MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 16, 2006 12:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Szanowni,

Może ktoś z bardziej doświadczonych pomoże.
Wsiadam wczoraj w moją 114 i niechce zapalić.
Jako, że miał mi kto pokręcić ustaliłem, że nie ma iskry na świecach.
Auto jeździło i nagle przestało.
Sprawdzałem na nowych świecach na dwóch pierwszych garach.
Pewnie warto rozbrać rozdzielacz zapłonu, kabel od cewki, potem cewkę.
Ale jak to sprawdzać - miernik mam?

Wit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974
Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 4:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
nowy rozdzielacz zaplonu i nowy palec powinien pomoc
jezeli na dwoch swiecach jest iskra to napewno cefka jest dobra :D

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 1:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
na dwóch sprawdzałem i nie ma świecy. na pozostałych nie sprawdzałem

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 4:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Wymień cewkę powinno pomóc, potem szykaj w aparacie zapłonowym ew. kablach wysokiego.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 6:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
zobacz czy do cewki dochodzi niskie napięcie (12V) bo jak nie to cewka nie ma napięcia na uzwojeniu pierwotnym [szalone] a z pustego i Salomon nie naleje [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 9:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
dziś szukam prądu przed cewką.
jak to powinna być cewka?

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 10:10 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Zdejmij osłonę z cewki WN jeżeli ją masz i Twoim oczom ukażą się dwa gwintowane kołki do których dochodzą kabelki
najprościej próbnik do masy i do zacisku i włącz zapłon (jeśli jest na żarówkę to powinna się zaświecić a jak na wskaźnik to powinien pokazać 12 Voltów
0
Ale jest jeszcze jedno ale wiem że Mietek ma modernizację tylko nie pamiętam od kliedy że prąd na cewkę płynie dopiero gdy zaczyna pracować rozrusznik [szalone] z uwagi, że jeżeli zostanie auto pozostawione z włączonym zapłonem, a niepracującym silnikiem to żeby nie zniszczyć cewki (będzie się grzała)
Musisz sprawdzić obie opcje
W razie problemów możesz podpiąć na krótko + do zacisku i próbować odpalić motor jak odpali cewka jest ok. tylko coś po drodze jest nie halo.
jeszcze jedno jaki masz aparat zapłonowy ? bezstykowy ? jeśli nie to może być iż nie ma przerwy pomiędzy młoteczkiem a kowadełkiem wtedy też iskry nie będzie na świecach
miłej zabawy
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 22, 2006 1:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
niestety pradu przy włączony zapłonie nie ma.
na jednym ogniwie jest, ale to jest masa.
Zapłon mam z mechanicznym przerywaczem, ale skoro prąd nie dochodzi ...

przed cewką są jakieś dziwne jakby przekaźniki wygląda to na stare podłaczenia.

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 22, 2006 2:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
a sprawdzałeś z rozrusznikiem?
Tzn czy ktoś Ci kręcił rozrusznikiem i wtedy robiłeś pomiar? jak brak będzie w tym przypadku prądu to zapodaj kabelek dodatkowy od + do zacisku cewki i spróbuj odpalić jak odpali to znaczy że cewka jest ok. a może być że przekaźnik jest zły lub bezpiecznik trafiony albo połączenia przewodów w przekaźniku
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 31, 2006 10:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Teściu przyjeżdża do mnie na weekend, to będzie miła kto pokręcić
Dam znać <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Tak jeszcze myślałem o tych przekaźnikach przed cewką.
Na oko wyglądają nie bardzo.
Czy może ktoś wie jak je kupić jakie - jakieś dane katalogowe?

Wit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 31, 2006 11:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Wit'Old pisze:
Zapłon mam z mechanicznym przerywaczem

To przy okazji sprawdź czy masz na nim przerwę [zlosnik]
cz podłączyłeś bezpośrednio prąd do cewki? i jaki był efekt?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 03, 2006 4:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Dziś podłączyłem do + prąd z akumulatora i zaczął gadać.

Czyli faktycznie z "pustego się nie naleje".
Problem jest po stronie niskiego prądu.
Są tam jakieś przekaźniki.
Czy wie może ktoś co to jest dokładnie?
Załączam zdjęcia. To co oznaczone nr dwa widać lepiej na drugim zdjęciu (tak samo wygląda jak 1 z daleka).
Jakieś przekaźniki pewnie. To co jest z nr 3 to nie wiem.
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11572 ... _4456e.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11572 ... G_4455.jpg


Dodatkowo jak właca się zapłon to słychać jakiś odgłos jakby jakiś przekaźnik się załączał.

Nie bardzo wiem gdzie szukać tego prądu. :cry:

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 03, 2006 5:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Wit'Old pisze:
Nie bardzo wiem gdzie szukać tego prądu.


Może poprostu masz zaśniedziałe styki lub gdzieś jest odłączona masa (zardzewiała). Musisz poszukać.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 03, 2006 9:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
To nie przekażniki tylko rezystory- 0,6 i 0,4 ohm-normalnie podczas pracy silnika prąd zasila cewkę przez oba rezystory zaś podczas rozruchu aby wzmocnić iskrę cewka zasilana jest przez jeden rezystor- w tym przypadku 0,6 ohm.
To "cyknięcie" przekażnika pochodzi od układu wtrysku benzyny-jest to przekażnik włączający układ wtrysku i podtrzymujacy prace pompy paliwa.
Ten przekażnik od pompy rozlącza zresztą pompę po "chwili" jeżeli motor nie zostanie uruchomiony.

Masz uszkodzony ktoryś z rezystorów lub nie dochodzi plus ze stacyjki styk 15 -sprawdz omomierzem po wymontowaniu opór każdego rezystora oddzielnie i plus po wlaczeniu zapłonu na złączu testowym nr 7 na schemacie

Cewka i moduł wzmacniający muszą być zasilane przez rezystory ponieważ grozi to zniszczeniem ww elementów.

oto schemat orginalny-układ zapłonowy jest prosty jak budowa cepa...hehe

Obrazek

powodzenia


aha nr 3 to moduł wzmacnijący zapłon.....nr 5 na schemacie ....

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 9:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
marcin280e dzięki za schemat i wyjaśnienia.

tak aby było jasne na schemacie:
nr 1 - stacyjka
nr 2 i 3 rezystory
nr 4 cewka
nr 5 moduł wzmacniający zapłon
nr 6 rodzielacz zapłonu
nr 7 ?

Czy prąd 15 powinien dochodzić w momencie włączenia zapłony czy tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem? W celu ochrony cewki.

Na cewce dochodzą do 1 i 15 prąd z albo z rezystora albo z modułu (jak pisałeś w zależności od tego czy silnik pracuje czy jeszcze nie), ale na schemacie widać, że dochodzi tam jeszcze masa - chyba, że źle odczytuje ten rysunek.
Na cewce przy tych oznaczeniach jest przy jednym wtyku + przy drugim -.

Wit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl