MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Olej silnikowy - prawdy i mity.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=23414
Strona 24 z 26

Autor:  TReneR [ pn gru 19, 2011 9:53 am ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

Waldi pisze:
Ciekawi mnie taki test. Te same oleje -22 stopnie, rozsmarowane na ściankach kubków, po 12 godzinach pomiar ilości oleju na ściankach.


Raczej bardziej miarodajny byłby test - rozsmarowanie gorącego oleju na ściankach i wystawienie na -22 stopnie.

Autor:  Nemo [ pn gru 19, 2011 9:34 pm ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

TReneR pisze:
Waldi pisze:
Raczej bardziej miarodajny byłby test - rozsmarowanie gorącego oleju na ściankach i wystawienie na -22 stopnie.


Łatwo przewidzieć po kilkunastu sekundach olej osiągnął-by temp -22 C i dalej tak samo stałby się smarem stałym. W ogóle kto to wymyślił? Przecież wiadpmo jaki byłby skutek. Po kilkunastokrotnym rozruchu silnika na sucho na wiosnę przyspieszony remont kapitalny. Nie lepiej od razu wlać właściwy dla tej temperatury olej a nie głupio eksperymentować? :Co by było gdyby.....evil:

Autor:  THC [ śr gru 21, 2011 11:59 am ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

Kto rozwiąże taką zagadkę.
15W40 , znikający litr na około 300 km.elf
Dolewany systematycznie 15W40 shell , po 400 km brak oznak znikania heh.
prędkości obrotowe silnika około 3 godziny pracy ciągłej od 3 tysięcy do 6,2 .
Kable i opony zimowe wykluczam, ale wspomniałem bo te elementy wymieniłem ostatnio na nowe.

Autor:  Nemo [ czw gru 22, 2011 9:57 pm ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

THC pisze:
Kto rozwiąże taką zagadkę.
15W40 , znikający litr na około 300 km.elf
Dolewany systematycznie 15W40 shell , po 400 km brak oznak znikania heh.
prędkości obrotowe silnika około 3 godziny pracy ciągłej od 3 tysięcy do 6,2 .
Kable i opony zimowe wykluczam, ale wspomniałem bo te elementy wymieniłem ostatnio na nowe.


Naprawdę nie wiem o co ci chodzi. Czy mógłbyś wyjaśnić?

Autor:  TReneR [ pt gru 23, 2011 3:05 pm ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

Ciężko się trochę połapać o co chodzi w pytaniu ... ale jeżeli np dolewałeś Shell Helix Super 15W-40, który ma TBN=10.9, czyli bardzo silne właściwości myjące, to mógł on wyczyścić nagar na zapieczonych pierścieniach. Pierścienie pościły i zaczęły właściwie uszczelniać.

PS jeżeli faktycznie to byłby ten olej, to nie boisz się, ze wypłukane nagary zatkają kanały olejowe? Wnioskuje, ze silnik w stanie agonalnym (zaniedbany), skoro takie ilości oleju brał.

Autor:  THC [ pt gru 23, 2011 4:42 pm ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

Tak jakoś mi się sformułował poprzedni post, Koledzy wybaczą.
Shell Helix, ale nie wiem dokładnie czy taki sam jak wspomniałeś.
Chodzi o to,że tego helixa dolałem może z 2 litry przez miesiąc.
Po trasie 350km nie spadł stan na bagnecie w ogóle.
Wcześniej to auto stało nie używane ponad 2 lata .
Myślałem, że może uszczelniacze zaworowe, przebieg to 240 000 z książką.
Silnik jest w dobrym stanie, wyregulowany, równo pracuje, nowe popychacze , nic nie stuka odpala od razu , ma też gaz od koło 30 000.
Spokojnie osiągam ponad 200km/h także stan można ocenić na dobry.

Dolałem tego helixa awaryjnie i tak zaraz wymieniam olej. Tym razem kupie taki jak dolałem i zobaczę czy ubywa.

Autor:  TReneR [ pt gru 23, 2011 7:48 pm ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

Po takim długim postoju trzeba było odpuścić pierścienie nafta.

Autor:  THC [ pt gru 23, 2011 10:10 pm ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

Trzeba było, ale nie u mnie stał.

Autor:  Nemo [ pt gru 23, 2011 11:01 pm ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

No i chyba zagadka rozwiązana.

Autor:  Kubaat3lover [ ndz sty 29, 2012 4:01 pm ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

Witajcie koledzy,
czym się rózni 10W40 od 10W40 Diesel ?
Castrol Magnatec.

Zbliża mi sie wymiana w obu autkach , myslalem zalac Dieslem... ale czy jest sens?

Autor:  Nemo [ ndz sty 29, 2012 11:01 pm ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

olej do Diesla musi mieć lepsze właściwości czyszczące (myjące) . Moim zdaniem do benzyny możesz go zastosować ale do Diesla oleju dla benzyny nie, bo lepszym jest olej do tego specjalnie dedykowany.

Autor:  TReneR [ pn sty 30, 2012 12:30 pm ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

Akurat jak popatrzysz na parametry tego oleju to moim zdaniem ani jedna ani druga wersja do Diesla się za bardzo nie nadaje (TBN= 8.0 przy zwykłej i 8.1 przy wersji Diesel).

Autor:  Nemo [ pn sty 30, 2012 2:31 pm ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

TReneR pisze:
Akurat jak popatrzysz na parametry tego oleju to moim zdaniem ani jedna ani druga wersja do Diesla się za bardzo nie nadaje (TBN= 8.0 przy zwykłej i 8.1 przy wersji Diesel).


Zgadza się! Za niskie TBN.

Autor:  Kubaat3lover [ ndz lut 19, 2012 12:31 am ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

No prosze... a ja juz 3cią wymiane jade na 10W40 (ok 20 tys km zrobilem w W201 2.5) i podobnie z E300TD na Castrol Magnatec 10W40
Takie oleje zalaliśmy po kupnie, nienarzekamy na silniki itp.
Zmiana na inną marke odpada, poniewaz Castrol jest olejem płuczącym w porównaniu do Mobila np.
Bez przesady 20 czy 15 lat temu oleje nie byly aż tak wymyślne jak teraz ;)

Autor:  TReneR [ ndz lut 19, 2012 11:17 am ]
Tytuł:  Re: Olej silnikowy - prawdy i mity.

Przy niskim TBNie robią się szybciej złogi sadzy, filtr się zatyka i olej idzie przelewem. Sadza może się zacząć odkładać w kanałach olejowych. Przy takich olejach trzeba dużo częściej robić wymianę (dlatego 20 lat temu robiło się wymianę co kilka tys km albo nawet zima/lato).

Strona 24 z 26 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/