MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 8:28 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 13, 2017 4:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2015 8:12 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Dębnica Kaszubska
Po uporaniu się z silnikiem. Następny problem. Automatyczna skrzynia nie zmienia biegów. Nie wiem przy jakiej prędkości powinna przerzucić z 1 na 2 bieg. Jechałem 40km/h i też nie zmieniła. Podciągnąłem cięgno gazu które idzie też do skrzyni i też to nic nie dało. Może ktoś ma jakieś pomysły od czego zacząć.
Z góry dziękuje

_________________
114 250CE z 1971
EX 116 280S z 1976


Na górę
Post: pt lip 14, 2017 9:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Cięgno ustaw tak jak było i najpierw sprawdź stan oleju w skrzyni.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: ndz lip 23, 2017 10:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2015 8:12 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Dębnica Kaszubska
Prawdopodobnie mam zablokowany jeden zaworek w sterowniku skrzyni.

_________________
114 250CE z 1971
EX 116 280S z 1976


Na górę
Post: pn lip 24, 2017 4:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Sprawdź stan oleju,cięgno zluzuj na max,sprawdź czy nie zagniotłeś przewodu podciśnienia do modulatora, jeśli sterownik nie zacznie zmieniać biegów to niestety trzeba zajrzeć do wnętrza skrzyni.


Na górę
Post: wt lip 25, 2017 7:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
Skoro w silniku miałeś pomylony powrót z zasilaniem, to może i zapięte jest niewłaściwe podciśnienie do sterowania.

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: wt lip 25, 2017 10:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2015 8:12 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Dębnica Kaszubska
Mam tylko jedno podciśnienie które idzie od kolektora dolotowego do takiej puszeczki z boku skrzyni. tylko to.

_________________
114 250CE z 1971
EX 116 280S z 1976


Na górę
Post: śr sie 02, 2017 11:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2015 8:12 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Dębnica Kaszubska
Odebrałem sterownik i dalej tak samo tylko 1 bieg. W sterowniku znaleźli będę zaworek taki mały walec z metalu który miał rozklepaną krawędź i stawiał opór przy przesówaniu. Zrobili to i złożyli. Zalałem olej ATF 220 mobila jest to mineralny. Stan na odpalonym i rozgrzanym silniku jest max. Z boku skrzyni jest taki elektrozaworek do którego idzie jeden kabelek. Jak kupiłem i rozebrałem auto to ten kabel nie był nigdzie podpięty. Znalazłem kostkę od skrzyni i tam było jedno miejsce wolne i tam go wpiołem. W drugiej części kostki były wszystkie miejsca zajęte. Jakie ma ten zaworek zadanie w skrzyni. Może tu leży przyczyna. Podciśnienie mam podpięte do kolektora ssącego. Podciśnienie ma za zadanie płynnie zmieniać biegi. Bez podciśnienia też by zmieniała biegi ale by szarpała.
Proszę o pomoc w tej materii.
Pozdrawiam

_________________
114 250CE z 1971
EX 116 280S z 1976


Na górę
Post: pt sie 18, 2017 12:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2015 8:12 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Dębnica Kaszubska
Wyjąłem skrzynie i dałem do sprawdzenia. Mechanik sprawdził przy mnie ciśnieniem powietrza kanały i taśmy się zapinają, kosze też działają. Czy jakby była uszkodzona pompa oleju i niedawała by ciśnienia to byłby wsteczny i 1 bieg, przecież taśma też na 1 biegu musi się zapinać. Sterownik miałem rozbierany i też na oko jest w pożądku. Może ktoś przedemną rozbierał sterownik i brakuje jakiejś kuleczki. Czy ma ktoś jakieś schematy do sterownika do skrzyni 722.1 lub jakieś zdjęcia . Dodam tylko że olej na rozgrzanym jest max na bagnecie przy włączonym silniku i jest nowy.
Prosze o pomoc bo niedaje już rady.

_________________
114 250CE z 1971
EX 116 280S z 1976


Na górę
Post: pt wrz 08, 2017 9:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2015 8:12 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Dębnica Kaszubska
Już wszystko jasne. Winien był sterownik. Brakowało 2 sprężynek które cofały zaworek. Ktoś przede mną tam zaglądał i pewnie zgubił te sprężynki.
Temat uważam za zamknięty.

_________________
114 250CE z 1971
EX 116 280S z 1976


Na górę
Post: ndz maja 20, 2018 1:29 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob paź 28, 2017 1:09 pm
Posty: 3
Witam jestem posiadaczem mercedesa w114 250c skrzynia automat przy delikatnej jezdzie pracuje prawidlowo. Przy bardziej dynamicznej szczegolnie z 2,3 przeciaga biegi co moze byc przyczyną?? od czego zaczać?ktos cos doradzi?


Na górę
Post: pn maja 21, 2018 9:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2015 8:12 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Dębnica Kaszubska
Mogą byś taśmy zużyte. Przy spokojnej jeździe jest ok ale jak skrzynia dostanie obciążenia to wtedy się ślizga. U mnie tak jest jak jade powoli to wszystko gra a jak mocno wcisne gaz to się ślizga.

_________________
114 250CE z 1971
EX 116 280S z 1976


Na górę
Post: czw maja 24, 2018 8:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:18 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Jarosław
Gdy skrzynia ma mało oleju to też tak będzie przeciągać... Sprawdź stan.

_________________
-=Mercedes W108 280SE 1971--Chevrolet Corvette C4 1990--Simson Suhl SR2 1958--Triumph Bonneville SE Red Frame 2013--Honda CB 500 Four 1971--Yamaha MTX 125R 1984=-


Na górę
Post: sob maja 26, 2018 1:02 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob paź 28, 2017 1:09 pm
Posty: 3
olej sprawdzilem i jest ok podobno reguluje sie na ciegnach wie ktos jak to ustawic??


Na górę
Post: sob maja 26, 2018 2:48 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob paź 28, 2017 1:09 pm
Posty: 3
panowie a kogo polecacie z zachodniopomorskiego co by ustawil tą skrzynie i wyregulował gazniki??


Na górę
Post: pn cze 18, 2018 4:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2015 8:12 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Dębnica Kaszubska
Witam ponownie. Po wymianie skrzyni na drógą dalej mam problem. Mam tylko 3 biegi i niechce wrzucić na czwarty. Małe jest prawdopodobieństwo że dwie skrzynie są tak samo uszkodzone. Moja stara skrzynia lekko szrpała przy zmianie a ta nowa płynnie zmienia. W starej skrzyni też niewchodził 4 bieg więc kupiłem drógą i tak samo bez zmian. Czy ktoś może wie jaka będzie przyczyna tej usterki. Co odpowiada za załączanie 4 biegu w tej skrzyni. Ta skrzynia ma tylko jedną kostke z 4 pinami do czujnika położenia jaki bieg jest (PRNDSL) i jeden kabelek do elektrozaworu od kickdowna który działa. Jest jeszcze jedno podciśnienie które idzie od kolektora ssącego do zaworu który jest z boku skrzyni i jest nowy kupiony w aso. Jest jedno cięgno które jest połączone z cięgnem gazu. Odpinałem je i też bez zmian. Zmienia mi biegi ok 30km/h na 2 bieg, ok 55-60km/h na 3 bieg i koniec. Nawet przy 120km/h brak 4 biegu. Może ktoś wie co można jeszcze sprawdzić albo poda numer tel do kogoś kto zna te skrzynie i mi pomoże.
Z góry dzięki za pomoc

_________________
114 250CE z 1971
EX 116 280S z 1976


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl