MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw kwie 25, 2024 10:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt gru 16, 2016 10:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Nabrało mnie na takiego Suva, bo by wygodnie wsiadać i wysiadać i przemieszczać się pomiędzy pkt. A do pkt. B. Czasami może jakiś mały wypad w kępę Wisły na ryby, grzyby itp.
Przepatrzyłem ten ogólno polski portal aukcyjny za w/w pojazdami co by zwietrzyć temat, co i za ile.
Czy może ktoś z was użytkuje takiego ML po lifcie w benzynie, Touarega albo innego praktycznego suva, którego mógłby polecić. Budżet to ok. 25-30 pln. Najlepiej benzyna V6, V8 znosząca gaz.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pt gru 16, 2016 12:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Spojrz tutaj na post Jarka Cz.:

viewtopic.php?f=25&t=60876&hilit=w163

Jezdze menelem 2.7 w wersji fajnal edyszyn od marca tego roku i nakulalem lekko ponad 10 tys w roznych warunkach. Na zegarze 350 tys, pod troskliwa opieka ASO MB do 300. Sporo z powyzszych tez moge potwierdzic. Ale jak to bywa nie wszystkie, bo np do 120 slysze swoje mysli i radio z Mysliwieckiej oraz moj sie nie buja. Moze dlatego, ze w tej wersji obuto go w przesadzone 275/55/17, a te wcale nie sa niskie. Jak kupywalem w gorskiej wiosce po osiemsetkilometrowej podrozy pociagiem, to zesrany pytalem niemca, czy da sie tym jechac powyzej 100/h, a on sie na mnie patrzal jak na kretyna. Nie mialem tak wygodnego & zarazem praktycznego samochodu. Jesli ktos twierdzi, ze 2.7 kompletnie nie jedzie, to znaczy, ze jechal autem, w ktorym cos bylo uwalone. Moze i tez bym poromansowal z benzyna z gazem, ale ogranicza mnie parking i jednak benzyny tez tam sie nalewa.

Jedyne do czego to sie moim zdaniem slabo nadaje, to wlasnie jazda wkolo komina. Ganianie takiego kloca po bulki, powoduje, ze mam wyrzuty sumienia, a bulka wychodzi po 1,40 zamiast po 0,60.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pt gru 16, 2016 7:21 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MLa mam troche nowszego, wiec nie bede sie wypowiadal.
Mialem tez Cayenne, a to generalnie podwozie to samo co VW. Moj mial te wszystkie porszakowe dodatki, typu airmatic, PASM, PCCM itp. Pewnie zwykly Touareg tego miec nie bedzie. Ceyenne prowadzil sie swietnie, w zasadzie jak osobowka. O niebo lepiej niz GL (X164) i ML (W166). Moze to za sprawa magicznej reki inzynierow Porsche i wersji silnikowej (Turbo S)?

Generalnie obecnie mam trzeciego SUVa (nie licze wczesniej posiadanych terenowek typu Patrol, G czy Defender :) ) i raczej poprzestane na tym typie aut do codziennego czochrania. Wygodnie sie wsiada, wiecej widac, szyby mniej sie brudza, ooojowe swiatla mijanych passerati nie raza tak bardzo, spore bagazniki z dobrym zaladunkiem, wieksze kola = lepiej wybiera na wyjebach (zwanych u nas drogami), krawezniki pokonuje niemal jak auto sluzbowe... Ja tam widze same zalety.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt gru 16, 2016 7:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
jedno ogłoszenie z TLC: http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=7&t=14193#p194744 , plus że chyba osiągnęły dno cenowe i tańsze nie będą

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: ndz gru 18, 2016 8:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:51 am
Posty: 117
Lokalizacja: Lubartów
Od 2012 jeżdżę W163 ML 500 z 2002 roku, najechane w tym czasie 40-50 tys km. Generalnie faje auto, silnik, skrzynia to to samo co inne MB, reszta też do ogarnięcia. Twarde zawieszenie, ale ogólnie jeździ się ok, polecam silnik benz., dobrze zagazowany nie sprawia problemów. U mnie żona jeździ i w sumie jest zadowolona. Napęd na 4 i podniesione zawieszenie przydaje się w zimie, w mieście i przy zjeździe z drogi utwardzonej, chociaż nie jest to terenówka starej szkoły. W razie pytań chętnie odpowiem.

_________________
W210 220 DIESEL
W163 500 WDC1631751A327554


Na górę
Post: pn gru 19, 2016 7:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Na TLC tez patrzyłem, ale ich jak na lekarstwo. Generalnie tylko benzyny wchodzą w grę.
Żaden garaż mnie nie ogranicza, mieszkam poza miastem ;) Średnio codziennie dojeżdżam 50 km do pracy. Weekendowo czasami robię te 200 km na obiad do teściowej ;)
Bukol pisze:
Wygodnie sie wsiada, wiecej widac, szyby mniej sie brudza, ooojowe swiatla mijanych passerati nie raza tak bardzo, spore bagazniki z dobrym zaladunkiem, wieksze kola = lepiej wybiera na wyjebach (zwanych u nas drogami), krawezniki pokonuje niemal jak auto sluzbowe... Ja tam widze same zalety.

No dokładnie takie mi auto odpowiada.
Na Cayenne też patrzyłem, ale opinie o silniku 4,5 są różne i nieprzychylne. Generalnie dużego wyboru nie ma w silnikach benzynowych. 3,2 to może być za małe to auta które waży 2 tony. W turku te same 3.2 co w prosiaku, może być za małe a V8 też jak na lekarstwo, choć opinie ten silnik ma dobre.
BarMan pisze:
Od 2012 jeżdżę W163 ML 500 z 2002 roku, najechane w tym czasie 40-50 tys km. Generalnie faje auto, silnik, skrzynia to to samo co inne MB, reszta też do ogarnięcia. Twarde zawieszenie, ale ogólnie jeździ się ok, polecam silnik benz., dobrze zagazowany nie sprawia problemów

Jak wychodzi spalanie z gazem w V8? Interesuje mnie ile Pb na 100 km i ile LPG w cyklu mieszanym???

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn gru 19, 2016 9:46 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Poszukaj jeszcze Tahoe/Yukon lub Suburban/Yukon XL. Ewentualnie Aspen, Escalade, Navigator, Durango, Grand itp. Generalnie Ameryka. Tam nie ma obciachu z silnikami :) Sam mam Yukona z 97, raczej jako fun car tudziez klasyk na zime (mimo tylnego napedu). Silnik Vortec jest rewelacyjny, ponoc dobrze znosi LPG, dosc prosty w budowie (ostatnia generacja small blocka). Zazwyczaj beda dobrze wypasione. NIe jest ich duzo na rynku, ale mozna ustrzelic. Dobre sztuki szybko znikaja.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn gru 19, 2016 11:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
mark2222 pisze:
Jak wychodzi spalanie z gazem w V8? Interesuje mnie ile Pb na 100 km i ile LPG w cyklu mieszanym???

Nie wiem jak w nowszych autach, ale u mnie w ruchu miejskim komputer pokazuje do 25l/100km.
Jeśli chodzi o LPG to z tego 25 robiło się ok 27 (sumarycznie benzyna na rozruch + LPG)...

Podejrzewam że w mieszanym udałoby się zejść poniżej 20tu...
Moim zdaniem SUB z gaziorem ma sens tylko wtedy gdy w danym modelu nie było dobrego klekota (w Jeepie nie ma...).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn gru 19, 2016 3:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
voytas pisze:
Moim zdaniem SUB z gaziorem ma sens tylko wtedy gdy w danym modelu nie było dobrego klekota (w Jeepie nie ma...).


Nie zgodze sie. Obecnie mam MLa 350 blue tech. Niby fajny diesel V6, 256KM i ok 620Nm. Ale przez pewien czas mialem rownolegle GLa 450 V8. I mimo, ze GL byl o 5 lat starszy, to silnikowo zdecydowanie wolalem takie V8. Moim zdaniem do SUVa diesel ma sens, jezeli nie ma w ofercie porzadnej benzyny :) lub taka benzyna rozwala budzet (tak bylo w przypadku zakupu MLa). No chyba, ze mowimy o Cumminsach czy Detroit Diesel :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn gru 19, 2016 7:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Bukol pisze:
voytas pisze:
Moim zdaniem SUB z gaziorem ma sens tylko wtedy gdy w danym modelu nie było dobrego klekota (w Jeepie nie ma...).


Nie zgodze sie. Obecnie mam MLa 350 blue tech. Niby fajny diesel V6, 256KM i ok 620Nm. Ale przez pewien czas mialem rownolegle GLa 450 V8. I mimo, ze GL byl o 5 lat starszy, to silnikowo zdecydowanie wolalem takie V8. Moim zdaniem do SUVa diesel ma sens, jezeli nie ma w ofercie porzadnej benzyny :) lub taka benzyna rozwala budzet (tak bylo w przypadku zakupu MLa). No chyba, ze mowimy o Cumminsach czy Detroit Diesel :)


Mnie troszkę wkurza tankowanie co 200-300km, pod tym względem lepiej wypada ropniak.
Jeśli chodzi o fajność to jest tak jak piszesz...
Po niecałym roku z ZJtem rozważam zakup nowszego Jeepa dla żony i tam to już raczej będzie diesel (2,7 lub 3.0 ze stajni MB) bo lubię sobie dojechać nad Bałtyk bez zatrzymywania się na stacji :)

Bukol, a jak oceniasz Explorera?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn gru 19, 2016 7:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:51 am
Posty: 117
Lokalizacja: Lubartów
Wychodzi do 20 l LPG tak 18-20. To gorący silnik i szybko przechodzi na lpg pod warunkiem prawidłowego montażu inst. Pod spód wchodzi zbiornik do 65 l. jeśli to mało to trzeba ze 100-120 l do środka wrzucić. Fajne w tym silniku jest to, że nie czuje się w przy nim wagi Mla. Spalanie generalnie zależy od tego gdzie i jak jeździmy. Korki w mieście i butowanie z pod świateł czy autostrada pow. 140 odbije się na spalaniu na pewno.
I zalety ML500: termostat wahler 60 zł dostępny od ręki, odma ori ok 300 pln od ręki, regeneracja alternatora (zwykły nie chłodzony wodą) ok 300 pln - i zrobi to każdy zakład, hamulce, amory, zawieszenie dostępne od ręki, świece platynowe Bosch po 9 zł

_________________
W210 220 DIESEL
W163 500 WDC1631751A327554


Na górę
Post: pn gru 19, 2016 10:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
voytas pisze:
jak oceniasz Explorera?

nowy ma plus za to że można go zagazować. O starym słyszałem tylko, że buja jak starą stodołe na wietrze
BarMan pisze:
Wychodzi do 20 l LPG tak 18-20. To gorący silnik i szybko przechodzi na lpg pod warunkiem prawidłowego montażu inst. Pod spód wchodzi zbiornik do 65 l. jeśli to mało to trzeba ze 100-120 l do środka wrzucić. Fajne w tym silniku jest to, że nie czuje się w przy nim wagi Mla. Spalanie generalnie zależy od tego gdzie i jak jeździmy. Korki w mieście i butowanie z pod świateł czy autostrada pow. 140 odbije się na spalaniu na pewno.
I zalety ML500: termostat wahler 60 zł dostępny od ręki, odma ori ok 300 pln od ręki, regeneracja alternatora (zwykły nie chłodzony wodą) ok 300 pln - i zrobi to każdy zakład, hamulce, amory, zawieszenie dostępne od ręki, świece platynowe Bosch po 9 zł

to całkiem przyzwoicie, w swoim V6 kombi w koło komina wychodzi mi tak do 15 LPG

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt gru 20, 2016 9:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Też mi po głowie chodzi taki W163 z 5.0 pod maską, ale nieco obawiam się kosztów utrzymania. Chociaż to chyba ostatnia solidna seria benzyn to może warto byłoby się póki co nacieszyć [palacz]
A jak z korozją w nich bywa? Bo pierwsze W164 to z tego co pamiętam była porażka na całej linii, na 163 też psioczą ale nie widuję jednak takich sztrucli jak W210. Mam na myśli głównie lifta.

voytas pisze:
...bo lubię sobie dojechać nad Bałtyk bez zatrzymywania się na stacji :)


No tak, w tym roku leciałem statecznie 190D nad wodę i w nocy kolejki na stacje przy A1 były kilkusetmetrowe (zaczynały się na pasie awaryjnym przed mopami). Po 6 byłem na Orlenie we Władku więc nie wyobrażam sobie co się na tych stacjach wyprawia w normalnych godzinach w sezonie sandałowym... Ja mam ponad 350km bursztynki do pokonania więc z bojlerem pod autem raczej bym nie obleciał, chyba że w trasie te auto zaskakuje spalaniem pozytywnie?


Na górę
Post: wt gru 20, 2016 10:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Xytras pisze:
Też mi po głowie chodzi taki W163 z 5.0 pod maską, ale nieco obawiam się kosztów utrzymania. Chociaż to chyba ostatnia solidna seria benzyn to może warto byłoby się póki co nacieszyć [palacz]

jeszcze M272, M273 jest do ogarnięcia w gazie. A z większych wtop to incydent z wałkami zaliczył M272. Reszta to już direct injection.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt gru 20, 2016 10:29 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
voytas pisze:
Mnie troszkę wkurza tankowanie co 200-300km, pod tym względem lepiej wypada ropniak.
Jeśli chodzi o fajność to jest tak jak piszesz...
Po niecałym roku z ZJtem rozważam zakup nowszego Jeepa dla żony i tam to już raczej będzie diesel (2,7 lub 3.0 ze stajni MB) bo lubię sobie dojechać nad Bałtyk bez zatrzymywania się na stacji :)

Bukol, a jak oceniasz Explorera?


GL palil mi 15-16. Zbiornik blisko 100L. Czyli spoko. ML pali 10, zbiornik tez niecale 100L. Ale na autostradzie w DE ML tez wciaga 14-15. Oba na 7G tronic.

Explorer? Nigdy nie mialem Forda, bo jak wiadomo, Ford to skrot od:

Found On Rubbish Damps
Fix Or Repair Daily
Fails On Rainy Days
Fails On Race Day
Found On Roadside Dead
Failure Of Research & Development
Fast Only Running Downhill
Factory Ordered Road Disaster
Four Old Rusted Doors
Ford Owner Really Dumb
For Only Retarded Drivers
i wiele innych :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl