MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 12:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: G do oceny
Post: śr lut 24, 2010 10:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11061589

wyglada w miare sensownie...
niech ktos mi powie, który to jest motor? M110?
ile to moze palić w tej budzie? K-Jet?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 26, 2010 12:06 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 8:35 am
Posty: 16
Lokalizacja: Zielona Góra
witaj
Mam długiego G z '84r (W460), czyli z odłączanym przednim napędem. Nie jeżdżę w terenie ani na rajdy, po prostu mieszkam w górach na odludziu i mam nieco utrudniony dojazd do domu. Jeżdżąc po drogach utwardzonych tylko na przednim napędzie, po górskich dróżkach 4x4, a tam, gdzie jest lód i nieco pod górkę, włączam reduktor, a jak trzeba to i nawet obie blokady mostów - średnie spalanie latem: 18l/100km, zimą - 22l.
Mam sillnik M110 2800E 150KM (nieco inny wtrysk niż w osobówkach), K-jet tronic. Przy ręcznej skrzyni biegów (piątka) i na wąskich oponach (225/75/R16) na trasie auto pali przy spokojnej jeżdzie nawet ok 14l (mój rekord: 12,7l). Natomiast najwięcej spalił mi 35l (głęboki śnieg)
Komfort jazdy super, na niemieckiej autostradzie leci nawet 170km/h :)
Piszę o tym wszystkim, bo w tym 300GE masz:
- automat
- stały napęd 4x4
- co do opon, to nie chcę strzelać, ale chyba coś ok 275 lub 285/75/chyba R15, w każdym razie szerokie
- silnik R6, nie pamiętam, czy tam też jest K-jet tronic, czy już KE-jet tronic, ale na pewno nic bardziej zaawansowanego
Wszystkie wyżej wymienione powodują, że spalanie na pewno nie będzie mniejsze niż u mnie. No ale o ile wyższe - to pewnie będzie zależeć od techniki jazdy, gdzie będzie eksploatowany, itp. Moim zdaniem fajny egzemplarz, no i cena też jest niewygórowana. Tylko trzeba by poszukać drewna na konsolę środkową (teraz jest tam coś bliźej niesprecyzowanego wstawione), oczywiście jeśli jesteś estetą ;) <br>Dodano po 6 minutach.:<br> udało mi się jeszcze dokopać do danych technicznych tego modelu. Tu masz link do wersji po angielsku, a jakbyś wolał, to wracając do strony głównej, znajdziesz link do opisu po niemiecku:

http://mb.auto.pl/index.php/DANE-TECHN.-EN.html

Potem wybierasz z listy:
Rover of the series 460, 463 and 461
a następnie 300GE <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Silnik ponoć to M 103 E 30 / 103.987, a spalanie napisali, że powinno zmieścić się w 19,2L.

_________________
W210 250TDT '99r
W168 A140 '00 Żony :)


Na górę
 Tytuł: Re: G do oceny
Post: pt lut 26, 2010 12:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
sneer pisze:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11061589

wyglada w miare sensownie...
niech ktos mi powie, który to jest motor? M110?
ile to moze palić w tej budzie? K-Jet?


W tym aucie masz silnik M103 z KE-JET i napewno będzie oszczędniejszy niż M110.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 26, 2010 3:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
mcin1 pisze:
Wszystkie wyżej wymienione powodują, że spalanie na pewno nie będzie mniejsze niż u mnie. No ale o ile wyższe


dzieki.
19 litrow srednio to niemalo...przydalby sie gaz, bo jesli toto kupie, to auto bedzie sluzylo na dojazdy ze wsi do miasta 40 km w jedna strone.
no, ale gaz i KE to wiadomo...niekoniecznie skorka warta wyprawki przy sporym ryzyku.
auto wyglada na zadbane i nawet przebieg nie wydaje sie mocno zanizony (a moze i prawdziwy...w kazdym razie dawno nie widzialem tak rowniutko stojacych cyferek na kilometromierzu).

z drugiej strony trafienie na niezajezdzonego 300TD za ludzkie pieniadze, pewnie zakrawa na cud.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 28, 2010 11:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Gaz + KeJet = problemy....

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 28, 2010 3:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
WojtekW pisze:
Gaz + KeJet = problemy....


Madrze zrobiony niekoniecznie ale w takim aucie wciągnie ze 20l.
Warto?

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 28, 2010 4:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Ale zakładasz mądry montaż.... Znajdziesz taki zakład co nie spartoli roboty gazując KE-Jeta?

To już chyba lepiej Gelendę kupić na elektronicznym wtrysku i wrzucić sekwencję, albo pójść w diesela.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 28, 2010 7:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Taaak - "miłośnik czerni". Gratuluję wiary ... w bajki.

Koledzy - Gelenda jest droga, nie ma okazji. Jeżeli chcecie kupić wóz za 30 - 40 kPLN to szukajcie 460 lub 461. 463 za takie pieniądze to padaka. 463 za 30-40kPLN to będzie nieruchomość.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 28, 2010 9:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Bukol pisze:
Taaak - "miłośnik czerni". Gratuluję wiary ... w bajki.

Koledzy - Gelenda jest droga, nie ma okazji. Jeżeli chcecie kupić wóz za 30 - 40 kPLN to szukajcie 460 lub 461. 463 za takie pieniądze to padaka. 463 za 30-40kPLN to będzie nieruchomość.


niekoniecznie.
moj szejk jest pozytywnym przykladem. i nie byla to jakas super okazja, w podwarszawskim komisie stal, na jakichs badziewnych kolpakach za 20 zl...
w srodku i pod maską ideał, więc da się.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 14, 2010 1:45 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
No to po prostu trafiłeś. Bukol ma rację: W większości przypadków G nie chodzą za małe pieniądze.

Warto szukać 290D lub 290TD w budzie W460/461 albo 300TD (177KM) w budzie W463. To jedne z najlepszych dieselków, jakie były do G wstawiane. Pytanie: Do czego auto ma służyć, bo nie każde da się w przystępny sposób zmotać.

_________________
SEBIAN

MB Viano 2.2 CDI '09
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 14, 2010 1:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
mcin1 pisze:
Jeżdżąc po drogach utwardzonych tylko na przednim napędzie,


Wał tylny odkręcasz? [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 14, 2010 2:27 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Bukol pisze:
mcin1 pisze:
Jeżdżąc po drogach utwardzonych tylko na przednim napędzie,


Wał tylny odkręcasz? [zlosnik]


... i - jeśli to nie W463 - zapina 4x4, bo inaczej nie pójdzie [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB Viano 2.2 CDI '09
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2010 8:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Podpinam się do wątku z pilną PROŚBĄ.

Kolega jutro jedzie do Hamburga obejrzeć Merca G-klasa z 89 roku. Trochę mnie zaskoczył z pytaniem na co zwrócić uwagę, bo faktycznie interesuję się Mercami, ale akurat G-klasa to dla mnie totalna zagadka.

Wiem tylko tyle, że auto ma podobno mały przebieg. VIN poniżej.

Proszę, jeśli ktoś może mi coś podpowiedzieć:
- na co przede wszystkim zwrócić uwagę w aucie z tego rocznika?
- czy ten silnik w tym aucie nie będzie jakimś najgorszym wyborem?
- ...i jak odczytać kolor lakieru z tego VINu? :-?

VIN WDB46023917064973
Model 230 GE
Chassis 46023917064973
Engine 102987 10 002541
Transmission 711202 07 045290
tCase 750602 10 076910
Order 6 - 362 00077
Cab 460582 10
Steer 765502 10 V89081
Delivery date 28.06.89
Dealer fahrzeug-werke Lueg, Bochum (362)
Paint
7172 Unknown code
Options
A02 joint heads, chromium plated (с 1978)
A70 differential lock, front axle (с 1978)
A71 differential lock, rear axle (с 1978)
C70 two-part rear bumper (с 1978)
D99 equipment package ii with extended basic equipment
E08 rear mounted loudspeaker, make becker
E21 h.d. battery
E40 trailer plug socket, seven-pin
E62 becker radio set europa cassette kurier (stereo) (с 1978)
F46 headlamp wiper/washer (с 1978)
G75 speedometer adapter
H02 air conditioner (с 1978)
H20 heat-absorbing glass all round (с 1978)
H22 heated rear window (с 1978)
J38 tachometer
K87 auxiliary tank (2nd) 13.5 liter (с 1978)
2 x 15-liter additional tanks
K89 exhaust emission control system with catalytic converter with closed loop control (с 1978)
L16 halogen fog lamps (с 1978)
L18 rear fog lamp (с 1978)
L30 gravel deflector grille, headlamps (с 1978)
L62 reading lamp (с 1978)
P39 enlarged fenders use wide tires (с 1978)
Q51 reinforced trailer coupling, ball-head type, low mounted
Q58 tow-off coupling, front (с 1978)
R78 light alloy wheels for wide tires (с 1978)
S30 driver's seat headrest (с 1978)
S32 co-driver's seat headrest (с 1978)
S34 passenger compartment seat headrests (с 1978)
S59 recaro seats (с 1978)
S64 seat bench safety belts (с 1978)
V04 additional parts, upgraded interior trim
V05 interior trim, upgraded version (с 1978)
V29 interior trim in grey (с 1978)
V34 grab handle and instrument panel padded (с 1978)
V50 window lifter, electric, double (с 1978)
V55 double roller blind used as luggage and passenger guard (с 1978)
W73 rocker panel on rear panel door (с 1978)
W83 rear window wiper/washer (с 1978)
X59 leather, designo-dark green, two-color (с 1978)
central locking system
Y10 first aid box (с 1978)
Y44 warning triangle (с 1978)

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2010 11:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Trzeba zwrócić uwagę na rdzę. Na poprawność działania blokad i reduktora. Te elementy mogą być bardzo drogie w naprawach. Silnik w zasadzie ten sam co w 123 czy 124. Skrzynia inna, ale w razie awarii podpasuje się z kaczki, sprintera czy limuzyny. Sądząc po wypasie to fajna wersja, bardzo bogata jak na 460, ale ma sporo gadżetów do holowania - trzeba zwrócić uwagę na elementy przeniesienia napędu, krzyżaki itp.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 09, 2010 1:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt cze 07, 2005 9:06 pm
Posty: 35
Lokalizacja: podkarpacie
Zapytam jako nie obeznany w temacie - poprostu w prost :roll:

Cytuj:
Trzeba zwrócić uwagę na rdzę.


To jest plus minus jasne :roll:

Cytuj:
Na poprawność działania blokad i reduktora. Te elementy mogą być bardzo drogie w naprawach.


A dał byś rade opisać jak to sprawdzić ?

[/quote]podpasuje się z kaczki
Cytuj:

hmmm ? co to ?


trzeba zwrócić uwagę na elementy przeniesienia napędu, krzyżaki itp.
Cytuj:

Również - jak to sprawdzić ?


Pytam wprost - jeśli byłbyś w stanie wytłumaczyć jak laikowi :oops:
Od czegoś trzeba zacząć :lol:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl