MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt paź 22, 2019 6:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 08, 2015 8:06 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2196
Chyba trzy akumulatory padły mi tuż po gwarancji, ze 2-3 miesiące po, więc kupiłem taki, który miał gwarancję na trzy lata - włoski Vipiemme. Firmy nie znałem, patrzyłem tylko na gwarancję, wielkość, wysokość konkretnie, bo cholerstwo ciężkie, a wpychanie pod podszybie nie bardzo wygodne) no i nieprzesadzoną cenę (wówczas 330PLN za 95Ah, 800A). Od marca 2010 służy bezproblemowo, i oby posłużył jeszcze trochę. A lekko nie ma, bo od dwóch lat, niestety, głównie stoi.
Do drugiego auta kupiłem tej samej firmy - też bez zastrzeżeń.


Na górę
Post: pt sty 01, 2016 1:08 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2196
kokosz pisze:
Przy okazji zapytam jaki najdłuższy żywot akumulatora zaliczyliście?

Krzysiek, kiedy kupiłeś tę Centrę do Merivy?


Na górę
Post: pt sty 01, 2016 1:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2148
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
wojz pisze:
kokosz pisze:
Przy okazji zapytam jaki najdłuższy żywot akumulatora zaliczyliście?

Krzysiek, kiedy kupiłeś tę Centrę do Merivy?

wakacje 2013r, kupiłem jednocześnie do opla i e420

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pt sty 01, 2016 11:02 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2196
kokosz pisze:
wojz pisze:
kokosz pisze:
Przy okazji zapytam jaki najdłuższy żywot akumulatora zaliczyliście?

Krzysiek, kiedy kupiłeś tę Centrę do Merivy?

wakacje 2013r, kupiłem jednocześnie do opla i e420

No, to rekordu nie będzie [zlosnik] .

Wczoraj zdechła, i to bardzo gwałtownie. Cały czas kręciła pięknie, żadnego zająknięcia etc. Zgasiłem, po paru minutach chciałem zapalić i nic - rozrusznik nawet nie stęknał, tylko kontrolki przygasały. Podłączyłem kable do innego auta i to samo, ale jak zamieniłem aku zapaliła bez problemu. Centrę chciałem podłączyć do prostownika, ale wywalał mi błąd i wtedy zauważyłem, że ją wybrzuszyło (bo chyba z fabryki tak nie wyszła):
Załącznik:
WP_20151231.JPG
WP_20151231.JPG [ 120 KiB | Przejrzano 3377 razy ]


Na górę
Post: pn sty 04, 2016 11:20 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 786
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Zwarło cele. Czyli średnia statystyczna: max 3 lata i aku do wymiany. Ależ szajs teraz robią. Najlepiej poszukać fabryczne aku z jakiegoś w miarę nowego rozbitka, podobno fabryczne jeszcze trzymają jakość. Wczoraj padł aku siostrze, a dzisiaj rano córce. Na razie poszły do ładowania i się zobaczy.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: śr sty 20, 2016 6:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
No i stało się, dzisiaj nie odpalił, mój półroczny Moll najprawdopodobniej padł, no bo co może być innego jeżeli auto stoi w warsztacie na podnośniku i po paru godzinach jest ciut poniżej 12V i niechętnie kręci? Ładowanie sprawdzone jest bardzo dobre, nic prądu nie zjada na "lewo" do tego po podłączeniu prostownika warsztatowego pokazuje odrazu 14.7V i świeci że jest naładowany na full a i tak słabo kręci. Jutro idzie do reklamacji

Ja natomiast mam poważniejszy dylemat: jaki kupić? W sklepie widziałem że mają te ukraińskie chyba Grom w innym był Energizer i jeszcze jakiś Zap, co polecacie? A i mechanik / elektryk doradził żeby kupić taki z 70ah dlatego że jest zamontowany pod siedzeniem i że wtedy alternator będzie miał lżej albo jakoś tak.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: czw sty 21, 2016 10:03 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Znajomemu podczas ostatnich mrozow padl polroczny aku. Nie wytrzymal -15. Masakra normalnie.

Moj rekord - 6 lat na fabrycznym aku Harley Davidson. I to dwa razy. W Road Kingu padl po 6 latach, w trasie, bez ostrzezenia. Po prostu jakby wyparowal :) W Road Glide jest fabryczny aku od 2009 roku i nadal smiga. A lekko nie maja. Aku znacznie mniejsze niz samochodowe, a zakrecic musza silnikem 1.5 w przypadku Kinga i 1.8 w Glide. Do tego posezonowe postoje. Ale jak nie uzywam to trzymam podlaczony do ladowarki.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw sty 21, 2016 10:56 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 786
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Bukol pisze:
Ale jak nie uzywam to trzymam podlaczony do ladowarki.

I to jest patent, którego też używam. Merc w zimie stoi w garażu i cały czas jest podpięty do ładowarki z lidla Ultimate Speed za 50 zeta. Prąd ładowania do 3,5A ale ładowałem już aku 100Ah po całkowitym rozładowaniu (zostawiony otwarty bagażnik) i dało radę w ok. 48h a aku od tego czasu cały sezon letni jeździło i na razie ok. Jedyny mankament, że jak spadnie napięcie poniżej 8V to nie widzi aku, ale i na to są sposoby [zlosnik] Po za tym ładowarka po naładowaniu sama przełącza się w tryb podtrzymania i podobno ma nawet jakieś automatyczne pulsacyjne ładowanie do odsiarczania aku.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: czw sty 21, 2016 6:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 567
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Ja trzy lata temu kupiłem Vartę Silver Dynamic (95 albo 105Ah) do E38 740i. Pomimo tego, że auto rok stało ładowane dość rzadko, bangla ładnie i pali w mróz po dłuższych postojach, etc.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Post: czw sty 21, 2016 8:10 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4098
Lokalizacja: Polska
To ile wytrzyma akumulator zależy przede wszystkim od sposobu użytkowania i stanu układu ładowania. Przy jazdach na krótkich odcinkach przy włączonych na maxa odbiornikach akumulator będzie zawsze niedoładowany, niezależnie od pojemności. Zaczyna się zasiarczać, pojemność spada i kończy się odpalanie w zimie. Tutaj pomaga doładowywanie co jakiś czas. Jak auto ma dłużej stać to akumulator też trzeba doładowywać.
Co do producentów akumulatorów to w EU jest ich niewielu, a największy z nich nie sprzedaje pod swoją marką. U mnie akumulatory wytrzymują 8 lat bez większych problemów. Korzystam głównie Boscha. Miałem Molla, OEM, Hoppecke, kilka nonamów, które dostawałem z samochodami też dawały bez większych problemów radę. Odziedziczona Centra po zakupie auta z forum (5 lat temu), miała być kiepska, ale po naładowaniu i wymianie regulatora napięcia w alternatorze chodzi bez problemowo do dzisiaj. Najkrócej chodziły mi akumulatory ZAP Piastów 3-4 lata i po aku. Choć ostatni miałem jeszcze przed kupieniem ZAPu przez Sznajdera.
Jeśli chodzi o reklamacje akumulatorów to multum jest z winy użytkownika: zasiarczenie, niedoładowanie itd, ale to już temat na inną pogawędkę:)

_________________
w123


Na górę
Post: pt sty 22, 2016 11:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4301
Lokalizacja: Zurich, Debica
Raklamowalem kilka aku; Molla, Bannera, Centre i we wszystkich przypadkach reklamacje odrzucone. Nie dało się wytłumaczyć sprzedawcy, ze akumulator ma problem. Dla nich, jeżeli prąd rozruchowy jest w normie na świeżo naładowanym akumulatorze, to jest on sprawny. Nie pomagają tłumaczenia, ze akumulator sam się rozładowuje po 3 dniach stania (duży prąd opływu) albo ze z 74Ah zostało tylko 25Ah (mierzone kontrolowanym rozładowaniem). Prad rozruchowy jest wiec o co Panu chodzi.
Tak to niestety wygląda gwarancja na akumulatory - nie warto sobie głowy zawracać.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt sty 22, 2016 5:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Dzięki za informację z tymi reklamacjami, czyli jest tak jak myślałem. Ja narazie odpuściłem bo może to po części moja wina była że był nienaładowany, dzisiaj przy -15 odpalił - słabo ale jednak. Poobserwuje go jeszcze, ewentualnie kupie jakieś urządzenie do pomiaru napięcia i kable rozruchowe.
Tak mi się przypomniało, w W124 250D miałem Vartę niebieską 72 albo 74ah i ten aku miał z 6 - 7 lat pewnego zimnego poranka tj, -18 a w nocy było pewnie z -25, zagrzał świece ze 3 razy i odpalił tego diesla a teraz w sklepie sprzedawca mi mówił że "Varta g.... warta".

Małe OT, produkują szajs i wciskają nam że markowe i dobre, jesienią reklamowałem pióro wycieraczki SWF za 60zł, po pół roku skrzypiało i mazało po szybie i tu mile mnie zaskoczyli bo reklamację uznali.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: sob sty 23, 2016 1:21 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2622
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli chcieć podtrzymywać akumulator podładowując to napięcie buforowe nie powinno przekraczać 13,7V. Więcej w dłuższym czasie zamieni elektrolit w gaz. Przy 13,7V aku może stać w zasadzie dowolnie długo.
Ja teraz z racji konszachtów używam wszędzie Yuasy serii YBX5000 i to są dobre akumulatory.
Na złe ładowanie czy przytarty rozrusznik albo siarkę po długim postoju nie pomoże jednak nic.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Masz problem z zasilaczem awaryjnym "UPS" ? - http://www.power-serwis.pl


Na górę
Post: sob sty 23, 2016 8:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3083
Lokalizacja: Żory
alexxander pisze:
teraz w sklepie sprzedawca mi mówił że "Varta g.... warta".


No i tu punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ;-) Mnie tam Varty od lat zadowalają. Mam teraz ze dwie, trzy silverki i zobaczymy jak sobie długo po gwarancji poradzą, bo "niebieską" mam już na emeryturze rezerwowo po jakichś 8 latach i w zasadzie użytkowana codziennie dawała radę ;-)


Na górę
Post: wt sty 26, 2016 2:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2789
Lokalizacja: Pyrlandia
Co do rekordów użytkowania to mamy w hondzie mamy akumulator od nowości, a auto jest z wiosny 2006 r. Aku ma 10 lat i nadal działa. Co prawda w tą zimę pierwszy raz pojawiły się sytuacje, że był słaby i musiałem go podładować trochę. Auto ma przebieg 49 000 km, taki przebieg pomógł czy zaszkodził aku?

_________________
Kuba
C114 250 2,8 '71
S203 220 CDI '04
Ex:
W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl