MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pytanie 18 :)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=21&t=10875
Strona 1 z 1

Autor:  MacKuz [ pt mar 04, 2005 5:58 pm ]
Tytuł:  Pytanie 18 :)

Mamy dla was natepną zagadke ...



Popatrz dokładnie na zdjęcie poniżej i odpowiedz:


Obrazek


-a/ jak nazywał się i kim był ten Pan na zdjęciu

- b/ jakie ważne wydarzenie wiąże się z tym Panem a dotyczy sierpnia 1931 roku

- c/ gdzie to wydarzenie miało miejsce

- d/ czy miało związek z jakimś samochodem a jeżeli tak to podaj jego nazwę

- e/ czy można samochód o tej nazwie w roku 1922-im w jakiś sposób powiązać ze słynnym guru teamu MB oraz pewnym zrealizowanym pomysłem i inicjatywą niejakiego Vincenzo F.

- f/ a jeżeli można to odpowiedz:

- jaki dokładnie był jego model i typ ( w zdarzeniu z pytania "e") oraz pojemność i moc silnika, ilość cylindrów, rodzaj zawieszenia i skrzyni biegów

- kto był konstruktorem tego samochodu

- oraz kto sfinansował jego budowę

- jaki był tego efekt – opisz tak powiązane zdarzenie (z pyt. "e")

– co było główna nagrodą dla zwycięzcy tego zrealizowanego pomysłu Vincenzo F.


Pytanie dość skomlikowane więc na odpowiedzi czekamy do 25 marca 2005.

Zwycięzca otrzyma elgancki breloczek do kluczyków z logo Mercedes-Benz ufundowany przez autora pytania oraz koszylkę klubową/zlotową + długopis klubowy.

Powodzenia niech moc Gwiazy bedzie z wami :D

Autor:  mroziu [ pt mar 11, 2005 6:50 pm ]
Tytuł: 

Witam!

Podejmuje niesmiala probe odpowiedzi:

a/ Henryk Liefeld - czolowy polski kierowca rajdowy
b/ w sierpniu 1931 ustanowil polski rekord predkosci 184,64 km/h
c/ droga pod Poznaniem
d/ samochod to Austro-Daimler


Konstruktorem samochodu Austro-Daimler byl Ferdynand Porsche, projekt po odmowieniu poparcia zarzAdu Austro-Daimlera finansowany byl przez hrabiego Sasche Kolowrata.

silnik rzędowy 4-cylindrowy silnik ze stopów lekkich z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1100 cm3 /moc 46 KM/
Skrzynia - cztery przełożenia
Zawieszenie - półeliptyczne resory piórowe w osi przedniej i wspornikowe resory piórowe w osi tylnej.
W 1922 model ten zdobył drugie miejsce w wyscigu Targa Florio prowadzony przez Alfreda Neubauera - wyscig Targa Florino zorganizowany byl wlasnie przez Vincenzo Florio...

Pozdrawiam

dla zainteresowanych Targa Florio: http://www.vpracing.com/The_Races/Targa ... lorio.html

Autor:  mroziu [ pt mar 11, 2005 8:02 pm ]
Tytuł: 

Nie doczytalem....
Oczywiscie auto to Austro-Daimler Sascha a nagroda byla tabliczka Targa Florio wykonana z brązu [pozniej chyba ze zlota - dokladnie nie wiem kiedy byla zlota] - nagrod pienieznych za wygrana w targa Florio nie bylo..

Wizerunek tabliczki w linku powyzej...

Autor:  MacKuz [ wt kwie 26, 2005 9:17 am ]
Tytuł: 

Zwycięzcą tego konkursu bezapelacyjnie został Kolega mroziu - gratulujemy.

Po nagrody proszę sie zwrócić do Kolegi Popeya.

Breloczek został ufundowany przez autora pytania Kolege Samsunga1.

Pozdrawiam
Maciek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/