Nastepca truckow serii "Advance Design" byla seria "Task Force", dzis bardziej znana jako "Apacz". W kolekcji mam dwoch przedstawicieli rodziny - z pierwszego roku i z ostatniego. Rok 55 to zmiana modelu, wiec mozna trafic 55 Advanced Design i 55 Task Force. Moja 55-tka to Chevrolet 3800 panel truck. Czyli po prostu blaszak. Wtedy nie bylo jeszcze vanow, na podwoziach pickupow budowano niemal wszystko co potrzebne bylo w gospodarce: pickupy, zamkniete furgony, wywrotki, grain trucki, food trucki, canopy express (obwozne stragany) i co tylko rynek mogl sobie zazyczyc. Na podwoziu pickupa Chevroleta z 1935 powstala najdluzej produkowana rodzina modelowa swiata - Chevrolet Suburban. Tak, ten model jest w ofercie GM od 1935 roku do dzis i od poczatku jest robiony w oparciu o ta sama koncepcje: na bazie obecnego modelu trucka zbudowac komfortowe i wielkie auto rodzinne. Tak bylo w 35, tak jest i dzis.
Drugi w kolekcji to 59 GMC 100. GMC to marka General Motors odpowiedzialna za auta uzytkowe. W latach 50-tych roznila sie od Chevroleta znacznie bardziej niz dzis. Inne byly silniki, podwozia bardziej heavy duty, inne detale itp. Moj jest w wersji fleetside z dluga paka. Task Force wprowadzil po raz pierwszy mozliwosc wyboru rodzaju paki pickupa: do dotychczas oferowange step side dolaczyl fleetside. Model 58 i 59 ma juz charakterystyczne dla konca lat 50-tych podwojne reflektory.
Nowa seria to takze: po raz pierwszy w truckach GM oferowano silniki V8 oraz skrzynie automatyczne. Mozna bylo takze zamawiac auta ze wspomaganiem kierownicy.
Krotko o Panelu - max dlugi i takiego chcialem. Mial byc w oryginlenj rdzy i patynie i taki jest. Niebawem sadzamy go na podwoziu Buicka Roadmastera z 1995 roku. Pod maska bedzie Small Block Chevy LT1 o mocy 265KM, skrzynia automat 4-ro biegowy. Klima, ABS i takie tam udogonienia lat 90-tych. Paka bedzie zabudowana "zlotowo"
- wygluszenie, izolacja termiczna, lodoweczka i wyro. Taki party rig ma z niego byc. Nadwozie zostaje bez zmian, poza tym, ze poprzez przekladke na inna rame obnizy sie conajmniej o polowe
Załącznik:
11745965_10204787560477048_2107764954494711735_n.jpg [ 44.79 KiB | Przejrzano 4835 razy ]
Reszta Panela po skonczeniu.
GMC Fleetside - auto, podobnie jak Panel, w trakcie modyfikacji. Tu jednak mniej radykalnie. Ten GMC fabrycznie byl z V8. Silnik zostal jednak jeszcze w USA zastapiony nowsza jednostka. W Polsce silnik przeszedl dosc przyzwoity tuning mechaniczny, w zasadzie zostal tylko blok, reszta poszla nowa. Oceniam go na jakies 350KM. Chwilowo jeszcze z manualem 3b Muncies i mostem 3.9
Zap***dala jak glupi. Oderemontowana TH350 (automat) i most z El Camino 2.73 juz czekaja na montaz. Bedzie sie gorzej zbieral, ale za to przy 120 bedzie mial nieclae 2000 obrotow. Do tego dojdzie: montaz przedniego, niezaleznego zawieszenia, hamulce tarczowe ze wspomaganiem, wspomaganie kierownicy, o polowe w dol na zawieszeniu (bez pnaumatyki) i kilka innych drobiazgow.
Załącznik:
IMG_4180.JPG [ 29.3 KiB | Przejrzano 4835 razy ]
Załącznik:
IMG_4179.JPG [ 29.55 KiB | Przejrzano 4835 razy ]