MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 2:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 10:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Wit'Old pisze:
nr 7 ?


To jest złączka dwubiegunowa-jeżeli masz orginalne auto to znajduje się obok cewki zapłonowej-ze złaczki biegna przewody do złącze serwisowe mocowane na pokrywie wałka rozrządu

Obrazek
to jest element nr 7

Obrazek
to jest org złącze serwisowe




Wit'Old pisze:
Czy prąd 15 powinien dochodzić w momencie włączenia zapłony czy tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem? W celu ochrony cewki.

jest to prąd po stacyjce czyli po włączeniu zapłonu-klasyka


Wit'Old pisze:
Na cewce dochodzą do 1 i 15 prąd z albo z rezystora albo z modułu (jak pisałeś w zależności od tego czy silnik pracuje czy jeszcze nie), ale na schemacie widać, że dochodzi tam jeszcze masa - chyba, że źle odczytuje ten rysunek



Zle odczytujesz schemat-w czasie pracy silnika zapłon jest włączony czyli prąd płynie (w uproszczeniu)z zacisku 15 poprzez resystory 2 i 3 do zacisku 15 cewki zaplonowej.
jednoczesnie poprzez rezystor 2 zasila moduł wzmacniający

podczas krecenia rozrusznikiem prąd z dodatkowego styku w rozruszniku płynie omijając rezystor 2 poprzez rezystor 3 do styku 15 cewki i zasila styk 15 wzmacniacza zapłonu pełnym 12 V

reszta wynika ze schematu czyli sterowanie cewką przez przerywacz i układ wzmacniacza
Wit'Old pisze:
Na cewce przy tych oznaczeniach jest przy jednym wtyku + przy drugim -.



Tak ma byc bo przecież + to styk 15 a - to sterowanie cewki (przecież przerywacz w aparacie zapłonowym zwiera do masy)

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 9:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Dzięki bardzo za wyjaśnienia i kolejną porcję wiedzy.

Wczoraj to rozebrałem i rezystor 0,4 jest przerwany; jest małe prawdopodobieństwo, że uszkodziłem go przy demontażu, ale raczej był już tak przegrzany - na 95% nie działał i to może być przyczyna braku prądu na cewce.

Na tym górnym zdjęciu sprawdzałem prąd ze stacyjki - na prawym styku był w momencie włączenia zapłonu.
Z kolei z lewego styku nie wychodzi kabel jak na zdjęciu tylko jest złącze (takie jak od góry wkłada się bolec (jak na przekaźnikach)). Kabel jak od dołu zdjęcia dochodzi, ale nic nie było podłączone dalej.


To oryginalne złącze serwisowe nie jest ujęte na schemacie? Do czego ono służy? Co na nim można sprawdzić?

Czy takie rezystory można gdzieś kupić, czy raczej szukać zamienników?

Wit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974
Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 10:57 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Wit'Old pisze:
Czy takie rezystory można gdzieś kupić, czy raczej szukać zamienników?


Pasują produkcji Daewoo, takie zamontowałem po znalezieniu przyczyny przygasania na wolnych obrotach.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 8:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
WeebShut, a jakie dokładnie kupiłeś?
Jak tego szukać w Daewoo?

Dziś szukałem w sklepach Mercedesa i nie ma.
Znalazłem u gościa na Śląsku używane, ale nie jestem pewien czy taki podzespół kupować używany - to prawie jak żarówka, która ma swoją żywotność.

Wit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 9:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Nie kupowałbym uzywanych.

Podjechałem do zakładu od elektryki samochodowej z wyciągniętymi rezystorami i poprosiłem o załatwienie takowych o dokładnej oporności. 2 dni później miły Pan do mnie zadzwonił i podał kwote jaka mam ze soba przywieźć ( nie pamiętam dokładnie, ale wyszło około 60 zł za obydwa ).

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 10:49 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Podszedłem do takiego gościa, ale chce abym podjechał autem to mi to zrobi. Radził aby te kable spiąć bez rezystora.
Chce za zabawe 180 PLN
Jak już mam to rozebrane to wolałbym to złożyć sam docelowo.

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 3:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Wiesz co, ja jade w czwartek do Opola, nie oddawaj mu samochodu, podjadę do elektryka tam gdzie robiłem i dowiem się czy może mi te rezystory załatwić i za jaką kwotę, albo dowiem się o miejsce zaopatrywania i zakupię.

