MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 6:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt kwie 09, 2010 8:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Też będę wdzięczny za dokładniejszy opis, jak sprawdzić te elementy.
Czy również podpowie ktoś jaki powienien być w tym aucie układ kolorów wewnątrz i na zewnątrz?

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 09, 2010 11:13 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Witam,

1. Druga wajha, ta bardziej w tyłu, uruchamia 2 rzeczy - dołącza przedni napęd i uruchamia reduktor. W położeniu 2H mamy tylko tył bez reduktora. Auto jeździ normalnie, napędzane są koła tylne. W położeniu 4H mamy już dopięty przód, ale nadal bez reduktora. Zapięcie przodu trzeba sprawdzić na postoju i w trakcie jazdy. Wajha powinna chodzić lekko, a zapięcie przedniego napędu powinno odbyć się bez zgrzytów czy szarpnięć. Prawidłowość zapięcia przodu można wyczuć innym zachowaniem się auta (inne prowadzenie), ale najlepiej po prostu ruszyć gwałtownie na luźnej nawierzchni (piasek, żwir) i obserwować czy auto "odbija" się z 4 łapek. Kolejne położenie wybieraka to N - wtedy mamy reduktor w pozycji neutral. Można sobie do woli wbijać biegi, a auto nie ma prawa jechać. Używa się tego n.p. do mechanicznych wyciągarek zasilanych przez dodatkowo montowaną przystawkę odbioru mocy. Ostatnie położenie to 4L. Tutaj nadal mamy napęd na 4, ale dodatkowo załączony reduktor. Reduktor w modelu 230GE ma 2,14, zatem auto zacznie jechać "wyraźnie inaczej" :) Załączenie reduktora trzeba sprawdzić na postoju. Wysprzęglić (lub automat na N) i przesunąć wybierak w pozycję 4L. Podobnie jak przy uruchamianiu napędu przedniego musi to być lekko, bez szarpnięć czy zgrzytów. Auto straci kopa i prędkość, ale nabierze siły. Ruszyć z każdego biegu i zatrzymać auto. Powinien ruszyć także z 4 (lub 5 jak jest) i z każdej pozycji automatu (poza N i P oczywiście :) ). Reduktor w Geli, jako jedyny mi znany, jest synchronizowany i można go włączyć i wyłączyć także w tracie jazdy. Przy manualu wystarczy wysprzęglić i przełożyć z 4H na 4L. Pamiętać tylko trzeba, aby po włączeniu reduktora wrzucić jednocześnie wyższy bieg, najlepiej o 2 do góry. W automacie trzeba dać na N i powtórzyć w/w czynności. Potem dać na D - skrzynia sama dobierze sobie przełożenie.
Trzeba pamiętać, że wybierak od napędu i reduktora w Geli chodzi lekko, jak na Mercedesa przystało. Ciężka praca lewarka nie musi koniecznie świadczyć o zużyciu elementów, może to świadczyć o nieużywaniu napędów i reduktora.
2. Blokady - uruchamia się "guziczkami" na tunelu środkowym poprzez wyciągnięcie ich do góry. Blokady powinno się uruchamiać na postoju, należy unikać włączania blokad pod silnym obciążeniem, bo można je zniszczyć. Po włączeniu blokady na desce pod zegarkiem/obrotomierzem zapalą się czerwone kontrolki. Ale uwaga - kontrolka jest wskaźnikiem zadziałania, zatem nie zapali się od razu po wyciągnięciu "guziczka". Trzeba autem ruszyć, a najlepiej tak, aby koła lekko zabuksowały. Wtedy kontrolki powinny się zapalić. Blokad nie sprawdzać na asfalcie! Zjechać na miękkie, zapiąć przód i tył. Auto powinno, niezależnie od warunków i obciążeń, kręcić wszystkimi 4 kołami jednocześnie i z taką samą prędkością. Można to także sprawdzić n.p. na podnośniku.
3. Przeniesienie napędu - wybite krzyżaki i nadmierne luzy w przeniesieniu napędu będą się objawiać stukami przy zmianie obciążeń, czyli n.p. przy zmianie biegów. W automacie najlepiej się to sprawdza przy przejściu z R na D i odwrotnie. Luzy sprawdzić na wszystkich położeniach wybieraka reduktora (2H, 4H i 4L). Niewielkie stuki mogą wystąpić jako suma luzów technicznych. Ale jeżeli spod podwozia nap....dala to znaczy, że układ jest wybity. A to może świadczyć o intensywnych jazdach terenowych lub o holowaniu przyczepy (wtedy bardziej będzie słychać tył).

Ktoś to przeczytał? [hehe] <br>Dodano po 7 minutach.:<br> Jeśli chodzi o kolory - zewnętrznego nie mogę odszukać, ale nie mam też zbyt wiele czasu na szukanie :) Tapicerka powinna być skórzana, dwukolorowa w ciemnej zieleni (niezły czad). Siedzenia Recaro - tak wynika z VIN'u.
Auto powinno mieć poszerzenia nadkoli, znane z 463.

Jak masz to podeślij zdjęcia - jestem ciekaw tej Geli. <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Co do kolorów:

http://4x4abc.com/G-Class/460color1.html

Niestety w żadnej zakładce nie ma 7172. Może to być lakier specjalny limitowanej serii na koniec produkcji. Wiem, że była w '89 roku partia rocznicowych 230GE, bardzo bogato wyposażonych. Może mówimy o takim G?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 09, 2010 12:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Wow - to się nazywa odpowiedź :)

Dziękuje serdecznie za dokładny opis - zaraz przekażę koledze! Jak będę mieć link do aukcji to pokażę go. Niestety, tak jak napisałem, wczoraj mnie zaskoczył kolega telefonem z prośbą - będąc już w DE. <br>Dodano po 1 godzinach. 12 minutach.:<br> Mam link do auta:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=128856262

Proszę o recenzję auta!

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 09, 2010 1:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Z opisu niewiele wynika, ale: w 2006 nowe sprzęgło, w 2007 nowa skrzynia. Pachnie mi "koniem pociągowym" :)

Widać trochę korozji na zderzakach, niech kolega dobrze obejrzy auto pod tym kątem. Gele niestety mocno gniją. Widzę też rudego na tylną lampą lewą, trochę na klapie. Może się okazać, że jest sporo ognisk korozji.

Tapicerka wg VIN miała być skórzana, designo. Albo błąd w rozszyfrowaniu VIN, albo zmianiana. Zresztą ta kratka jest do G najfajniejsza - ma klimat :)

Generalnie - fajna 460-tka z dobrym wyposażeniem. Cena też niezła, za dobrą, długą 460 trzeba niestety sporo zapłacić. Auto wyjdzie po sprowadzeniu pewnie jakieś 30.000 + doprowadzenie do stanu ... lepszego :) Jeżeli nie jest zgnita, nie była porozbijana to brać. Tylko pytanie do czego auto ma służyć? Bo jeżeli kolega zakłada, że tanio wrzuci w to diesla to niech o tym aucie zapomni - nei da się tanio i prosto zaszczepić diesla do 230GE. Generalnie zmiana silnika niesie za sobą spore problemy i koszty. Ostatni podobna G (po Damięckim) sprzedała się na aukcji WOŚP. Kolega który kupił silnik właśnie wymienia. Ale koszty spore.

www.gelenda.pl

Poczytajcie forum - można się wielu ciekawych rzeczy dowiedzieć.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 09, 2010 1:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Na szczęście Kolega nie chce ani gazu ani diesla. Po prostu chce bezproblemowo jeździć. Stan lakieru nie jest dla niego najważniejszy, ale spód auta oglądał i podobno jest prosto, czyściuteńko, bez rdzy.

Przekazałem mu wszystkie uwagi, właśnie jedzie do sprzedawcy - wpłacić zaliczkę. 8)

Bukol - wielkie dzięki za pomoc - niestety w tym wątku nie mogę dodać Tobie punktu, a napewno zasłużyłeś! :)

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 10, 2010 12:01 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Emsi pisze:
Bukol - wielkie dzięki za pomoc - niestety w tym wątku nie mogę dodać Tobie punktu, a napewno zasłużyłeś! :)


Nie ma sprawy - cieszę się, że będzie w Polsce kolejna fajna Gela :) Daj koledze namiar na forum www.gelenda.pl warto. <br>Dodano po 7 godzinach. 12 minutach.:<br> Oho - widzę, że Gela chyba już kupiona, bo ogłoszenie wygasło :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl