MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:09 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanie nr 6 :)
Post: czw gru 16, 2004 11:55 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Jaka była pojemność najmniejszego silnika w układzie widlastym (V) wyprodukowanego przez MB ??


Nagrodą jest koszulka naszego partnera OSP ( http://osp.net.pl )

Na odpowiedzi czekamy do 22.12.2004.

Pozwodzenia.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Ostatnio zmieniony ndz sty 16, 2005 10:29 pm przez MacKuz, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 
 Tytuł:
Post: czw gru 16, 2004 1:04 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem czy mogę [zlosnikz] Ale: 565ccm w modelu: 1889 Daimler Steel Wheel Car ???

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 
 Tytuł:
Post: sob gru 18, 2004 11:17 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
A ja obstawiam że pojemność ta wynosiła 1493 cm3 a był to samochód Mercedes-Benz w165 z 1939 roku.

Był to chyba pierwszy MB którego nazwano "Baby Mercedes" przygotowany na wyścig Grand Prix Trypolisu gdzie to niespoodziewanie ograniczono pojemność silników do 1,5 litra, aby w wyścigach GP mogły powygrywać też inne samochody niż MB i AU. Ale Uhlenhaut uwinął się i zdążył z zespołem przygotować nowy samochód który był pomniejszoną "kopią" modelu w163 wyposażoną w silnik V8 o pojemności spełniającej kryteria i mocy 254 KM. Prędkość auta wynosiła nawet 280 km/h, a zbiorniki paliwa mieściły 250litrów :o. Skonstruowany na szybko samochód nie dal szans konkurencji. Oba przygotowane na rajd egzemplarze dotarły na metę na długo przed cała resztą wyścigu. Model ten był ostatnią wyścigówką ery przedwojennej.

Pozdrawiam ;)

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 
 Tytuł:
Post: sob gru 18, 2004 6:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Tytułem wyjaśnienia i uzupełnienia :) :


Było to bezsprzecznie silnik o poj.- 565 ccm

a samochód, w którym był ten silnik to:

Model: Daimler steel wheel car
Typ: Daimler Wire-Wheel Car

I osiągał on prędkość: 22 km/h



Problem w tym czy był to (jak jest w pytaniu) – MB? [zlosnik]



Bo silnik i samochód (moim zdaniem :) ) - to jest DM (Daimler-Maybach) - dodatkowo na podwoziu zbudowanym w 1888 roku w Neckarsulm w obecnych zakładach Audi – wcześniej NSU – a wtedy "Hoch-Niederrad". :)



Otóż wedle źródeł (1.Maybach - history of brand, 2.MB, 3.Daimler 3.Audi) –

- sprawa miała się tak;


Gottlieb Daimler and Wilhelm Maybach – historia najmniejszego silnika „V”

W 1887 Gottlieb Daimler kupuje wielki obszar w Seelberg - Kannstadt gdzie zaczyna zakładać warsztaty dla produkowania silników. Działają tam wspólnie - Maybach rozwija produkcję, Daimler buduje kontakty i sprzedaje silniki.

Firma zatrudnia 23-ech bardzo wysoko wykwalifikowanych robotników.

To tutaj w 1888 roku Maybach buduje i rozwija chłodzony woda, dwu cylindrowy silnik, który jest następcą legendarnego "grandfather clock" Ten nowy „V-type” silnik o pojemności 565 ccm jest zademonstrowany na Światowej Wystawie w Paryżu w 1889 roku w pojeździe o nazwie "Daimler Steel Wheel Car".

Sukces był olbrzymi!

Silnik ten potem służył jako model do licencyjnej produkcji Francuskich samochodów "Panhard & Levassor" oraz "Peugeot".


Natomiast dopiero 28 listopada, 1890 zostaje założony „Daimler-Motoren-Gesellschaft”


Warto zauważyć także, że oryginał został bezpowrotnie zniszczony w pożarze sklepu fabrycznego w 1903 roku.




A oto zdjęcia do tej historii:



Daimler steel wheel car

widok od stronu silnika:

Obrazek

widok z boku:

Obrazek


a to Bohaterowie tej historii:

Obrazek


S1 :)


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr gru 22, 2004 10:56 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Komisja ;) po burzliwych naradach ustaliła, że zwycięzcą tego konkursu został Maniek.

Gratulujemy !!!!



ps.

W sprawie odbioru nagrody proszę skontaktować się z Sebim który był autorem pytania a zarazem sponsorem nagrody.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl