Można również wysłać mu swój wałek a on dorobi "poprawiony" na wzór orginalnego. Ja osobiście nie uważam tego za jakieś obróbki na granicy tuning party, po prostu jeżeli można coś ulepszyć to czemu nie. Wałek może przedłużyć czasy otwarcia zaworów a co za tym idzie spala się więcej paliwa (ta większa moc musi z czegoś powstać). [palacz]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl