MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pytanie nr 6 :)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=21&t=9619
Strona 1 z 1

Autor:  MacKuz [ czw gru 16, 2004 11:55 am ]
Tytuł:  Pytanie nr 6 :)

Jaka była pojemność najmniejszego silnika w układzie widlastym (V) wyprodukowanego przez MB ??


Nagrodą jest koszulka naszego partnera OSP ( http://osp.net.pl )

Na odpowiedzi czekamy do 22.12.2004.

Pozwodzenia.

Autor:  Idzik [ czw gru 16, 2004 1:04 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem czy mogę [zlosnikz] Ale: 565ccm w modelu: 1889 Daimler Steel Wheel Car ???

Autor:  Maniek [ sob gru 18, 2004 11:17 am ]
Tytuł: 

A ja obstawiam że pojemność ta wynosiła 1493 cm3 a był to samochód Mercedes-Benz w165 z 1939 roku.

Był to chyba pierwszy MB którego nazwano "Baby Mercedes" przygotowany na wyścig Grand Prix Trypolisu gdzie to niespoodziewanie ograniczono pojemność silników do 1,5 litra, aby w wyścigach GP mogły powygrywać też inne samochody niż MB i AU. Ale Uhlenhaut uwinął się i zdążył z zespołem przygotować nowy samochód który był pomniejszoną "kopią" modelu w163 wyposażoną w silnik V8 o pojemności spełniającej kryteria i mocy 254 KM. Prędkość auta wynosiła nawet 280 km/h, a zbiorniki paliwa mieściły 250litrów :o. Skonstruowany na szybko samochód nie dal szans konkurencji. Oba przygotowane na rajd egzemplarze dotarły na metę na długo przed cała resztą wyścigu. Model ten był ostatnią wyścigówką ery przedwojennej.

Pozdrawiam ;)

Autor:  Samsung1 [ sob gru 18, 2004 6:10 pm ]
Tytuł: 

Tytułem wyjaśnienia i uzupełnienia :) :


Było to bezsprzecznie silnik o poj.- 565 ccm

a samochód, w którym był ten silnik to:

Model: Daimler steel wheel car
Typ: Daimler Wire-Wheel Car

I osiągał on prędkość: 22 km/h



Problem w tym czy był to (jak jest w pytaniu) – MB? [zlosnik]



Bo silnik i samochód (moim zdaniem :) ) - to jest DM (Daimler-Maybach) - dodatkowo na podwoziu zbudowanym w 1888 roku w Neckarsulm w obecnych zakładach Audi – wcześniej NSU – a wtedy "Hoch-Niederrad". :)



Otóż wedle źródeł (1.Maybach - history of brand, 2.MB, 3.Daimler 3.Audi) –

- sprawa miała się tak;


Gottlieb Daimler and Wilhelm Maybach – historia najmniejszego silnika „V”

W 1887 Gottlieb Daimler kupuje wielki obszar w Seelberg - Kannstadt gdzie zaczyna zakładać warsztaty dla produkowania silników. Działają tam wspólnie - Maybach rozwija produkcję, Daimler buduje kontakty i sprzedaje silniki.

Firma zatrudnia 23-ech bardzo wysoko wykwalifikowanych robotników.

To tutaj w 1888 roku Maybach buduje i rozwija chłodzony woda, dwu cylindrowy silnik, który jest następcą legendarnego "grandfather clock" Ten nowy „V-type” silnik o pojemności 565 ccm jest zademonstrowany na Światowej Wystawie w Paryżu w 1889 roku w pojeździe o nazwie "Daimler Steel Wheel Car".

Sukces był olbrzymi!

Silnik ten potem służył jako model do licencyjnej produkcji Francuskich samochodów "Panhard & Levassor" oraz "Peugeot".


Natomiast dopiero 28 listopada, 1890 zostaje założony „Daimler-Motoren-Gesellschaft”


Warto zauważyć także, że oryginał został bezpowrotnie zniszczony w pożarze sklepu fabrycznego w 1903 roku.




A oto zdjęcia do tej historii:



Daimler steel wheel car

widok od stronu silnika:

Obrazek

widok z boku:

Obrazek


a to Bohaterowie tej historii:

Obrazek


S1 :)

Autor:  MacKuz [ śr gru 22, 2004 10:56 am ]
Tytuł: 

Komisja ;) po burzliwych naradach ustaliła, że zwycięzcą tego konkursu został Maniek.

Gratulujemy !!!!



ps.

W sprawie odbioru nagrody proszę skontaktować się z Sebim który był autorem pytania a zarazem sponsorem nagrody.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/