W poniedziałek wracam do Warszawy więc bez problemu bęzdiemy się mogli ustawić to Ci podrzucę :)

Podaj mi prosze tylko Twój numer telefonu, to zadzwonię w piątek i dam Ci znac co jak, na kiedy i za ile ;-)

Pozdrawiam

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 24, 2007 2:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Witam i przepraszam ze odkopuje taki stary temat, ale mam podobny problem w M110 V28


Wszystko zaczelo sie podczas przejazdzki z przyjaciolmi kiedy auto przestalo jechac. Pierwsza mysl - zupa sie skonczyla (mam zepsuty wskaznik) - a ze km wczesniej byla stacja, to zostawilismy auto na poboczu i poszlismy po benzyne. Wrocilismy, wlalismy troche w zbiornik, troszke w gaznik, krecimy i nic. Nawet nie kichnie. Zadnej eksplozji, nic. Wiec zdjalem gruby kabel silikonowy ktory wychodzi z cewki, przykladam do masy, kolega kreci i...nic, iskry nie ma. No to wzielismy przewod i dalismy prad (+) na cewke na krotko, z baterii. Kolega kreci, przewod silikonowy do masy i znowu iskry brak. Nic, zadzwonilismy po wujka, zeby nas sholowal i tak na sznurku wrocilismy na podworko. Gratow do MB mam troche w garazu wiec podmieniliem cewke na druga, ktora jest sprawna w 100%. Zadnych zmian. No to kondensatorek (ten drugi byl taki maly, kwadratowy i biegal pod M180, ale wrzucilem go w miejsce mojego, cylindrycznego) znowu nic. no to zeby cos robic zrobilem sobie neonowke i zaczalem szukac czy na cewke dochodzi "+". Dochodzi, ale z "-" bylo juz dziwnie. Raz byl, raz nie, raz mocniej sie neonowka swiecila, raz mniej. Postanowilem ze podam mu mase np z dekla zaworow. I teraz ciekawostka.

Przewod podlaczylem do tego krocca (-) na cewce tam u gory, obok wyjscia na silikonowy kabel i a drugi koniec do dekla. Kolega kreci i nic. ALE jesli ja ten przewod bede przykladal do dekla (przykladal i zabieral) tak zeby sie iskrzylo miedzy deklem a jego koncowka i w tym momencie ktos kreci motorem to iskra na aparat sie pojawi i motor chce palic. Jakby odpowiednio szybko ten przewod przykladac to bysmy go pewnie odpalili [zlosnik]

Ja na pradzie sie nie znam i zupelnie nie mam pomyslu co sie moglo stac. :-? Jakby ktos mogl poradzic to bede niezmiernie wdzieczny!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 24, 2007 10:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 07, 2006 8:21 pm
Posty: 159
Lokalizacja: Ze stolicy.Najstarszych gór.
Spychal ,jesli w Twoim aparacie zapł. jest przerywacz mechaniczny sprawdż "platynki " (młoteczek i kowadelko) , może są wypałone lub jest nagar między nimi .Platynki muszą zwierac do masy drugi koniec cewki zapł. do masy. Jest to warunek otrzymania wysokiego napięcia na cewce zapł. Na "pierwszy" koniec cewki zapł. podawane jest 12 v. <br>Dodano po 53 sekundach.:<br> Spychal ,jesli w Twoim aparacie zapł. jest przerywacz mechaniczny sprawdż "platynki " (młoteczek i kowadelko) , może są wypałone lub jest nagar między nimi .Platynki muszą zwierac do masy drugi koniec cewki zapł. do masy. Jest to warunek otrzymania wysokiego napięcia na cewce zapł. Na "pierwszy" koniec cewki zapł. podawane jest 12 v.

_________________
Mówić prawdę ,jak czekista czekiście!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 25, 2007 1:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Witam, amq nie bardzo rozumiem co masz na mysli piszac "mloteczek" i "kowadelko". Aparat mam mechaniczny, kopulke zdjalem, styki ok, palec tez ok. Gdzie szukac tych ustrojstw o ktorych piszesz? Jeszcze glebiej w aparacie? Jak wyjac palec rozdzielacza?
Poki co sytuacja bez zmian, krece motorem i nic sie nie dzieje, jedyny moment jak motor sie odzywa to jak podczas krecenia przylozy sie mase (tylko w momencie przylozenia) do pinu 1 (-)na cewce.

Kurde jak z tym mloteczkiem i kowadelkiem nie zagra, to chyba trzeba bedzie wywiesic biala choragiewke i oddac auto do warsztatu... :-?


Na górę
Post: pt maja 05, 2017 8:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 17, 2012 12:51 pm
Posty: 56
Witam

Podłączę się do tematu. Moje auto 280 ce djetronic

Nie mam iskry na 1 i 5 świecy .
Podmieniłem kopułkę i palec takie same objawy.
Auto odpala lecz chodzi na 4 cylindry

Gdzie szukać przyczyny ?

Pozdrawiam


Na górę
Post: sob maja 06, 2017 12:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Do sprawdzenia jeszcze przewody i świece z 1 i 5 cylindra.


Na górę
Post: pn maja 15, 2017 12:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 17, 2012 12:51 pm
Posty: 56
Witam


Przewody zamieniałem np.z drugiego na pierwszy,świece również bez zmian.
Auto odpala na dotyk lecz tylko na 4 cylindry na 1 i 2 brak iskry.
Rozdzielacz i palec podmieniłem na używany wizualnie ok,bez zmian.
Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny .


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl